• Karriärskvinna

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Luthien87 skrev 2015-01-22 11:24:33 följande:

Idag är det planerat med återföring! Är så nervös att jag mår illa. Har typ inte sovit någonting inatt, vaknat typ hela tiden!

Går runt här hemma och väntar på att de skall ringa från Sahlgrenska och säga att det inte blev något den här gången heller. Har inte ens vågat klä på mig eller göra mig i ordning.. hehe.. 

Kan inte klockan bli 12 så vi vet om vi kan åka eller inte. 

Är såååå glad att jag är hemma och inte på jobbet, hade inte kunnat fokusera alls och det hade inte varit snällt mot mina kunder.

Har fått i min lite yoghurt och en kopp nespresso. Borde kanske äta något mer...

Läs gärna min blogg om vår IVF-resa: langtanefterbebis.se
    Hoppas allt gått bra idag! Väntan är hemsk!
  • Karriärskvinna
    trina skrev 2015-03-24 17:40:55 följande:

Jag undrar om det är någon som fått blastocyst insatt av sahlgrenska? I regel gör de enbart det när man är på sista frysförsöket och har fler än 3 embryon i frysen. Men går de att övertala?

Vi har gjort 2 FET (tvådagars) och har 2 kvar med 6 embryon. (Fick totalfrys senaste ivf då får man ett extra frysförsök) men ärligt talat är jag trött på misslyckanden och vill prova något nytt!

Tre insättningar totalt (en ET) med tvådagars och inget funkar.

Gweny, jag brukar aldrig kunna lita på min kropp under ruvningen. Självklart kan det vara något, men varje gång jag analyserat symptom så har det aldrig gått vägen. Så jag tror inte man kan gå på så mycket under perioden man ruvar egentligen.? 

Jag fick en blastocyst i första IVF-omgången (andra insättningen), är nu gravid i vecka 13. 

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15