• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Malinka87
    Gweny skrev 2015-01-04 21:42:27 följande:
    Har tyvärr hört att det är långa köer nu.   uppåt 5 månader.  Vi har bara stått i kö 1 månad nu.
    Hejsan! Våran remiss skickades i juni -14 och blev kallade i november. Så jag vet iaf att i höstas var det ca 5 månaders väntetid. Kan ju ha ändrats, ring till dem på Sahlgrenska och fråga!
  • Malinka87
    GMN skrev 2015-01-04 20:47:52 följande:

Hej allihopa

Vi har stått i. Kö i över 3 mån nu...hur länge fick ni vänta innan ni fick era kallelsers??

Hejsan! Våran remiss skickades i juni -14 och blev kallade i november. Så jag vet iaf att i höstas var det ca 5 månaders väntetid. Kan ju ha ändrats, ring till dem på Sahlgrenska och fråga!
  • hoppet84

Hej!
    Jag fick bekräftelse 19 september, I december ringde jag till Sahlgrenska och de sa att jag ska börja i mitten i mars. Men jag ringde igen i dag och de sa att jag har tid i början Februari :) Snart ska jag börja min väg med ivf :)

• Happyland

Finns det några i tråden här som håller på med behandling just nu mer än jag? Är på spraydag 12. Fick en blödning (av guds nåde!) på dag 9 och väntar nu på samtal från kliniken på tisdag. Antar att jag då får instruktioner om att börja med sprutor... Har prel ÄP i vecka 5.

• Happyland

Jag gör en liten lista som ni kan skriva upp er på, så ser vi lite mer lättöverskådligt vilka som är på gång just nu.

Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, prel ÄP v 5.

• Malinka87
    Happyland skrev 2015-01-09 12:36:12 följande:

Jag gör en liten lista som ni kan skriva upp er på, så ser vi lite mer lättöverskådligt vilka som är på gång just nu.

Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, prel ÄP v 5.
    Malinka87 27 år IVF nr 1- spraystart 11/12, injek-start 7/1 prel ÄP v 4.

• Luthien87
    Happyland skrev 2015-01-09 12:31:01 följande:

Finns det några i tråden här som håller på med behandling just nu mer än jag? Är på spraydag 12. Fick en blödning (av guds nåde!) på dag 9 och väntar nu på samtal från kliniken på tisdag. Antar att jag då får instruktioner om att börja med sprutor... Har prel ÄP i vecka 5.

Japp! Jag är på sprutdag 4 idag (Menopur). Gör långa protokollet, började med Suprecur-spray den 19 december. 
    Har planerat ÄP vecka 4. Hade vecka 5 först men så fick dem en återbudstid i vecka 4 och det passar bättre för mig, slapp spraya så länge. 

Det här är min andra behandling. Förra gången (oktober) fick vi inte tillbaka någonting, så nu hoppas jag att Menopur funkar bättre (hade Gonal-f förra gången och fick ut 6 ägg, inget blev befruktat). 

Vilka hormoner skall du ta?
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • kärolajnan
    Happyland skrev 2015-01-09 12:31:01 följande:

Då ligger vi rätt nära varandra, är på sprutdag 8 idag har äggplock bör ske runt vecka 5. :)
  • hoppet84

Hej,

Jag ska börja första besök i Februari. Hur mycket besök hade ni och hur ofta? innan började ni behandling. 
    Hälsningar

• Saranda

Hej alla!

Jag vill tipsa om en klinik i Göteborg som ger akupunktur som är speciellt för oss som ska genomgå en IVF behandling.

AM-kliniken

Jag blev gravid på första försöket (är i vecka 10) och har vänner som också lyckats efter många år som barnlös.

Jag gick och fick behandling 1 gång i veckan under 5 månader, så ni som väntar på svar från Sahlgrenska tycker jag absolut ska kolla på detta :) Hon som arbetar där är underbar!!

Lycka till! Kram

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15