• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Etta

Håller tummarna Happyland!

Kärolajnan, hoppas det blir mindre smärtsamt denna gången o håller verkligen tummarna att de blir befruktade nu! Var det imorgon det var äggplock?

• kärolajnan
    Etta skrev 2015-02-03 08:08:13 följande:

Håller tummarna Happyland!

Kärolajnan, hoppas det blir mindre smärtsamt denna gången o håller verkligen tummarna att de blir befruktade nu! Var det imorgon det var äggplock?

Tack snälla!

Yes, imorgon är det dags.. Skräckblandad förtjusning. :) 

• Happyland
    kärolajnan skrev 2015-02-02 19:29:32 följande:
    Åh så spännande! Nu ska vi hålla tummarna! Gick äggplocket bra också?

För oss blir det äggplock påmindas och jag är livrädd! Dels för att det ska göra ont denna gången också men självklart också för att inga ägg ska bli befruktade denna gången heller.. De där timmarna innan de ev ringer på fredag kommer att bli långa och otroligt jobbiga.
    Tack för allas lyckönskingar!

ÄP gick jättebra, kommer det göra för dig också kärolajnan. Jag håller tummarna! Man får smärtstillande och har en sköterska vd huvudänden som sköter morfinet och har koll på blodryck osv. Läkarna är så proffsiga och på mitt ÄP hade jag en kvinnlig utländsk läkare som jag inte sett innan. På ET var det Ida.

Kommer gå kanonbra ska du se!
  • Gweny
    Happyland skrev 2015-02-03 17:57:53 följande:
    Tack för allas lyckönskingar!

ÄP gick jättebra, kommer det göra för dig också kärolajnan. Jag håller tummarna! Man får smärtstillande och har en sköterska vd huvudänden som sköter morfinet och har koll på blodryck osv. Läkarna är så proffsiga och på mitt ÄP hade jag en kvinnlig utländsk läkare som jag inte sett innan. På ET var det Ida.

Kommer gå kanonbra ska du se!
    så skönt att det gick bra, känns bra att höra hur andra haft det. hur många fick dem ut?
  • LadyMaria
    Luthien87 skrev 2015-02-03 22:49:48 följande:

Fan, rosa flytningar och lite begynnande mensvärk

Nej, skit också :( Har du testat? Hade du 2 el 5 dagars embryo?
  • Luthien87
    LadyMaria skrev 2015-02-04 09:27:19 följande:

Nej, skit också :( Har du testat? Hade du 2 el 5 dagars embryo?

Inte testat och nu kommer det rostbrunt blod

2dagars.
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Gweny
    Luthien87 skrev 2015-02-04 09:36:32 följande:

Inte testat och nu kommer det rostbrunt blod

2dagars.

Men uch då!!
  • Ingentingviktigt

Jag och min pojkvän har äntligen fått tid för vårt första besök nu i slutet av februari. Redan nu är jag jättenervös och vet inte hur jag ska kunna sova ordentligt fram tills dess. Mest nervös är jag för frågorna under första besöket. Var det någon som upplevde det som ett test innan ni blev godkända att få påbörja behandling? Vi är utredda hos en gynekolog, så vi vet vad "felet" är och varför vi inte kan bli föräldrar på naturlig väg, så det var gynekologen som skrev remissen till Sahlgrenska för IVF. Men problemet är att min sambo inte har något jobb och har även en psykisk sjukdom (som han står på stabil medicinering för). Jag vet inte hur ärliga vi ska våga vara, om det är bättre att låssas att man har ett jobb. Fick ni såna frågor, om vad ni jobbade mer, hur länge ni bott på samma adress och om ni har några sjukdomar i släkten?

• Gweny
    Ingentingviktigt skrev 2015-02-04 10:55:45 följande:

Jag och min pojkvän har äntligen fått tid för vårt första besök nu i slutet av februari. Redan nu är jag jättenervös och vet inte hur jag ska kunna sova ordentligt fram tills dess. Mest nervös är jag för frågorna under första besöket. Var det någon som upplevde det som ett test innan ni blev godkända att få påbörja behandling? Vi är utredda hos en gynekolog, så vi vet vad "felet" är och varför vi inte kan bli föräldrar på naturlig väg, så det var gynekologen som skrev remissen till Sahlgrenska för IVF. Men problemet är att min sambo inte har något jobb och har även en psykisk sjukdom (som han står på stabil medicinering för). Jag vet inte hur ärliga vi ska våga vara, om det är bättre att låssas att man har ett jobb. Fick ni såna frågor, om vad ni jobbade mer, hur länge ni bott på samma adress och om ni har några sjukdomar i släkten?

dem skickade hem massa papper som skulle fyllas i, var såklart lite nervöst att något av ens svar skulle innebära att dem nekar en. Men våran läkare tittade bara igenom dem lite snabbt och det var inga problem. vi har bara träffat jättego personal på 1a besöket.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15