MAD86 skrev 2014-10-16 18:47:48 följande:
Hej!
Vi ska också snart påbörja vår första IVF på Sahlgrenska. Så jag hänger gärna med i den här tråden :) Både jag och min man är 28 år och vi bor i Göteborg. Att vi ska göra IVF beror på att min man har mindre antal spermier än "normalt". Vi var på första mötet den 29/9 och nu den 29/10 börjar jag med nässpray och långa protokollet. Sedan blir det även sprutor (gonal-f) och äggplock runt vecka 49. Ska bli så kul att äntligen få sätta igång. Men gud va dagarna går långsamt när man väntar.
Varför ska ni göra IVF och bor ni också i Göteborgstrakten? Hoppas att ni får sätta igång nästan direkt efter planeringsmötet!
Hej!
Berättar lite om oss :) Jag är 27 o min man är 30, vi bor utanför Skara. Vi har försökt bli gravida i 3 år utan resultat och utredning som vi gjorde på KSS i Skövde visade på dåligt för lite spermier (men dom som fanns var "pigga". Min prover och spolning osv. var allt ok Så remissen skickades till Sahlgrenska för IVF i mitten av juni. Så det har varit en LÅNG vänta på kallelsen, men nu så äntligen snart iallafall :)
Hoppas på att få komma igång snabbt efter första besöket. Om jag fattat det hela så fick ni vänta en månad? Skulle kännas helt ok för mig med. Men helst inte flera månader (!)
Fick n i lämna nya prover o så när ni kom till Sahlgrenska eller hade d allt som behövdes?
Min man ska lämna nytt spermaprov samma dag, Antaligen kanske för att det är ca 6 månader sen han lämnade eller kanske för att bestämma om det ska göra ICSI?
kan tänka mig att dagarna går långsamt nu när du vet att det är riktigt när, lycka till med allt, och hoppas du slipper massa biverkningar.