• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Cegesi
    Sofiafia skrev 2014-11-27 16:46:07 följande:
    Hej hej! Ja idag va de den stora testdagen... gick upp tidigt för att min man skulle få vara med innan han åkte till jobbet. Jodå det va allt ett + på båda testen???????????? väldigt svaga streck me ett streck är ett streck...

sen va de dax att åka in till su för att ta ett blodprov för att se hcg nivån. Nu i em ringde barnmorskan å sa grattis???????? men att nivån va lite låg emot va de brukar vara, men de kan bero på att de tog lite längre tid för vårat frö att fästa än va de brukar göra.

Fick en tid för ul den 19/12. Nu skall bara de lilla fröet stanna å växa som de skall...
    Åh vad roligt! Grattis till plusset! Håller tummarna att det stannar och växer och att ni får er efterlängtade bebis. =)
  • Sofiafia

Tack! Det är ju den bästa julklappen om de håller sig kvar!!

Nu håller jag tummarna för er andra!

• elsewhere

Cegesi: Jag känner ju mig rätt knäckt faktiskt, orkar liksom inte med något av det men har inget val ändå. Att man kan bli gravid hjälper ju inte när jag inte kan fortsätta vara gravid därefter. Jag vet inte egentligen hur mycket bättre det är att vänta så länge eftersom nu väntar vi bara. Igen. Ja precis, Gonal-F. Har sagt att min man kommer få blanda medlen och suga upp i sprutor och grejer för jag pallar nog inte. Fick ta en fragminspruta om dagen i 13 veckor också, dom fick han ge mig för dom gjorde så ont. Så, sjuksköterskehatten på honom igen nu! Skrattande

Och grattis Sofiafia!! 

• Sofiafia

Tack! Det är ju den bästa julklappen om de håller sig kvar!!

Nu håller jag tummarna för er andra!

• MAD86
    Sofiafia skrev 2014-11-27 16:46:07 följande:
    Hej hej! Ja idag va de den stora testdagen... gick upp tidigt för att min man skulle få vara med innan han åkte till jobbet. Jodå det va allt ett + på båda testen???????????? väldigt svaga streck me ett streck är ett streck...

sen va de dax att åka in till su för att ta ett blodprov för att se hcg nivån. Nu i em ringde barnmorskan å sa grattis???????? men att nivån va lite låg emot va de brukar vara, men de kan bero på att de tog lite längre tid för vårat frö att fästa än va de brukar göra.

Fick en tid för ul den 19/12. Nu skall bara de lilla fröet stanna å växa som de skall...
    Stooooort grattis!!! Verkligen en fantastisk julklapp! Hoppas att allt går bra nu :)

För mig går det bra tror jag, såg bra ut på ultraljudet igår, men imorgon blir det nytt ultraljud och då bestäms om äggplock blir på måndag eller tisdag. Ser sjukt nog fram emot äggplocket, men det är väl bara för att man kommer någon vart i detta eviga väntande.

Kram
  • Cegesi
    elsewhere skrev 2014-11-27 18:12:13 följande:

Cegesi: Jag känner ju mig rätt knäckt faktiskt, orkar liksom inte med något av det men har inget val ändå. Att man kan bli gravid hjälper ju inte när jag inte kan fortsätta vara gravid därefter. Jag vet inte egentligen hur mycket bättre det är att vänta så länge eftersom nu väntar vi bara. Igen. Ja precis, Gonal-F. Har sagt att min man kommer få blanda medlen och suga upp i sprutor och grejer för jag pallar nog inte. Fick ta en fragminspruta om dagen i 13 veckor också, dom fick han ge mig för dom gjorde så ont. Så, sjuksköterskehatten på honom igen nu! Skrattande

Och grattis Sofiafia!! 

Ja mycket väntande är det. Och det känns ju faktiskt bättre när en gör något än att bara vänta på att få göra något.
    Det är ju faktiskt rättvist att han också får göra något. Min man kommer undan väldigt lätt. ;)
  • mea84
    Cegesi skrev 2014-11-27 21:24:36 följande:

Ja mycket väntande är det. Och det känns ju faktiskt bättre när en gör något än att bara vänta på att få göra något.

Det är ju faktiskt rättvist att han också får göra något. Min man kommer undan väldigt lätt. ;)

Min man kommer också undan dock får han väl stå ut med mitt humör som går upp och ner på några sekunder!! Kan blir sur för minsta lila samtidigt som jag gråter för nästan ingenting....blir lite galen på dessa hormoner man tillför :-/
  • Cegesi
    mea84 skrev 2014-11-28 07:29:27 följande:
    Min man kommer också undan dock får han väl stå ut med mitt humör som går upp och ner på några sekunder!! Kan blir sur för minsta lila samtidigt som jag gråter för nästan ingenting....blir lite galen på dessa hormoner man tillför :-/
    Ja de har det inte lätt. Fast jag var ett mycket värre monster när jag gick på p-piller. Var fantastiskt att sluta med dem och bli en vettig människa igen.

Idag märker jag verkligen alla hormoner i kroppen. På ultraljudet idag hade några blivit 12 mm och några 11. Den lättnaden! Har inte riktigt låtit mig hoppas att det ska bli något äggplock den här gången så det var väldigt skönt. Känslorna som bubblade runt i mig var från nästan hela känsloskalan (förutom ilska och bitterhet). Ledsen, glad, hoppfull, nervös, you name it! Har mått lite illa hela förmiddagen så det känns verkligen att det händer något nu. Nytt ultraljud på måndag igen så får vi se när plocket blir av. =D =D =D
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15