• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-12-20 21:42:20 följande:
    Hej!

Tackar tackar! Bästa klubben att vara med i :) Känns underbart. Samtidigt som man är försiktigt positiv.
    Överstimuleringen har inte alls varit kul, mår fortfarande jättedåligt. Ska bli så skönt att förhoppningsvis snart känna sig "normal" igen.

Å va kul med vul! Hur mycket såg ni och vad berättade barnmorskan/läkaren? Har du kontaktat vanliga mödravårdscentralen eller vad det är man vänder sig nu när an är gravid? Jag har noll koll. Vi fick tyvärr tid för vul 14/1 för de var fullbokade fram tills dess. men å andra sidan kanske man ser lite mer då.

Tack för hjälpen med veckouträningen :)

Lycka till med allting nu!

Kram
    Hur har överstimuleringen tett sig?

Normal å Normal nu är det något annat som händer  ;)  ;)
    vi såg att det var ett hjärta som tickade på som det skall. Ja jag ringde till min mvc för att5 få bokat en tid till efter jul till en speciell bm som jag fattat tycke om.. men dem tyckte jag skulle komma med en gång. så jag fick en tid bara veckan efter (ringde någon dag efter +:et) så jag har redan vart där å tagit dem första proverna. skall tillbaka den 12/1 å då skall min bm lyssna på hjärtljuden och förhoppningsvis vi också... som jag längtar till dess.

Tänk på att det är mycket som händer nu i dagarna med jul å nyår osv för att inte glömma all shopping i mellandagarna... :)

Hur mår du annars då? några grav symptom!!?

Tack detsamma till er!
    KRamar

Cegesi: ååå vad roligt och då får vi hälsa dig välkommen till klubben med då! :)
    Ja jag har också läst det och hoppas på att det skall vara så för mig/oss med.

Ta hand om er!

Kramar

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!
  • Happyland

Grattis igen, till er alla som är gravida! Så underbart när man ser att det lyckas!

Hos mig har man inte kunnat hitta något "fel" eller några problem som gör att jag har svårt att bli gravid. Är det fler här som haft den här historiken?

Börjar spraya nästa vecka. Känns spännande och lite läskigt att ge sig på det här igen.

• Saranda

Hej igen :)

Vill bara uppdatera att mina bruna flytningar slutat sen två dagar sedan och vi är överlyckliga!

Jag går in i vecka 8 i morgon - har mått så illa och haft kramper i magen att jag har vart sängliggande. Gör egentligen inget så länge jag HAR symptom!! Inte en tvekan på att något händer där inne (fattar inte att vi kommit så här långt på första försöket)!!!

Hur hår det för er andra??

Gott Nytt År!!! Kram

• Cegesi
    Saranda skrev 2014-12-31 18:12:00 följande:

Hej igen :)

Vill bara uppdatera att mina bruna flytningar slutat sen två dagar sedan och vi är överlyckliga!

Jag går in i vecka 8 i morgon - har mått så illa och haft kramper i magen att jag har vart sängliggande. Gör egentligen inget så länge jag HAR symptom!! Inte en tvekan på att något händer där inne (fattar inte att vi kommit så här långt på första försöket)!!!

Hur hår det för er andra??

Gott Nytt År!!! Kram

Vad skönt! Jag går in i vecka 7 i morgon. Ska på ultraljud den 14 januari. Vågar fortfarande inte riktigt tro på det förrän jag sett det. Har lite illamående till och från och lite kramper i magen. Åtminstone något men oroar mig ändå. :) Det som gör det lite svårare att förstå är att det funkat på första försöket. Väntar liksom på att bakslaget ska komma när som helst. Helt fel och galet att tänka så, men jag känner mig lite knäpp just nu.

God fortsättning på det nya och förhoppningsvis helt fantastiska året! Kram
  • tintinigbg

Så då kom mensen äntligen bara 11 dagar senare än normalt. Så den 24 påbörjar vi hormonresan inför vårt andra ivf.

• Sofiafia

Vill Önska alla ett Gott Nytt & God Fortsättning!!
    nu håller vi alla våra tummar att 2015 är vårt år, Gravid som IVF:are <3

• MAD86

Överstimuleringen

Sofiafia skrev 2014-12-21 16:50:11 följande:
    Hur har överstimuleringen tett sig?

Normal å Normal nu är det något annat som händer  ;)  ;)
    vi såg att det var ett hjärta som tickade på som det skall. Ja jag ringde till min mvc för att5 få bokat en tid till efter jul till en speciell bm som jag fattat tycke om.. men dem tyckte jag skulle komma med en gång. så jag fick en tid bara veckan efter (ringde någon dag efter +:et) så jag har redan vart där å tagit dem första proverna. skall tillbaka den 12/1 å då skall min bm lyssna på hjärtljuden och förhoppningsvis vi också... som jag längtar till dess.

Tänk på att det är mycket som händer nu i dagarna med jul å nyår osv för att inte glömma all shopping i mellandagarna... :)

Hur mår du annars då? några grav symptom!!?

Tack detsamma till er!
    KRamar

Cegesi: ååå vad roligt och då får vi hälsa dig välkommen till klubben med då! :)
    Ja jag har också läst det och hoppas på att det skall vara så för mig/oss med.

Ta hand om er!

Kramar

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!
    Hej!

God fortsättning! Hoppas att allt är bra med dig och att graviditeten går bra. Vad underbart att ni såg ett litet hjärta som tickande. Måste kännas väldigt skönt och lugnande. Själv är jag ganska orolig. Fick ju först tid för ultraljud den 14/1. Är i vecka 9 då. Har dock inte tänkt på det så mycket över Jul och nyår. Kom hem från en vecka på gran Canaria i fredags. Det var riktigt skönt med lite semester. Men nu när man är hemma börjar man tänka en del. Vill bara att den ska bli den 14/1 nu :)

Överstimuleringen har lagt sig nu.. Skönt! Mådde riktigt dåligt. Var helt uppsvullen och kände mig tung. Dagtid såg det ut som att jag var i månad tre och på kvällarna i månad 4. Kändes som jag skulle sprängas. Hade också ont i ryggen, svårt att sova, illamående och blev andfådd. Det känns så skönt att må bättre nu.

Känner du av några gravidsymtom? Jag är mer trött, brösten ömmar och jag är lite mer hungrig och törstig. Men inget illamående.

Ha det så bra och ta hand om er!

Kram

• GMN

Hej allihopa

Vi har stått i. Kö i över 3 mån nu...hur länge fick ni vänta innan ni fick era kallelsers??

• Gweny
    GMN skrev 2015-01-04 20:47:52 följande:

Hej allihopa

Vi har stått i. Kö i över 3 mån nu...hur länge fick ni vänta innan ni fick era kallelsers??

Har tyvärr hört att det är långa köer nu.   uppåt 5 månader.  Vi har bara stått i kö 1 månad nu.
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2015-01-04 20:31:37 följande:

Överstimuleringen

Hej!

God fortsättning! Hoppas att allt är bra med dig och att graviditeten går bra. Vad underbart att ni såg ett litet hjärta som tickande. Måste kännas väldigt skönt och lugnande. Själv är jag ganska orolig. Fick ju först tid för ultraljud den 14/1. Är i vecka 9 då. Har dock inte tänkt på det så mycket över Jul och nyår. Kom hem från en vecka på gran Canaria i fredags. Det var riktigt skönt med lite semester. Men nu när man är hemma börjar man tänka en del. Vill bara att den ska bli den 14/1 nu :)

Överstimuleringen har lagt sig nu.. Skönt! Mådde riktigt dåligt. Var helt uppsvullen och kände mig tung. Dagtid såg det ut som att jag var i månad tre och på kvällarna i månad 4. Kändes som jag skulle sprängas. Hade också ont i ryggen, svårt att sova, illamående och blev andfådd. Det känns så skönt att må bättre nu.

Känner du av några gravidsymtom? Jag är mer trött, brösten ömmar och jag är lite mer hungrig och törstig. Men inget illamående.

Ha det så bra och ta hand om er!

Kram
    Hejsan!

SKönt att överstimuleringen är över nu.... nu skall du koncentrera dig på att vara Gravid :)

åå va skönt med semester.. Inte alls avis :)
    ja det är väl när man kommer tillbaka till verkligheten som man får tid att börja fundera... vi är snart på datumet 14/1 inte många dagar, men jag vet precis hur det känns,,, tiden går så långsamt. men se det så här, imorgon är det 7 dagar kvar :)

Jag mår bra, är väldigt väldigt trött bara,,, kan nog sova runt hela dygnet om jag hade vart ledig.
    På Söndag fyller jag 30 och skall ha kalas på lördag,, det stora kruxet blir att förföra alla innan vi skall gå ut med det vilket vi kommer göra under den kvällen... orkar inte bära det som en hemlighet längre,, är så nära på att försäga mig varje dag!

Kramar
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15