• Gbgtjej12

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej, jag håller precis på och ruvar, är på dag 12. Gjorde äggutplock och insättning på sahlgrenska v 43. 

Har inga direkta symptom så jag antar att mensen kommer nu i veckan...Rynkar på näsan såvida jag inte är en av dom som inte känner av några symptom så här tidigt förstås.

Lycka till allihopa! 

• Gbgtjej12

Hej!

Tjuvtestade i söndags, fick svagt svagt blått i plusrutan. Köpte hem testlagrets stikor, de är billigare. testade med som från måndagen och det gav ett svagt streck.

Har testat sen i söndags och på onsdagkvälen så fick jag "gravid" på cb digital. Jag var sååå lycklig och kunde knappt sova. Sov fyra timmar den natten. 

Men morgonen därpå så såg jag lite rött på pappret... Jag blev helt förtvivlad. Gick till jobbet och pratade med två kollegor som jag har väldigt bra kontakt med. De sa att det är absolut ingen fara sålänge det inte är mycket och rött!

Under dagen kom det brunt, rosa och lite rött, slemmigt liksom (ursäkta ).

På hemvägen köpte jag Acos test ( har blivit helt knäpp av allt testande! )
    Den gav inget utslag alls. 
    Imorse var det riktiga testdagen. Cb digital gav "inte gravid".

Så idag är det en sorglig dag för mig, stannade hemma från jobbet. Har berättat om min situation för alla, och en del håller på och frågar och många är liksom förväntamsfulla. Orkar inte bemöta deras frågor idag.

Ringde sahlgrenska och berättade allt. Hon sa att man skall INTE testa tidigare än testdagen för de kan visa fel =(.    Tycker det är konstigt att de skulle visa såå fel i några dagar.

Mensen har inte riktigt kommit på riktigt, men jag antar att det är pga progestronet. NÅgon som vet nåt om det?

När jag frågade barnmorskan så sa hon att det kan vara det i vissa fall men i andra fall så kommer mensen ändå. Hon tycket jag skulle fortsätta med progestronet och testa igen på måndag.

Så nu kan jag inte riktigt släcka hoppet helt. Vill ju så gärna. Det är hemskt när man får uppleva en sådan lyckokänsla för att nästa dag uppleva precis tvärtom. Nu förstår jag hur de som har fått missfall känner sig. 

Lycka till alla!! Vår tur för att få in ett fryst embryo blir nog inte förrän efter jul.... Men vi kan ju förstås försöka själva innan dess.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15