MAD86 skrev 2014-12-19 16:02:00 följande:
Hej allihopa!
Superkul att det är flera som plussat i tråden. Jättegrattis!
Nu har jag inte varit inne och skrivit på ett bra tag för jag har och mår fortfarande inte så bra. Tror jag skrev att äggplocket gick bra. Hade 14 äggblåsor och vi fick ut 10 ägg. Det blev ett tvådagars till mig och 4 st till frysen. Detta var 4/12. Dagen efter insättningen 5/12 började jag må väldigt dåligt. Jag väntade några dagar med att ringa, men eftersom jag bara blev sämre så ringde jag Sahlgrenska. Jag hade blivit överstimulerad trots lagom med ägg! Detta händer tydligen väldigt sällan. Min mage har nu i två veckor varit väldigt svullen och det ser ut som att jag är minst i månad 3 och då överdriver jag inte, Det känns som att den ska sprängas. Har även ont i rygg och jag blir andfådd av att gå längre sträckor. Mina värden var inte bra, men har blivit lite bättre. Får ta fragminsprutor som är blodförtunnande varje dag i minst 25 dagar. Var senast på kontroll idag och ska till Sahlgrenska på söndag igen. Är så trött på detta.
Men jag har faktiskt också positiva nyheter :) Jag har inte vågat tjuvtesta, men imorse på ruvdag 15 så plussade jag. Jag är gravid! Var tvungen att ta 4 olika test och märken på testen för att vara helt hundra. Alla visade positivt. Känns helt overkligt. Hoppas hoppas att allt går bra nu. Är så rädd för missfall, det är ju så vanligt. Men ska försöka vara positiv nu.
Är det någon som vet hur man räknar ut vilken vecka och dag man är i? Samt beräknat förlossningsdatum? Jag gjorde ju långa protokollet. Hade äggplock 2/12 och ET 4/12.
Ha nu en riktigt bra helg allihopa!
Kram
Vilken resa! Kan tänka mig att det väger upp överstimuleringen en aning men det låter verkligen inte roligt. Stort grattis till plusset! Verkligen jätteroligt!
Jag läste någonstans att äggplockdagen räknas som ägglossningsdatumet. Det har jag gått efter i alla fall. :)