• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • bellis84
    Gweny skrev 2015-01-28 20:43:43 följande:

Idag var vi på SU och efter massa prat och ifyllande av blanketter kom domen, och vi hamnade i IVF-gruppen och får börja med en gång. smile2.gif   Börjar spraya i Februari och äggplock beräknas v. 12, om allt går som planerat. sååå spännande!

Va roligt!!!
  • Gweny

Tack, ja detta blev verkligen glatt förvånande istället för behöva vänta yttligare några månader.

• bellis84

Hur mår ni som sprayar? Igår var jag ledsen o grät o kände mig jätte känslig. Idag helt normal igen. Undrar det är sprayen som påverkar redan, har bara sprayat i 4 dagar.

• kärolajnan
    bellis84 skrev 2015-01-29 18:37:58 följande:

Hur mår ni som sprayar? Igår var jag ledsen o grät o kände mig jätte känslig. Idag helt normal igen. Undrar det är sprayen som påverkar redan, har bara sprayat i 4 dagar.

Har faktiskt inte fått några biverkningar alls av vare sig spray eller sprutor. Har genomgått detta två omgångar först suprecur +Gonal-F och nu suprecur +menopur. Känner dock att äggstockarna är "tunga" eller svullna på något sätt.

Är inne på sprutdag 7 och ska på ultraljud imorgon bitti.
  • Malinka87
    bellis84 skrev 2015-01-29 18:37:58 följande:

Under tiden jag sprayade med Suprecur hade jag inte så mycket mer biverkningar än att jag fick väldigt lätt huvudvärk. Tyckte såklart då att det var jobbigt men det kunde ju vart mycket värre.
  • bellis84

Ok, tack för era svar tjejer.

Känns så skönt att skriva här, då jag inte känner nån som gått igenom Ivf.

• hoppet84
    Hej tjejer!

Jag ska ha första besök i den veckan - äntligen! :) men jag planerade att resa efter besöket. självklart att ivf är viktigaste än resa men jag har fråga Vad ska de göra efter första besök under 2 veckor? ska ja ha blodprov?

hälsningar
  • Gweny
    hoppet84 skrev 2015-01-31 14:38:13 följande:

Hej tjejer!Jag ska ha första besök i den veckan - äntligen! :) men jag planerade att resa efter besöket. självklart att ivf är viktigaste än resa men jag har fråga Vad ska de göra efter första besök under 2 veckor? ska ja ha blodprov?

hälsningar

Beror på hur snabbt du ska börja med allt... dem vill ju helst inte att man reser bort, då man ska kunna snabbt komma dit. Mitt ska dock inte börja förrän efter 2 veckor efter 1a besöket.
  • tintinigbg

Hej tjejer!!

Fattar ingenting denna gång. Förra ivf försöket sprejade jag med suprecur i 10-11 dagar innan jag började med gonal f. Nu ska jag spreja 17 dagar innan gonalen.

• hoppet84
    Gweny skrev 2015-01-31 15:22:23 följande:
    Beror på hur snabbt du ska börja med allt... dem vill ju helst inte att man reser bort, då man ska kunna snabbt komma dit. Mitt ska dock inte börja förrän efter 2 veckor efter 1a besöket.
    Tack så mycket för svar. 
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15