• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • MAD86

Hej!

Nu är vi ett helt gäng som ska göra eller gör IVF på Sahlgrenska :)

Luthien 87, verkligen tråkigt att det blev som det blev. Men skönt att du får köra igång så snart igen i alla fall.

Jag ska börja spraya med Suprecur imorgon. Spännande att äntligen få komma igång. Ni som sprayar eller sprayat med suprecur 3 gånget om dagen, vika tider sprayar ni?

Kram

• Luthien87

Tack!

Ang. Suprecur. Det beror ju på i vilka intervall du skall ta dem. Jag skulle ta mina var 7e timme, så jag tog dem kl 7, 14 och 21. 

Den kl 7 var lite halvjobbig på helgen, men oftast kunde jag somna om. 

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Sofiafia

hej!
    idag ät dags att börja med injektionerna för mig samt fortsätta med nässprayen. :) jag tar min nässpray jämt fördelat över dygnet. 8 timmar mellan varje gång. 6.30 14.30 och 22.30 som ur är har jag absolute inga problem med att somna om på morgonen...men vad gör man  inte för att nå önskat resultat.....

jag måste ju erkänna att jag är allt lite nervös inför kvällens första injektion... å då har jag gett mig själv sprutor själv innan samt att jg jobbar inom vården så jag ger insulin varje dag.... men det är ju inte samma sak.. man det skall nog gå kanon!

• Gbgtjej12

Hej, jag håller precis på och ruvar, är på dag 12. Gjorde äggutplock och insättning på sahlgrenska v 43. 

Har inga direkta symptom så jag antar att mensen kommer nu i veckan...Rynkar på näsan såvida jag inte är en av dom som inte känner av några symptom så här tidigt förstås.

Lycka till allihopa! 

• trina

Det är ju fortfarande möjligt att det blir något. Finns ju många som inte känner något och sen plussar :)

Jag blir ruvare imorgon! Vårt första FET. Har åtta i frysen men hoppas att de inte behöver tina upp allt för många...

• Sofiafia

då har man kört med injektioner sedan onsdags förra veckan, var och tog blodprov idag samt fick svar på de... det blev att höja antal enheter från 175 till 225 tills på onsdag för att sedan in igen och ta ett nytt blodprov på torsdag..
    Jag väljer att åka de 6 milen för ett litet blodprov för att verkligen veta att det kommit fram ordentligt,

är det någon mer som tänker så?

förhoppningsvis får vi även svar på när vi skall in och göra ultraljud på torsdag med..

är det fler än jag som känner att dem bara haft biverkningar av nässprayen och inte av injektionerna?
    fast det kanske kommer att ändra sig nu när jag skall höja i IE.

Hur går det för er andra?

• Cegesi

Hej på er!

Klämmer mig in här bland er andra som verkar vara i samma situation som vi.
    Jag och min man håller också på med IVF/ICSI på Sahlgrenska. Jag har PCO och han få spermier. Han snart 30 och jag 31 i början av nästa år. Vi bor i Göteborg så vi har ganska nära.

Kör korta protokollet. Jag började med sprutor i början av oktober men tyvärr är jag svårstimulerad så vi fick avbryta. Frustrerande som fan då jag var inställd på att this is it och att vi skulle ha barn till sommaren. Nu blir det nytt försök med start vecka 48 om min mens kommer när den brukar. Den är regelbundet oregelbunden med sina 32-40 dagar kan en säga. Glad

• Sofiafia
    Cegesi skrev 2014-11-03 18:53:57 följande:

Hej på er!

Klämmer mig in här bland er andra som verkar vara i samma situation som vi.
    Jag och min man håller också på med IVF/ICSI på Sahlgrenska. Jag har PCO och han få spermier. Han snart 30 och jag 31 i början av nästa år. Vi bor i Göteborg så vi har ganska nära.

Kör korta protokollet. Jag började med sprutor i början av oktober men tyvärr är jag svårstimulerad så vi fick avbryta. Frustrerande som fan då jag var inställd på att this is it och att vi skulle ha barn till sommaren. Nu blir det nytt försök med start vecka 48 om min mens kommer när den brukar. Den är regelbundet oregelbunden med sina 32-40 dagar kan en säga. Glad

Välkommen!
    fick du någon förklaring till varför du är svårstimulerad?
    Då skall vi hålla tummarna för att den kommer som den skall så ni kan köra igång igen.
    Vad har dem för plan då? är det andra preparat du skall få eller samma som du hade nu fast med andra inställningar?
  • trina

Jag är numera ruvare :) Fick ett embryo insatt idag (FET) så nu är det en lång väntan!

De behövde bara tina ett så vi har sju kvar i frysen, känns skönt att veta ifall det inte lyckas eller om vi ska ha syskon.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15