• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • kärolajnan

Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.

Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.

• Gweny
    kärolajnan skrev 2015-02-04 14:36:46 följande:

Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.

Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.

Vad skönt att det kändes bättre denna gång! Hoppas det är 3 lyckosamma ägg nu.
  • Ingentingviktigt
    Gweny skrev 2015-02-04 12:20:12 följande:

dem skickade hem massa papper som skulle fyllas i, var såklart lite nervöst att något av ens svar skulle innebära att dem nekar en. Men våran läkare tittade bara igenom dem lite snabbt och det var inga problem. vi har bara träffat jättego personal på 1a besöket.

Tack för ditt svar, men ni fick alltså inga frågor om sysselsättning? Jag har inte hunnit titta igenom papprena, men tyckte att det såg ut som en hälsodeklaration, och det har vi redan fyllt i hos gynekologen, som skickades med remiss, men där min sambo tyvärr råkade fylla i att han äter en medicin.
  • Gweny
    Ingentingviktigt skrev 2015-02-04 21:42:08 följande:
    Tack för ditt svar, men ni fick alltså inga frågor om sysselsättning? Jag har inte hunnit titta igenom papprena, men tyckte att det såg ut som en hälsodeklaration, och det har vi redan fyllt i hos gynekologen, som skickades med remiss, men där min sambo tyvärr råkade fylla i att han äter en medicin.
    Jo det var ju lite om hälsan, sen väl på plats så frågade läkaren lite andra saker, tex vad vi jobbar med(vad det nu har med saken att göra) men var inte så jobbigt som jag trodde innan med all fakta osv. 
  • LadyMaria

Hej pinglor!

Börjar bli riktigt otålig nu...
    Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
    Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
    Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!

Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?

• Etta

Åh, så skönt att höra att det kändes bättre denna gång! Håller alla tummar nu!

Ingentingviktigt: Jag uppfattade inte att de la speciellt stor vikt vid ens jobb, det var läkaren som frågade oss liksom i förbifarten vid första besöket bara. Har faktiskt inte ens tänkt tanken på att de skulle kunna neka en, det måste väl vara ganska extrema situationer typ drog-eller alkoholmissbruk tänker jag! Jag tyckte inte de gick igenom vår livssituation speciellt ingående heller. Hoppas det går bra för er!

LadyMaria: håller tummarna för att det går vägen, är ju ändå rätt många dagar kvar till mån!

Jag ska på ul i morgon o får då förhoppningsvis svar på när det blir ÄP. Idag har jag dock haft som ägglossningsflytningar så blivit skitnojig att äggen ska lossa av sig själv! Tycker det verkar osannolikt med all kontrollerad medicinering men måste ju kunna hända?
  • Malinka87

Då var det dags för testdag imorgon. 2 lååånga veckor har gått. Tant röd har hållt sig borta. Symtom, nja. svårt att säga vad som är vad. Men imorgon vet jag :) Dessa grav-test, som de senaste fyra åren visat minus, är ju inte mina bästa vänner direkt. Så det är med skräckblandad förtjusning. Verkligen. Tur att det är lördag och att vi har helgen på oss att smälta resultatet oavsett.
    Hoppas ni andra oavsett vart i behandling ni befinner får lite ro i helgen.
    Kram!

• Happyland
    Luthien87 skrev 2015-02-04 09:36:32 följande:
    Inte testat och nu kommer det rostbrunt blod

2dagars.
    Hur har det gått? Kram!

Håller tummarna för era tre. Antar att ni har ET idag!?

• Happyland
    Malinka87 skrev 2015-02-06 09:39:45 följande:

Då var det dags för testdag imorgon. 2 lååånga veckor har gått. Tant röd har hållt sig borta. Symtom, nja. svårt att säga vad som är vad. Men imorgon vet jag :) Dessa grav-test, som de senaste fyra åren visat minus, är ju inte mina bästa vänner direkt. Så det är med skräckblandad förtjusning. Verkligen. Tur att det är lördag och att vi har helgen på oss att smälta resultatet oavsett.
    Hoppas ni andra oavsett vart i behandling ni befinner får lite ro i helgen.
    Kram!

Håller verkligen tummarna för dig och hoppas på ett plus imorgon!
    Etta skrev 2015-02-05 20:24:23 följande:
    Åh, så skönt att höra att det kändes bättre denna gång! Håller alla tummar nu!

Ingentingviktigt: Jag uppfattade inte att de la speciellt stor vikt vid ens jobb, det var läkaren som frågade oss liksom i förbifarten vid första besöket bara. Har faktiskt inte ens tänkt tanken på att de skulle kunna neka en, det måste väl vara ganska extrema situationer typ drog-eller alkoholmissbruk tänker jag! Jag tyckte inte de gick igenom vår livssituation speciellt ingående heller. Hoppas det går bra för er!

LadyMaria: håller tummarna för att det går vägen, är ju ändå rätt många dagar kvar till mån!

Jag ska på ul i morgon o får då förhoppningsvis svar på när det blir ÄP. Idag har jag dock haft som ägglossningsflytningar så blivit skitnojig att äggen ska lossa av sig själv! Tycker det verkar osannolikt med all kontrollerad medicinering men måste ju kunna hända?
    Lycka till på dagens VUL!
    LadyMaria skrev 2015-02-05 14:35:16 följande:

Hej pinglor!

Börjar bli riktigt otålig nu...
    Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
    Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
    Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!

Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?

Hoppas på att du bara testat för tidigt och är låghormonare...

• LadyMaria

Tack för er stöttning!! Ännu ingen mens, känns inte ens som den är på väg liksom.... o inget utslag på stickan

När man haft ägglossning borde inte mensen vara så sen? Det är väl när man inte har haft ägglossning mensen kan dröja?

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15