• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Sofiafia
    trina skrev 2014-11-03 19:42:09 följande:

Jag är numera ruvare :) Fick ett embryo insatt idag (FET) så nu är det en lång väntan!

De behövde bara tina ett så vi har sju kvar i frysen, känns skönt att veta ifall det inte lyckas eller om vi ska ha syskon.

då håller vi tummarna för att detta skall bli ett +:)
  • Cegesi
    Sofiafia skrev 2014-11-03 19:24:10 följande:
    Välkommen!
    fick du någon förklaring till varför du är svårstimulerad?
    Då skall vi hålla tummarna för att den kommer som den skall så ni kan köra igång igen.
    Vad har dem för plan då? är det andra preparat du skall få eller samma som du hade nu fast med andra inställningar?
    Tack! Nej ingen förklaring mer än att det kan vara så. Typ den enprocenteraren som det är svårt för. Har inte fått någon ny ordination än men troligtvis börja med starkare dos av samma läkemedel till att börja med. Jag har fått Gonal-f och började på 150 i två dagar och gick sen ner på 125 för att öka till 150 efter en dryg vecka. Efter 10 dagar hade det inte växt till sig alls så de tyckte det var bättre att avbryta.
    trina skrev 2014-11-03 19:42:09 följande:

Jag är numera ruvare :) Fick ett embryo insatt idag (FET) så nu är det en lång väntan!

De behövde bara tina ett så vi har sju kvar i frysen, känns skönt att veta ifall det inte lyckas eller om vi ska ha syskon.

Heja embryot! Hoppas allt går bra och du får ditt plus!
    Vilken "guldgruva" ni har. Måste kännas rätt skönt kan jag tänka mig. :)
  • Malinka87

Hej på er allihop!
    Nu har vi äntligen varit på första mötet på Sahlgrenska.Bra bemötande, allt gick bra. Det blir långa protokollet och de kollade först om jag kunde starta med sprayandet redan nästa vecka(!) då det skulle passa min cykel. Men såklart blir det för tajt för dem med många röda dagar i december. Så jag börjar alltså i och med nästa mens i december. Äggplock är prel. bokat till v 4. Blev väldigt positivt överraskad då jag trodde jag skulle behöva vänta 2-3 månader bara på uppstartandet. Nu känns det bra att "bollen är i rullning".

Håller såklart tummarna för er andra också, varit ni än är i eran behandling!

• trina
    Malinka87 skrev 2014-11-06 12:06:07 följande:

Hej på er allihop!
    Nu har vi äntligen varit på första mötet på Sahlgrenska.Bra bemötande, allt gick bra. Det blir långa protokollet och de kollade först om jag kunde starta med sprayandet redan nästa vecka(!) då det skulle passa min cykel. Men såklart blir det för tajt för dem med många röda dagar i december. Så jag börjar alltså i och med nästa mens i december. Äggplock är prel. bokat till v 4. Blev väldigt positivt överraskad då jag trodde jag skulle behöva vänta 2-3 månader bara på uppstartandet. Nu känns det bra att "bollen är i rullning".

De är jättebra att ha att göra med på Sahlgrenska :) Tycker nästan alltid man får bra bemötande när man är där. Jag brukar ha problem med att lämna blodprov så jag har nästan lärt mig vilka som kan sticka mig och vilka som inte kan, haha. Det är inga problem att be om någon annan att sticka mig, och bara det tycker jag är schysst! Att de inte tar illa upp. Omtänksamma och pratar gärna med en.

Vi var där en söndag och det var bara vi i väntrummet och då kom en barnmorska ut och pratade med oss medans vi väntade på vår tur. Bara det tycker jag är omtänksamt! 
  • Cegesi

Hej på er allihop!

Kul att ni får komma igång så snart! Vi hade vårt första möte i juni och fick börja i oktober. Jättejobbig väntan. Är ju bättre när en väl får göra något. Kan tänka mig att ruvandet också är jobbigt.

Jag undrar lite hur de bestämmer sig för långa eller korta protokollet. Jag kör ju korta men många här kör långa. /Nyfiken
  • Malinka87
    Cegesi skrev 2014-11-06 15:34:43 följande:
    Kul att ni får komma igång så snart! Vi hade vårt första möte i juni och fick börja i oktober. Jättejobbig väntan. Är ju bättre när en väl får göra något. Kan tänka mig att ruvandet också är jobbigt.

Jag undrar lite hur de bestämmer sig för långa eller korta protokollet. Jag kör ju korta men många här kör långa. /Nyfiken
    Jag frågade precis den fråga till vår läkare i tisdag!
    Och hon sa att de kör generellt mycket långa protokoll på Sahlgrenska. Men för mig som bor 13 mil från gbg är det lättare för dem att veta hur jag ligger till i värden efter näs-sprayandet och jag behöver inte åka dit varje gång utan jag tar blodprov osv på min hemort som skickas. Sen så kan det hända att jag åker dit ändå för blodproven, alltså jag o min nojja o lita att det kommer fram med POSTEN, det känns sådär. Så vad jag förstod, bor du en bit bort, nästan alltid långt protokoll. Eller är det någon annan som har fått annan info?
  • Malinka87
    Cegesi skrev 2014-11-06 15:34:43 följande:

Ja, verkligen en eloge för bemötande. Trodde nästan att ett såpass stort ställe, med så många par dem träffar att det blir lite på "löpande band", men det kändes precis tvärtom faktiskt.
  • MAD86

Hej på er allihop!

Hej!

Kul att allt gick bra och att ni nu äntligen har en tidsplan. Själv är jag på spraydag 9. Känner helt klart av symtom. Är sjukligt trött, är väldigt känsligt och det känns som att mina bröst ska sprängas. Men helt klart värt det om man skulle lyckas :)
  • Cegesi
    Malinka87 skrev 2014-11-06 16:15:36 följande:
    Jag frågade precis den fråga till vår läkare i tisdag!
    Och hon sa att de kör generellt mycket långa protokoll på Sahlgrenska. Men för mig som bor 13 mil från gbg är det lättare för dem att veta hur jag ligger till i värden efter näs-sprayandet och jag behöver inte åka dit varje gång utan jag tar blodprov osv på min hemort som skickas. Sen så kan det hända att jag åker dit ändå för blodproven, alltså jag o min nojja o lita att det kommer fram med POSTEN, det känns sådär. Så vad jag förstod, bor du en bit bort, nästan alltid långt protokoll. Eller är det någon annan som har fått annan info?
    Aha, jag bor ju ganska nära. Tack för svaret. :)
  • Gbgtjej12

Hej!

Tjuvtestade i söndags, fick svagt svagt blått i plusrutan. Köpte hem testlagrets stikor, de är billigare. testade med som från måndagen och det gav ett svagt streck.

Har testat sen i söndags och på onsdagkvälen så fick jag "gravid" på cb digital. Jag var sååå lycklig och kunde knappt sova. Sov fyra timmar den natten. 

Men morgonen därpå så såg jag lite rött på pappret... Jag blev helt förtvivlad. Gick till jobbet och pratade med två kollegor som jag har väldigt bra kontakt med. De sa att det är absolut ingen fara sålänge det inte är mycket och rött!

Under dagen kom det brunt, rosa och lite rött, slemmigt liksom (ursäkta ).

På hemvägen köpte jag Acos test ( har blivit helt knäpp av allt testande! )
    Den gav inget utslag alls. 
    Imorse var det riktiga testdagen. Cb digital gav "inte gravid".

Så idag är det en sorglig dag för mig, stannade hemma från jobbet. Har berättat om min situation för alla, och en del håller på och frågar och många är liksom förväntamsfulla. Orkar inte bemöta deras frågor idag.

Ringde sahlgrenska och berättade allt. Hon sa att man skall INTE testa tidigare än testdagen för de kan visa fel =(.    Tycker det är konstigt att de skulle visa såå fel i några dagar.

Mensen har inte riktigt kommit på riktigt, men jag antar att det är pga progestronet. NÅgon som vet nåt om det?

När jag frågade barnmorskan så sa hon att det kan vara det i vissa fall men i andra fall så kommer mensen ändå. Hon tycket jag skulle fortsätta med progestronet och testa igen på måndag.

Så nu kan jag inte riktigt släcka hoppet helt. Vill ju så gärna. Det är hemskt när man får uppleva en sådan lyckokänsla för att nästa dag uppleva precis tvärtom. Nu förstår jag hur de som har fått missfall känner sig. 

Lycka till alla!! Vår tur för att få in ett fryst embryo blir nog inte förrän efter jul.... Men vi kan ju förstås försöka själva innan dess.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15