• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Gweny
    bellis84 skrev 2015-01-20 23:38:47 följande:

Jag är med i den studien, jag hamnade i kontroll-gruppen och börjar direkt med IVF utan viktminskning först.

Ok, hur snabbt kom du in för samtal osv? Men var inget annat då än extra papper att fylla i för dig? Får se vart jag hamnar.
  • Luthien87

Jag har blivit tillfrågad att vara med, dock vet jag att jag inte fixar att leva på pulverdiet så länge + att jag inte anser att det är ett bra sätt att gå ner i vikt, så har tackat nej 2 ggr.

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • tintinigbg
    Gweny skrev 2015-01-20 17:36:47 följande:

idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.  Förvånad

Jag har också varit med i studien. Vi hamnade i den grupp som gör ivf så snart det går. De ringde den 26:e juni till mej och på grund av semesterstängt mm var vi där i slutet på juli. Hur mycket papper som helst att fylla i. Och vad nervösa vi var när de gick iväg för att kolla med datorprogrammet vilken grupp vi hamnat i.
  • tintinigbg
    tintinigbg skrev 2015-01-22 08:50:51 följande:
    Jag har också varit med i studien. Vi hamnade i den grupp som gör ivf så snart det går. De ringde den 26:e juni till mej och på grund av semesterstängt mm var vi där i slutet på juli. Hur mycket papper som helst att fylla i. Och vad nervösa vi var när de gick iväg för att kolla med datorprogrammet vilken grupp vi hamnat i.
    Ska kanske tillägga att vi körde i gång med hormoner och så nästan direkt så ÄP i början på september samt återföring 2 dagar senare
  • Luthien87

Idag är det planerat med återföring! Är så nervös att jag mår illa. Har typ inte sovit någonting inatt, vaknat typ hela tiden!

Går runt här hemma och väntar på att de skall ringa från Sahlgrenska och säga att det inte blev något den här gången heller. Har inte ens vågat klä på mig eller göra mig i ordning.. hehe.. 

Kan inte klockan bli 12 så vi vet om vi kan åka eller inte. 

Är såååå glad att jag är hemma och inte på jobbet, hade inte kunnat fokusera alls och det hade inte varit snällt mot mina kunder.

Har fått i min lite yoghurt och en kopp nespresso. Borde kanske äta något mer...

Läs gärna min blogg om vår IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Gweny

Nä tycker väl inte heller det är bästa sätt att gå ner på. Men inget annat har hjälp för mig och då få stöd av dietist osv är ju bra isåfall. Går ju hoppa av om det inte funkar så.

vi ska dit på onsdag, nervöst vilken grupp det blir. Hon sa blir det ivf-gruppen drar det igång direkt, beronde på min cykel.

• Gweny
    Luthien87 skrev 2015-01-22 11:24:33 följande:

Idag är det planerat med återföring! Är så nervös att jag mår illa. Har typ inte sovit någonting inatt, vaknat typ hela tiden!

Går runt här hemma och väntar på att de skall ringa från Sahlgrenska och säga att det inte blev något den här gången heller. Har inte ens vågat klä på mig eller göra mig i ordning.. hehe.. 

Är såååå glad att jag är hemma och inte på jobbet, hade inte kunnat fokusera alls och det hade inte varit snällt mot mina kunder.

Har fått i min lite yoghurt och en kopp nespresso. Borde kanske äta något mer...

Tänker på dig nu! Hoppas allt går bra.
  • kärolajnan

Tror att jag kommer att känna precis likadant när det är dags för oss igen. 

Tänker på er!
  • Karriärskvinna

Läs gärna min blogg om vår IVF-resa: langtanefterbebis.se
    Hoppas allt gått bra idag! Väntan är hemsk!
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15