• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • MAD86

Sista VUL avklarat idag. Såg bra ut. Ca 9-10 äggblåsor på varje äggstock. Äggplock blir på tisdag. Längtar så :)

• mea84
    Cegesi skrev 2014-11-28 12:18:18 följande:

Ja de har det inte lätt. Fast jag var ett mycket värre monster när jag gick på p-piller. Var fantastiskt att sluta med dem och bli en vettig människa igen.

Idag märker jag verkligen alla hormoner i kroppen. På ultraljudet idag hade några blivit 12 mm och några 11. Den lättnaden! Har inte riktigt låtit mig hoppas att det ska bli något äggplock den här gången så det var väldigt skönt. Känslorna som bubblade runt i mig var från nästan hela känsloskalan (förutom ilska och bitterhet). Ledsen, glad, hoppfull, nervös, you name it! Har mått lite illa hela förmiddagen så det känns verkligen att det händer något nu. Nytt ultraljud på måndag igen så får vi se när plocket blir av. =D =D =D

Det är en härlig känsla när allt sätter igång, man har ju gått och väntat på att man ska börja med behandlingen och helt plötsligt så står man vid tröskeln spännande resa vi göra ändå!! Många känslor, skratt, gråt, förhoppning, förtvivlan...å väntan!!!
  • mea84

Blir ju knäpp på mig själv....sa att jag inte skulle testa men idag så känner jag en molande värk i magen...kånner mig lite annorlunda så tog ett test, vilket var negativt!!! Visste ju de men är ändå inne på rd 10 å ändå ingenting...men kanske för tidigt isåfall.

• Cegesi
    MAD86 skrev 2014-11-28 20:44:53 följande:

Sista VUL avklarat idag. Såg bra ut. Ca 9-10 äggblåsor på varje äggstock. Äggplock blir på tisdag. Längtar så :)

Vad härligt! Lycka till på tisdag!
    mea84 skrev 2014-11-29 14:45:58 följande:

Blir ju knäpp på mig själv....sa att jag inte skulle testa men idag så känner jag en molande värk i magen...kånner mig lite annorlunda så tog ett test, vilket var negativt!!! Visste ju de men är ändå inne på rd 10 å ändå ingenting...men kanske för tidigt isåfall.

Kan tänka mig att det är svårt att låta bli att testa men så länge du inte blöder är det ju inte definitivt negativt i alla fall. Håll ut!
  • Malinka87
    MAD86 skrev 2014-11-28 20:44:53 följande:

Spännande :) Håller tummarna för att allt ska gå smidigt! Väntar spänt på en uppdatering hur det gått! :) Lycka till imorgon!
  • MAD86
    Cegesi skrev 2014-11-28 12:18:18 följande:
    Ja de har det inte lätt. Fast jag var ett mycket värre monster när jag gick på p-piller. Var fantastiskt att sluta med dem och bli en vettig människa igen.

Idag märker jag verkligen alla hormoner i kroppen. På ultraljudet idag hade några blivit 12 mm och några 11. Den lättnaden! Har inte riktigt låtit mig hoppas att det ska bli något äggplock den här gången så det var väldigt skönt. Känslorna som bubblade runt i mig var från nästan hela känsloskalan (förutom ilska och bitterhet). Ledsen, glad, hoppfull, nervös, you name it! Har mått lite illa hela förmiddagen så det känns verkligen att det händer något nu. Nytt ultraljud på måndag igen så får vi se när plocket blir av. =D =D =D
    Hej!
    Gick ultraljudet bra idag? Bra hoppas jag :)  Fick du äggplocksdag bestämt?
    Imorgon gäller det för mig. Börjar bli lite smått nervös nu.

Kram

• MAD86
    Malinka87 skrev 2014-12-01 17:19:33 följande:
    Spännande :) Håller tummarna för att allt ska gå smidigt! Väntar spänt på en uppdatering hur det gått! :) Lycka till imorgon!
    Snällt att du tänkte på mig :) Känns både kul och spännande, men börjar också bli lite nervös. Jag kommer med en uppdatering så fort jag orkar :)

Hur går det för dig? När börjar du med sprayen?

Kram
  • Cegesi
    MAD86 skrev 2014-12-01 20:14:11 följande:
    Hej!
    Gick ultraljudet bra idag? Bra hoppas jag :)  Fick du äggplocksdag bestämt?
    Imorgon gäller det för mig. Börjar bli lite smått nervös nu.

Kram
    Det gick bra. De hade växt lite till och var fler den här gången. De var lite oroliga för överstimulering så jag fick sänkt dos (tidigare 175, nu 150) och en ny tid imorgon tisdag. Jag hoppas att jag får äggplocksdagen bestämd då!

Lycka till imorgon! Kommer säkert gå hur bra som helst, inget att oroa sig för.

Kram!
  • Malinka87
    MAD86 skrev 2014-12-01 20:18:17 följande:
    Snällt att du tänkte på mig :) Känns både kul och spännande, men börjar också bli lite nervös. Jag kommer med en uppdatering så fort jag orkar :)

Hur går det för dig? När börjar du med sprayen?

Kram
    Håller alla tummar o tår jag kan!
    Nu inväntar jag mensen som kommer någongång nästa vecka, diffar alltid på någon/några dagar för mig så jag vet aldrig exakt dag. Men det börjar närma sig iallafall :) En fråga, hämtade du ut alla dina recept på apoteket samtidigt eller tog du lite allt efterhand?
  • Malinka87

Hej tjejer!
    Måste fråga hur ni har gjort med frånvaro från jobb osv. när ni är igång med IVF. Har ni sjukskrivit er? Och när är isåfall bästa att ta en sjukvecka, mellan äggplocket och  återförandet? Eller har ni kompat? Semester? Beror såklart också vad man har för typ av sysselsättning-hur långt man har att åka osv.  Själv jobbar jag heltid inom vården och har 13 mil att åka till Sahlgrenska, så det blir ju hela dagar jag måste vara "borta" funderar en del på hur jag ska göra med frånvaron. 

Nyfiken på hur ni löst det hela :)

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15