• hoppet84

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej!

Jag hoppar i tråden. Jag försöker vara gravid cirka 2 år. Det är jobbigt för mig eftersom jag inte kommer från Sverige. Jag har varit i 2,5år i Sverige. Det är svart när man försöker att vara gravid och har inte stöd från familj.  
    Jag gjorde utredning i Nordic i Göteborg i Januari. I februari sa de att  jag och min man är friska att vi har oförklarad barnlöshet. I början september var jag hos dem igen och de sa att jag kan göra ivf men det kostar mycket därför skickade de remiss till Sahlgrenska. Jag fick bekräftelse 25 september. Jag ringde till Sahlgrenska och de sa att första besök ska jag ha i mitten mars... vad jobbigt att vänta så länge...

Jag har frågan... Ska de göra utredning en gång till på Sahlgrenska? Kan jag få direkt ivf eller måste jag ha först insemination?

• hoppet84
    Ingentingviktigt skrev 2014-12-09 09:24:41 följande:

Mitt liv känns slut. Jag och min pojkvän gick på utredning hos gynekologmottagningen Dr Roth som efter min pojkväns spermaprov kon fram till att vi inte kunde få barn på egen hand. Det var i slutet av oktober som han lovade att skicka iväg en remiss till Sahlgrenska och att väntetiden för att få komma är 3 månader. Jag tänkte väl att man får en kallelse när det är dags, men efter att ha läst på lite i den här tråden insåg jag att vi borde fått en bekräftelse för länge sedan. Jag ringer därför till kontatpunkten och får där bekräftat att de inte fått någon remiss. Om det då är minst 5,5 månaders väntetid + sommaruppehåll har jag räknat ut att vi kanske tidigast får komma dit nästa höst.

Jag tog en tittarrunda över alla gamla klasskompisar igår och såg bara massor med profilbilder av barn. Om jag ens kan bli mamma vill jag inte bli en gammal sån. Nu känns allt kört.

Varning i alla fall, gå aldrig till den gynekologmottagningen!

Det är synd att man måste vänta så lång. Varför skickade läkare inte din remiss direkt? Glömde läkare att göra det? Det är så dumt. Han fattar inte att det är jobbigt för oss som vill ha barn. Man måste varje gång kontrollera själv. Det är konstigt att man inte kan lita på! Jag hoppas att du ska börja snabbare på Sahlgrenska. 
  • hoppet84

Hej!
    Jag fick bekräftelse 19 september, I december ringde jag till Sahlgrenska och de sa att jag ska börja i mitten i mars. Men jag ringde igen i dag och de sa att jag har tid i början Februari :) Snart ska jag börja min väg med ivf :)

• hoppet84

Hej,

Jag ska börja första besök i Februari. Hur mycket besök hade ni och hur ofta? innan började ni behandling. 
    Hälsningar

• hoppet84
    Hej tjejer!

Jag ska ha första besök i den veckan - äntligen! :) men jag planerade att resa efter besöket. självklart att ivf är viktigaste än resa men jag har fråga Vad ska de göra efter första besök under 2 veckor? ska ja ha blodprov?

hälsningar
  • hoppet84
    Gweny skrev 2015-01-31 15:22:23 följande:
    Beror på hur snabbt du ska börja med allt... dem vill ju helst inte att man reser bort, då man ska kunna snabbt komma dit. Mitt ska dock inte börja förrän efter 2 veckor efter 1a besöket.
    Tack så mycket för svar. 
  • hoppet84

Hej Tjejer!

Jag ska snart börja min väg med ivf. Jag och min man är friska men tyvärr är jag inte gravid under 2 år därför bestämde vi att göra ivf. 
    Jag ska ha lång protokoll och ska börja spraya om 2 veckor . ÄNTLIGEN! 

hälsningar

• hoppet84
    Ashurst Klara skrev 2015-03-11 07:24:07 följande:
    Oj, vad spännande! Hoppas att äggblåsorna uppför sig som de ska. Håller tummarna för dej! Du får berätta hur det gick sen.
    hoppet84 skrev 2015-03-10 17:12:55 följande:

Hej Tjejer!

Jag ska snart börja min väg med ivf. Jag och min man är friska men tyvärr är jag inte gravid under 2 år därför bestämde vi att göra ivf. 
    Jag ska ha lång protokoll och ska börja spraya om 2 veckor . ÄNTLIGEN! 

hälsningar

Vad härligt att ni äntligen få komma igång! Uppdatera oss gärna om hur det går. Stort lycka till!

Själv går jag fortfarande och väntar på kallelsen till SU. Remissen skickades i november, så i april/maj borde det vara min tur.

Jag började att vara gravid från januari 2013. 
    Efter ett år i Januari 2014 var jag i kvinnoklinnik i Göteborg. De gjorde undersökning och de hittade inte fel på mig och min man. Läkare sa att vi ska försöka vidare. I början i September 2014 var jag en gång till hos Kvinnoklinik och de sa att jag kan göra ivf hos dem men det kostar eller de kan skicka remiss till Sahlgrenska. Jag valde remiss. 29 september 2014 fick jag bekräftelse av Sahlgrenska att om 3 månader ska jag besök. I januari fick jag kallelsen och 2 februari hade jag första besök. Under det besöket fick jag information att jag kan börja spraya i mars :) Det är ganska lång väg men äntligen kan jag börja :) 

Jag hoppas att du ska börja snart. (Du kan ringa till SU och fråga)

• hoppet84
    Happyland skrev 2015-03-27 13:52:08 följande:

Då är jag klar för spraystart igen 1 april.

Är det någon mer här som kör igång ny behandling? ÄP beräknat till v 19.

hej :) 
    jag började spraya 22 mars och ska ha ÄP v.19 som du :) 
    Jag ska ha v.19 pga min mans resa.
    Hälsning 
  • hoppet84
    Happyland skrev 2015-03-27 13:52:08 följande:

Då är jag klar för spraystart igen 1 april.

Är det någon mer här som kör igång ny behandling? ÄP beräknat till v 19.

förlåt, jag kollade och jag har ÄP v.18
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15