Malinka87 skrev 2014-12-02 10:31:40 följande:
Hej tjejer!
Måste fråga hur ni har gjort med frånvaro från jobb osv. när ni är igång med IVF. Har ni sjukskrivit er? Och när är isåfall bästa att ta en sjukvecka, mellan äggplocket och återförandet? Eller har ni kompat? Semester? Beror såklart också vad man har för typ av sysselsättning-hur långt man har att åka osv. Själv jobbar jag heltid inom vården och har 13 mil att åka till Sahlgrenska, så det blir ju hela dagar jag måste vara "borta" funderar en del på hur jag ska göra med frånvaron.
Nyfiken på hur ni löst det hela :)
Hej! vi bor också en bit bort från SU, ca 9 mil och jag har varit helt ärlig med åde min chef och våran schemaplanerare. Sagt så fort jag vet att man ska ner (oftast med korta varsel som 1-2 dagar innan) att jag måste vara ledig, ex kompledigt, semester ledig. Sjukskrev mig en vecka (på eget bevåg) efter insättningen....jobbar som ambulanssjuksköterska och det är mycket rörelse, lyft och tunga väskor m.m så ville vara hemma för att veta att man gjort allt man kunnat för att "bevara" ägget kvar. Vet att de säger att man ska leva som vanligt men detta är inte vanligt för mig, så jag var hemma en vecka efter för jag ansåg det. Efter äggplocket var jag bara hemma den dagen, jobbade dagen efter. mådde bra och ansåg att jag kunde jobba. Hade bara problem på äggplocksdagen/kvällen men kände inget dagen efter så det var skönt. så gjorde jag och chefen och schemaplaneraren har varit jätte hjälpsamma