• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Cegesi
    MAD86 skrev 2014-12-03 11:05:49 följande:
    Ja, jätte skönt att det gick bra :) Spänningens ögonblick blir imorgon.

Tyvärr är jag superdålig på vita lögner/ursäkter :( Skönt att din chef vet om i alla fall. Vet själv inte om jag ska jobba imorgon eller inte. I så fall behöver jag också en ursäkt till imorgon eftermiddag. Men här kommer några halvbra i alla fall:
    *Möte med banken
    *Begravning
    *Långhelg någonstans (bokat sedan länge)
    *Mindre kirurgiskt ingrepp
    *Ullared med mamma (bokat sedan länge)

Kanske inte dom bästa, men hoppas att du kommer på något :)
    Jag är superdålig på att ljuga. Har sagt till mina kollegor att jag ska vara ledig. Hittills har jag inte fått några följdfrågor. Men många bra förslag i fall någon undrar! Tack!

Lycka till imorgon!
  • Sofiafia
    MAD86 skrev 2014-12-03 10:54:49 följande:
    Äggplocket gick jättebra, men hade ganska så ont efteråt. Nu börjar det kännas bättre. Blev 10 st ägg :)

Hur går det för dig? Känns bra att vara gravid va? :)
    ÅÅ va bra med 10 ägg.... då borde det bli tillbaka sättning imorgon eller?? Ja jag hade också ganska ont efter vilket höll sig kvar i ca 1 vecka med molande värk,, men det är ju inte konstigt efter att man haft så pass mkt ägg som ligger å trycker på andra organ runtomkring. Spännande!

Det går bra,,, brösten ömmar till tusen.. brukar somna på mage men det går inte.. haha men va gör det! haha jag kan inte riktigt tro att det är verkligt än, det blir la först när och om man får se hjärtslagen den 19/12 när jag skall till su igen.
    Skall även på inskrivningssamtal den 11/12 till en underbar BM som stöttade mig jätte mkt när vi förlorade våra tvillingar i magen för 2 år sen. så det va skönt att jag fick henne.
  • Happyland

Hej alla! Hoppar in här och joinar er, då jag är på gång med IVF nr 1 och spraystart nu i december. Kul att se en Sahlgrenskatråd! Är 38 år och "gammal i gemet" då jag gjort IVF tidigare i livet. Dock utan att bli gravid. Hoppas på bättre lycka den här gången.

• Cegesi

Äggplocket idag gick jättebra. Fick ut 11 ägg. Nu är det bara hoppas att de blir befruktade och växer lite till på söndag. :)

Happyland skrev 2014-12-05 17:50:54 följande:

Hej alla! Hoppar in här och joinar er, då jag är på gång med IVF nr 1 och spraystart nu i december. Kul att se en Sahlgrenskatråd! Är 38 år och "gammal i gemet" då jag gjort IVF tidigare i livet. Dock utan att bli gravid. Hoppas på bättre lycka den här gången.

Hej! Ja inte dumt med Sahlgrenskatråd även om vi inte ligger lika i våra behandlingar. :) Hoppas det går bättre för er den här gången. Hur många gånger har du försökt?
  • hoppet84

Hej!

Jag hoppar i tråden. Jag försöker vara gravid cirka 2 år. Det är jobbigt för mig eftersom jag inte kommer från Sverige. Jag har varit i 2,5år i Sverige. Det är svart när man försöker att vara gravid och har inte stöd från familj.  
    Jag gjorde utredning i Nordic i Göteborg i Januari. I februari sa de att  jag och min man är friska att vi har oförklarad barnlöshet. I början september var jag hos dem igen och de sa att jag kan göra ivf men det kostar mycket därför skickade de remiss till Sahlgrenska. Jag fick bekräftelse 25 september. Jag ringde till Sahlgrenska och de sa att första besök ska jag ha i mitten mars... vad jobbigt att vänta så länge...

Jag har frågan... Ska de göra utredning en gång till på Sahlgrenska? Kan jag få direkt ivf eller måste jag ha först insemination?

• Cegesi
    hoppet84 skrev 2014-12-07 09:51:44 följande:

Hej!

Jag hoppar i tråden. Jag försöker vara gravid cirka 2 år. Det är jobbigt för mig eftersom jag inte kommer från Sverige. Jag har varit i 2,5år i Sverige. Det är svart när man försöker att vara gravid och har inte stöd från familj.  
    Jag gjorde utredning i Nordic i Göteborg i Januari. I februari sa de att  jag och min man är friska att vi har oförklarad barnlöshet. I början september var jag hos dem igen och de sa att jag kan göra ivf men det kostar mycket därför skickade de remiss till Sahlgrenska. Jag fick bekräftelse 25 september. Jag ringde till Sahlgrenska och de sa att första besök ska jag ha i mitten mars... vad jobbigt att vänta så länge...

Jag har frågan... Ska de göra utredning en gång till på Sahlgrenska? Kan jag få direkt ivf eller måste jag ha först insemination?

Hej! Skönt att ni ändå har kommit så långt att ni fått en remiss till Sahlgrenska. Tråkigt att det är så lång väntetid för er. Jag tror inte ni behöver göra om utredningen utan att Nordic skickar vidare det dom har kommit fram till. Så borde det åtminstone vara. Hur sen behandlingen ser ut vet jag inte. Hoppas det kommer gå bra för er!
  • Ingentingviktigt

Mitt liv känns slut. Jag och min pojkvän gick på utredning hos gynekologmottagningen Dr Roth som efter min pojkväns spermaprov kon fram till att vi inte kunde få barn på egen hand. Det var i slutet av oktober som han lovade att skicka iväg en remiss till Sahlgrenska och att väntetiden för att få komma är 3 månader. Jag tänkte väl att man får en kallelse när det är dags, men efter att ha läst på lite i den här tråden insåg jag att vi borde fått en bekräftelse för länge sedan. Jag ringer därför till kontatpunkten och får där bekräftat att de inte fått någon remiss. Om det då är minst 5,5 månaders väntetid + sommaruppehåll har jag räknat ut att vi kanske tidigast får komma dit nästa höst.

Jag tog en tittarrunda över alla gamla klasskompisar igår och såg bara massor med profilbilder av barn. Om jag ens kan bli mamma vill jag inte bli en gammal sån. Nu känns allt kört.

Varning i alla fall, gå aldrig till den gynekologmottagningen!

• hoppet84
    Ingentingviktigt skrev 2014-12-09 09:24:41 följande:

Mitt liv känns slut. Jag och min pojkvän gick på utredning hos gynekologmottagningen Dr Roth som efter min pojkväns spermaprov kon fram till att vi inte kunde få barn på egen hand. Det var i slutet av oktober som han lovade att skicka iväg en remiss till Sahlgrenska och att väntetiden för att få komma är 3 månader. Jag tänkte väl att man får en kallelse när det är dags, men efter att ha läst på lite i den här tråden insåg jag att vi borde fått en bekräftelse för länge sedan. Jag ringer därför till kontatpunkten och får där bekräftat att de inte fått någon remiss. Om det då är minst 5,5 månaders väntetid + sommaruppehåll har jag räknat ut att vi kanske tidigast får komma dit nästa höst.

Jag tog en tittarrunda över alla gamla klasskompisar igår och såg bara massor med profilbilder av barn. Om jag ens kan bli mamma vill jag inte bli en gammal sån. Nu känns allt kört.

Det är synd att man måste vänta så lång. Varför skickade läkare inte din remiss direkt? Glömde läkare att göra det? Det är så dumt. Han fattar inte att det är jobbigt för oss som vill ha barn. Man måste varje gång kontrollera själv. Det är konstigt att man inte kan lita på! Jag hoppas att du ska börja snabbare på Sahlgrenska. 
  • Cegesi
    Ingentingviktigt skrev 2014-12-09 09:24:41 följande:

Förstår att det känns jobbigt. Läkaren har ju gjort fel och tiden rinner iväg. Jag vet inte hur gamla ni är men jag är snart 31 och jag känner mig ganska stressad över det. Min mamma var 34 när hon fick mig (jag är yngst) och jag har tydligen sagt att jag inte ville bli en gammal mamma som hon. Nu skiter jag i vilket. Önskar dock att vi börjat tidigare. Svårt att få ogjort så det är bara att gilla läget.

Se till att den där remissen skickas och säg till mottagningen att ni kan komma med kort varsel (ofta lite framförhållning i alla fall och ni förlorar inte er köplats om ni tackar nej till tiden). Vi fick komma på besök efter ca 4 månader efter remissen skickades. Har ni tur kanske ni får starta upp innan sommaren. Ni kan väl inte ge upp så här lätt?!

Stor kram!
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15