Gweny skrev 2014-12-10 15:06:57 följande:
Idag kom bekräftelsen att våran remiss kommit, känns bra att veta att den kommit fram rätt. Nu är det ju "bara" denna väntan nu då...
Följer er andra så länge och håller tummarna för er som är mitt i det.
Skönt med bekräftelse. Speciellt när en läser om dem som inte fått det. Hoppas det går snabbt och bra för er!
Bara och bara. Det är inte lätt men förhoppningsvis kommer vi starkare ur det här. :)
zoloo skrev 2014-12-11 19:55:39 följande:
Hej!
Jag å min sambo har gått på utredning på kvinnokliniken i Gårda nu i sept-nov och det visade inga "fel" på någon av oss. Så vi blev remitterade till Sahlgrenska. Någon vecka senare ringer en barnmorska därifrån och undrar om vi vill vara med i en studie där de undersöker om det finns ngt samband mellan högt BMI och barnlöshet. Studien går ut på att halva gruppen får börja med IVF typ direkt (som ni skrev är det lååång väntetid annars, de klarar inte vårdgarantin) å den andra halvan av gruppen får pulvershakes (typ modifast el nutrilette) att äta i 12-16v (!!) och efter det får man IVF.
Imorgon ska vi på möte och då får vi reda på vilken grupp vi hamnar i.... Spännande och läskigt! Någon mer här som är med i studien?!
Vad spännande! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går!
Vilken grupp hoppas du på? Får jag fråga vad du/ni har för BMI? Du måste absolut inte svara.
Lycka till!