• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Sofiafia
    trina skrev 2014-11-18 19:49:13 följande:
    Jag fick minus imorse så det blev inget. Men sahlgrenska låter oss köra på med stimulerad FET på blödningen som borde komma på torsdag så vi hinner med ett försök till innan jul!
    Usch va tråkigt!
    jaha jag trodde man var tvungen att vänta en cykel innan man kunde köra på igen. Vad menar du med stimulerad FET? alla dessa förkortningar gör mig tokig..
    Skall hålla tummarna för att det fungerar för er denna gången...
  • trina
    Sofiafia skrev 2014-11-18 20:04:05 följande:

Usch va tråkigt!

jaha jag trodde man var tvungen att vänta en cykel innan man kunde köra på igen. Vad menar du med stimulerad FET? alla dessa förkortningar gör mig tokig..

Skall hålla tummarna för att det fungerar för er denna gången...

Jag har ingen cykel naturligt pga min pco. Så istället måste jag vanligtvis äta Provera för att få en blödning, sen nedregleras med nässpray, äta progynon och sedan Lutinus. Men om blödningen kommer på torsdag kan vi börja på nässpray direkt!

Förresten, dag för återföring är ruvardag 0.
  • Sofiafia
    trina skrev 2014-11-18 20:07:36 följande:
    Jag har ingen cykel naturligt pga min pco. Så istället måste jag vanligtvis äta Provera för att få en blödning, sen nedregleras med nässpray, äta progynon och sedan Lutinus. Men om blödningen kommer på torsdag kan vi börja på nässpray direkt!

Förresten, dag för återföring är ruvardag 0.
    okej... då förstår jag.. vi då som har en cykel måste alltså vänta på att kunna dra igång igen.

Tack då är jag på ruvar dag 5 idag alltså... tiden går sååå sakta.. vill ha den 27:e nu så jag får testa...

Hoppas att blödningen kommer igång nu då så ni kan gå påt igen. :)
  • MAD86
    Sofiafia skrev 2014-11-18 18:56:48 följande:

Hej Allihop!
    Hoppas det går bra för alla som håller på med IVF. Själv är jag ruvare nu sedan i torsdags så jag är inne på min 6 dag som ruvare om man inte skall räkna med instättningsdagen. Vilken dag skall man räkna från?
    Hur går det för er andra? det har vart tyst här inne i några dagar!?

massa kramar

Hej!
    Å va kul för dig att vara ruvare :) Gick äggplocket bra? Mår du bra nu efteråt?

Nu har jag sprayat i tre veckor. Imorgon börjar jag äntligen med gonal-f sprutor. Blodprov på måndag. Äggplock blir förmodligen vecka 49 om allt går som det ska. Så spännande!!!

Håller tummarna för dig och alla andra här inne.

Kram
  • MAD86
    Jag fick minus imorse så det blev inget. Men sahlgrenska låter oss köra på med stimulerad FET på blödningen som borde komma på torsdag så vi hinner med ett försök till innan jul!
    Hej Trina,

Vad tråkigt att det blev minus, men skönt för er att du får köra igång med FET så snart. Håller tummarna att ni lyckas genom FET!

Kram
  • Cegesi
    Vad tråkigt! Hoppas på FET:en. Skönt att ni hinner med innan jul. Den där jäkla väntan hela tiden gör i alla fall mig galen.
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-11-18 21:21:28 följande:

Hej!

Å va kul för dig att vara ruvare :) Gick äggplocket bra? Mår du bra nu efteråt?

Nu har jag sprayat i tre veckor. Imorgon börjar jag äntligen med gonal-f sprutor. Blodprov på måndag. Äggplock blir förmodligen vecka 49 om allt går som det ska. Så spännande!!!

Håller tummarna för dig och alla andra här inne.

Kram

jodå äggplock gick hyfsat bra.. pga att min hö äggstock ligger lite bakom fick de va en barnmorska som fick trycka med hela sin vikt på min buk å det gjorde rejält ont, men förutom de så gick de bra!

Nu efter är jag fortfarande öm på höger sida, å är fruktansvärt trött.

fick brev från su idag me å de 2 äggen som dem ville odla några fler dagar klarade sig inte, så nu har vi inget i frysen :( så fungerar inte detta så får vi vänta tills februari innan vi kan påbörja de igen.
  • Hoppas123

Hej alla!

Verkar som många av er gör IVF på Sahlgrenska. Kanske kan ni svara på några frågor som jag har. Vi är just nu under utredning för barnlöshet (ej Sahlgrenska). Det jag undrar är när kan man börja ställa sig i kö för IVF i Sahlgrenska? Måste vi ha blivit färdigutredda först? Och hur lång tid fick ni vänta på IVF i sahlgrenska innan ni fick tid? Vill ställa oss i kö till IVF nu ifall väntetiden är lång. Men vet ju inte om vi får.
    Någon som har gjort IVF på privat klinik, hur lång väntetid?

Blev en del frågor nu men hoppas någon kan svara.

• Cegesi
    Hoppas123 skrev 2014-11-20 16:39:04 följande:

Hej alla!

Verkar som många av er gör IVF på Sahlgrenska. Kanske kan ni svara på några frågor som jag har. Vi är just nu under utredning för barnlöshet (ej Sahlgrenska). Det jag undrar är när kan man börja ställa sig i kö för IVF i Sahlgrenska? Måste vi ha blivit färdigutredda först? Och hur lång tid fick ni vänta på IVF i sahlgrenska innan ni fick tid? Vill ställa oss i kö till IVF nu ifall väntetiden är lång. Men vet ju inte om vi får.

Hej! Vi gjorde utredningen på Sahlgrenska och då skickade den läkaren vår remiss till IVF-mottagningen. Tog cirka 4 månader innan vi fick träffa IVF-läkaren första gången. Remissen skickades i februari, första besöket i juni och första försöket i oktober. Skulle gissa på att ni måste göra färdigt utredningen innan er läkare skickar remissen. Det här är det första vi gör så jag vet inte hur det ser ut på de privata klinikerna.

Lycka till!
  • Malinka87
    Hoppas123 skrev 2014-11-20 16:39:04 följande:

Hej alla!

Hej!
    Jag o min man gjorde heller inte våran utredning på Sahlgrenska. Vi började våran utredning i jan -14, remissen skickades juni-14, blev kallade till nov -14. Så när utredningen är färdig och eran läkare tycker att IVF är ett bra alternativ så skickas remissen, hör ni då till Västra Götaland skickas den till Sahlgrenska.
    Lycka till!
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15