• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • Gweny
    Ashurst Klara skrev 2014-12-18 07:25:42 följande:

Nu är min remiss till Sahlgrenska komplett och jag väntar på kallelse (men har inga förhoppningar om att det ska gå särskilt snabbt).

När jag gjorde spolningen på mitt sjukhus i Lidköping, så sa min dr att jag behöver gå upp i vikt eftersom Sahlgrenska kan ha krav på vilket BMI man behöver ha som lägst för att de ska ta emot. 

Har någon av er hört talas om en undre BMI-gräns? Vart låg i så fall gränsen?

Jag tror inte sahlgrenska har nånstans om lägst bmi, dock har jag läst att det inte är önskvärt med för lågt heller nånstans. Lagom är bäst.
  • Saranda

Grattis Cegesi!

Va roligt! Det är galet att det helt plötsligt står Gravid?! Efter alla dessa negativa test som i alla fall jag har med mig. Nu håller vi tummarna :)

• Saranda

trina

tis 16 dec 15:32

Nu är jag ruvare igen! De var lika trevliga som alltid på sahlgrenska :) testdag 30/12 och har sex embryon kvar i frysen. Hoppas på ett grymt nytt år!

Det är ju sjuka bra odds med 6 st i frysen :) Vi fick två fina, ett är och växer i min livmoder och ett är i frysen.. Håller tummarna för dig!

• Cegesi
    Saranda skrev 2014-12-18 10:23:53 följande:

Grattis Cegesi!

Va roligt! Det är galet att det helt plötsligt står Gravid?! Efter alla dessa negativa test som i alla fall jag har med mig. Nu håller vi tummarna :)

Tack! Ja det är nästan så jag tror att någon skojar med mig. Tummarna kommer gå sönder för att jag önskar det här så mycket samtidigt som jag hejar på alla andra. :)
  • trina

Grattis cegesi :)

Visst är det skönt med många i frysen, vi har två FET kvar vi kan göra innan vi måste göra nästa ivf försök. Vårt andra försök blev totalfrys och då får man fyra FET, annars får man ett ET och tre FET.

Men jag börjar bli lite less på allt. Det börjar ta över lite väl mycket, funderar på att ta en paus nästa år... Har inte pratat över det hemma dock.

• elsewhere

Grattis till alla plussare!! Gott nytt år, eller vad säger man?! :)

Det är svårt det där med tanken att ta en paus också. Jag vill lägga alltihopa bakom mig och inte se tillbaka för jag orkar snart inte mer, det här försöket i januari blir avgörande tror jag. Men samtidigt så är det ju så svårt att bara släppa det, för man blir ju inte yngre och det blir ju inte lättare? Får känslan av att vi kommer fortsätta försöka även om vi sagt att vi lägger ner alltihopa ifall det blir ett missfall till, eftersom konsekvenserna är så stora. Det enda som finns därefter är ju adoption vilket är ett stort, konstigt steg. Särskilt efter man blivit upplyst om hur vanligt det är med ren barnhandel i vissa länder som man kan köa till. Usch. 

Jag har så svårt att tänka mig att bli fosterförälder när jag inte har någon erfarenhet av barn alls, hur skulle jag då kunna försöka göra ett otryggt äldre barn tryggt? Ja ni fattar tankegångarna. Så det MÅSTE gå bra. Jag vet inte annars.

Hade varit skönare om man slapp ta några svåra beslut i livet, så att säga Drömmer

• MAD86

Hej allihopa!

Superkul att det är flera som plussat i tråden. Jättegrattis!

Nu har jag inte varit inne och skrivit på ett bra tag för jag har och mår fortfarande inte så bra. Tror jag skrev att äggplocket gick bra. Hade 14 äggblåsor och vi fick ut 10 ägg. Det blev ett tvådagars till mig och 4 st till frysen. Detta var 4/12.  Dagen efter insättningen 5/12 började jag må väldigt dåligt. Jag väntade några dagar med att ringa, men eftersom jag bara blev sämre så ringde jag Sahlgrenska. Jag hade blivit överstimulerad trots lagom med ägg! Detta händer tydligen väldigt sällan. Min mage har nu i två veckor varit väldigt svullen och det ser ut som att jag är minst i månad 3 och då överdriver jag inte, Det känns som att den ska sprängas. Har även ont i rygg och jag blir andfådd av att gå längre sträckor. Mina värden var inte bra, men har blivit lite bättre. Får ta fragminsprutor som är blodförtunnande varje dag i minst 25 dagar. Var senast på kontroll idag och ska till Sahlgrenska på söndag igen. Är så trött på detta.

Men jag har faktiskt också positiva nyheter :) Jag har inte vågat tjuvtesta, men imorse på ruvdag 15 så plussade jag. Jag är gravid! Var tvungen att ta 4 olika test och märken på testen för att vara helt hundra. Alla visade positivt. Känns helt overkligt. Hoppas hoppas att allt går bra nu. Är så rädd för missfall, det är ju så vanligt. Men ska försöka vara positiv nu.

Är det någon som vet hur man räknar ut vilken vecka och dag man är i? Samt beräknat förlossningsdatum? Jag gjorde ju långa protokollet. Hade äggplock 2/12 och ET 4/12.

Ha nu en riktigt bra helg allihopa!

Kram

• Cegesi
    MAD86 skrev 2014-12-19 16:02:00 följande:

Hej allihopa!

Nu har jag inte varit inne och skrivit på ett bra tag för jag har och mår fortfarande inte så bra. Tror jag skrev att äggplocket gick bra. Hade 14 äggblåsor och vi fick ut 10 ägg. Det blev ett tvådagars till mig och 4 st till frysen. Detta var 4/12.  Dagen efter insättningen 5/12 började jag må väldigt dåligt. Jag väntade några dagar med att ringa, men eftersom jag bara blev sämre så ringde jag Sahlgrenska. Jag hade blivit överstimulerad trots lagom med ägg! Detta händer tydligen väldigt sällan. Min mage har nu i två veckor varit väldigt svullen och det ser ut som att jag är minst i månad 3 och då överdriver jag inte, Det känns som att den ska sprängas. Har även ont i rygg och jag blir andfådd av att gå längre sträckor. Mina värden var inte bra, men har blivit lite bättre. Får ta fragminsprutor som är blodförtunnande varje dag i minst 25 dagar. Var senast på kontroll idag och ska till Sahlgrenska på söndag igen. Är så trött på detta.

Men jag har faktiskt också positiva nyheter :) Jag har inte vågat tjuvtesta, men imorse på ruvdag 15 så plussade jag. Jag är gravid! Var tvungen att ta 4 olika test och märken på testen för att vara helt hundra. Alla visade positivt. Känns helt overkligt. Hoppas hoppas att allt går bra nu. Är så rädd för missfall, det är ju så vanligt. Men ska försöka vara positiv nu.

Är det någon som vet hur man räknar ut vilken vecka och dag man är i? Samt beräknat förlossningsdatum? Jag gjorde ju långa protokollet. Hade äggplock 2/12 och ET 4/12.

Kram

Vilken resa! Kan tänka mig att det väger upp överstimuleringen en aning men det låter verkligen inte roligt. Stort grattis till plusset! Verkligen jätteroligt!

Jag läste någonstans att äggplockdagen räknas som ägglossningsdatumet. Det har jag gått efter i alla fall. :)
  • Cegesi
    MAD86 skrev 2014-12-19 16:02:00 följande:

Hej allihopa!

Kram

Vilken resa! Kan tänka mig att det väger upp överstimuleringen en aning men det låter verkligen inte roligt. Stort grattis till plusset! Verkligen jätteroligt!

Jag läste någonstans att äggplockdagen räknas som ägglossningsdatumet. Det har jag gått efter i alla fall. :)
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15