Sofiafia skrev 2014-10-26 16:16:43 följande:
Usch å fy vad tråkigt, vet dem varför det kommer sig att inga av dina 6 ägg var dugliga? för om jag räknar rätt så är det 3 ägg du inte skriver något om. Så den blödningen du väntar på nu räknas inte som en mens? väntar man för att kroppen skall hinna återhämta sig?
Hoppas jag inte är för frågvis. jag är själv helt ny på detta med ivf.
Rekomenderar du att man tar emot de läkemedel som man erbjuds? gjorde det ont?
Jag har nämligen lite tråkiga upplevelser efter att jag förlorade våra tvillingar i v 16 och fick föda ut dem,, och under den dagen var dem nere i slidan och gav mig bedövning på livmoderetappen. det gjorde så sjukt ont, vilket jag inte vill vara med om igen!
tror nog att jag skall maila min bm å kolla upp detta... ju närmare man kommer dit så rusar tankarna.
De tre ägg som gick att göra ICSI på blev av okänd anledning inte befruktade, det blev alltså inga embryon av dem. Det är vanligt att inte alla ägg som man försöker med blir befruktade(embryon), vad jag har förstått av det i alla fall. Sen vet de inte om det beror på mig, min sambo eller vad som kan ha hänt. De vill att vi skall göra en behandling till och om det inte blir något av den heller så kommer de utreda mer.
Det kan ha varit i så att jag inte svarade på behandlingen, så kanske får testa andra mediciner tills nästa gång.
Nej, en räknas inte som en mens (vad jag har förstått då). Mina äggstockar är ju väldigt uttöjda nu, så de måste återgå till normal storlek innan man fortsätter.
Det är lugnt! :)
Jag tycker att man skall ta allt man kan! På mig gjorde det ont ändå, men jag vet inte hur ont jag kan ha tyckt att det gjorde om jag inte fått bedövning. Sen har jag också läst om folk som inte känt någonting alls. Så det är nog väldigt individuellt.
Usch det låter jobbigt! :(
Jag har skrivit om hela min process på min blogg (länken nedan).