• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Luthien87

Jag bor 4 km från Sahlgrenska och hade långa, så det är nog inte bara så. Till mig sa de att de oftast börjar med långa.

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Ingentingviktigt

Jag hoppar in i tråden. Vår remiss är precis ivägskickad. Är det 3 månader ni andra fått vänta på första besöker eller tog det längre tid? Fick ni någon bekräftelse på att ni skulle bli kallade så småningom?

Hur är kuratorn på Sahlgrenska? Vad för typ av frågor fick ni svara på under första besöket?

• Luthien87
    Ingentingviktigt skrev 2014-11-07 14:51:56 följande:

Jag hoppar in i tråden. Vår remiss är precis ivägskickad. Är det 3 månader ni andra fått vänta på första besöker eller tog det längre tid? Fick ni någon bekräftelse på att ni skulle bli kallade så småningom?

Hur är kuratorn på Sahlgrenska? Vad för typ av frågor fick ni svara på under första besöket?

Jag fick en bekräftelse från Kontaktpunkten om att min remiss var mottagen och sen fick jag vänta ca 4,5 månader (varav det var 1,5 månad där de hade stängt), hade nog fått vänta lite längre om vi inte fått en återbudstid. Sen fick jag vänta 1,5 månad innan jag började med mediciner.

Har inte träffat kuratorn så där kan jag tyvärr inte svara. 
  • Sofiafia

Inne på dag 10 med injektioner. efter första blodprovet fick jag höja dosen men efter de andra fick jag sänka igen då jag hade stigit jätte mycket och jätte snabbt och samt för att kände mig som om jag var in 7 månaden typ (såg så ut också för den delen) lite lätt svullen om magen kan man säga! är det någon annan som har samma känsla?

Imorgon söndag skall vi in på vårat första och förhoppningsvis enda ul. då får vi mer besked om var,när, hur... längtar!

Skall dock gå till den "vanliga" läkaren idag på vårdcentralen då jag blivit näst intill "döv" på höger öra, och ingen känsel kring örat och upp på kinden!
    Det kan väl inte ha å göra med alla dessa hormoner?
    Vi får se vad dem säger... kan ju vara en enkel öroninflamation....

• Ingentingviktigt
    Luthien87 skrev 2014-11-07 20:17:45 följande:

Jag fick en bekräftelse från Kontaktpunkten om att min remiss var mottagen och sen fick jag vänta ca 4,5 månader (varav det var 1,5 månad där de hade stängt), hade nog fått vänta lite längre om vi inte fått en återbudstid. Sen fick jag vänta 1,5 månad innan jag började med mediciner.

Har inte träffat kuratorn så där kan jag tyvärr inte svara. 

Trist med sommaruppehållet (?), men skönt att vara igång.

Ingen kurator? Jag trodde att alla var tvungen att genomlida det för att bli "godkända" IVF-föräldrar.
  • trina
    Ingentingviktigt skrev 2014-11-08 10:21:14 följande:

Ingen kurator? Jag trodde att alla var tvungen att genomlida det för att bli "godkända" IVF-föräldrar.

Har aldrig behövt gå igenom något sådant. Vi har bara gått igenom våra medicinska svårigheter att bli gravida. Ingen kurator, ingen 'psykisk' bedömning eller lämplighet. Tror inte det görs på sahlgrenska alls.
  • Luthien87
    Ingentingviktigt skrev 2014-11-08 10:21:14 följande:

Nope, det har jag inte hört talas om alls att man skall bli "godkänd". 

Vi har bara fått fylla i ett antal hälsodeklarationer och så. 

Det är väl mer vid adoption som man blir "prövad" på det sättet. 
  • Cegesi
    Ingentingviktigt skrev 2014-11-07 14:51:56 följande:

Om jag inte minns fel så skickades vår remiss in i februari och vi fick tid i mitten juni. Hoppas ni slipper vänta så länge. Fick också en bekräftelse att remissen var mottagen. Vi har heller inte träffat kuratorn.
  • Sofiafia

Hej Allihop!
    Hoppas det går bra för alla som håller på med IVF. Själv är jag ruvare nu sedan i torsdags så jag är inne på min 6 dag som ruvare om man inte skall räkna med instättningsdagen. Vilken dag skall man räkna från?
    Hur går det för er andra? det har vart tyst här inne i några dagar!?

massa kramar

• trina
    Sofiafia skrev 2014-11-18 18:56:48 följande:

Hej Allihop!

Hoppas det går bra för alla som håller på med IVF. Själv är jag ruvare nu sedan i torsdags så jag är inne på min 6 dag som ruvare om man inte skall räkna med instättningsdagen. Vilken dag skall man räkna från?

Hur går det för er andra? det har vart tyst här inne i några dagar!?

massa kramar

Jag fick minus imorse så det blev inget. Men sahlgrenska låter oss köra på med stimulerad FET på blödningen som borde komma på torsdag så vi hinner med ett försök till innan jul!
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15