• tintinigbg

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej allihop!!!

God jul och gott nytt år!

Sitter och väntar på att min mens ska dyka upp. Känns som den är på gång. Så jag kan börja spraya igen. Har ett misslyckat ivf i september. Vi fick då också 7 ägg till frysen. I november skulle vi upp för FET. 2 timmar innan ringer de och säger att inga av våra embryon hade klarar upptiningen. Vi bröt ihop totalt. Men bestämde oss ganska snabbt för att försöka igen.

Så spraystart i mitten på januari och beräknat äggplock v 6 eller 7

• tintinigbg

Så då kom mensen äntligen bara 11 dagar senare än normalt. Så den 24 påbörjar vi hormonresan inför vårt andra ivf.

• tintinigbg
    Gweny skrev 2015-01-20 17:36:47 följande:

idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.  Förvånad

Jag har också varit med i studien. Vi hamnade i den grupp som gör ivf så snart det går. De ringde den 26:e juni till mej och på grund av semesterstängt mm var vi där i slutet på juli. Hur mycket papper som helst att fylla i. Och vad nervösa vi var när de gick iväg för att kolla med datorprogrammet vilken grupp vi hamnat i.
  • tintinigbg
    tintinigbg skrev 2015-01-22 08:50:51 följande:
    Jag har också varit med i studien. Vi hamnade i den grupp som gör ivf så snart det går. De ringde den 26:e juni till mej och på grund av semesterstängt mm var vi där i slutet på juli. Hur mycket papper som helst att fylla i. Och vad nervösa vi var när de gick iväg för att kolla med datorprogrammet vilken grupp vi hamnat i.
    Ska kanske tillägga att vi körde i gång med hormoner och så nästan direkt så ÄP i början på september samt återföring 2 dagar senare
  • tintinigbg

På söndag börjar jag spraya. Det är vårt andra försök. Gjorde första ivf i september vilken inte blev något plus. I november skulle vi upp för FET. 2 timmar innan ringde de och sa att inget av våra 6 frysta embryon hade klarat upptiningen. Men vi kände att vi inte ville vänta så länge innan nästa försök.

Så nu börjar perioden med nya förhoppningar att allt ska gå bra och att vi kan få vårt efterlängtade plus

• tintinigbg
    bellis84 skrev 2015-01-26 15:00:34 följande:

Började spraya idag, känns spännande att komma igång.

Men blir illamående av sprayen, fler som blivit det?

Håller tummarna för oss alla att vi plussar ????

Jag började spraya igår. ????
  • tintinigbg
    tintinigbg skrev 2015-01-26 16:31:10 följande:
    Jag började spraya igår. ????
    Hmm konstiga ?? Det skulle vara en :)
  • tintinigbg

Hej tjejer!!

Fattar ingenting denna gång. Förra ivf försöket sprejade jag med suprecur i 10-11 dagar innan jag började med gonal f. Nu ska jag spreja 17 dagar innan gonalen.

• tintinigbg
    bellis84 skrev 2015-02-16 16:43:37 följande:

Tråkigt för er som fått negativt resultat... Hoppas det går vägen nästa gång!

Jag ska på vul på torsdag för att kolla hur många och stora äggen är.

Jag ska också på vul på torsdag för att kolla mina ägg
  • tintinigbg
    bellis84 skrev 2015-02-17 16:23:25 följande:
    Åh, spännande!! Jag ska dit kl 9. Känns pirrigt! Du måste skriva hur det gick sen!

Känner du nåt än? Jag har lite mensvärk-känsla till o från, bm sa att det är vanligt.

Jag är lite orolig för att bli överstimulerad, då jag fick 4 äggblåsor på 1/2 tablett pergotime... Men det återstår att se.

Lycka till!
    Jag ska vara där 9.45

Jo det känns ok. Har gjort en ivf innan
  • tintinigbg
    bellis84 skrev 2015-02-17 19:54:55 följande:
    Då kanske vi ses i korridoren smile5.gif
    Ja det är nog stor sannolikhet ????
  • tintinigbg

Nu ligger ett embryo i mej. Hoppas på bättre lycka denna gång. Hade 20 äggblåsor men fick bara 4 ägg.

Har fortfarande riktigt ont. Det blir inte bättre utan värre. Kan man bli överstimulerad även om det inte blev så många ägg av många äggblåsor?

• tintinigbg
    bellis84 skrev 2015-02-26 15:40:54 följande:

Tack!

12 mars är min testdag. Men kommer nog testa innan...

Hur går det för dig?

Har också testdag den 12:e mars
  • tintinigbg

Jaha andra ivf åt skogen. Blev minus idag på testdagen. Vet inte om jag orkar gå igenom allt detta en 3:e gång. Känns inte så nu iaf

• tintinigbg
    Gweny skrev 2015-03-25 10:12:50 följande:

Ashurst klara>> skönt ni fått datum! smile1.gif

Happyland>> ja jag har samma BM, men kan bero på att jag är med i en studie.

Läkare dock har varit olika varje gång.

Vilken BM har du?
  • tintinigbg
    Gweny skrev 2015-03-26 21:40:24 följande:
    Linda smile1.gif henne kan jag även maila och få snabba svar.
    Har jag oxå haft ???? så bra tycker jag ????
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15