• Happyland

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej alla! Hoppar in här och joinar er, då jag är på gång med IVF nr 1 och spraystart nu i december. Kul att se en Sahlgrenskatråd! Är 38 år och "gammal i gemet" då jag gjort IVF tidigare i livet. Dock utan att bli gravid. Hoppas på bättre lycka den här gången.

• Happyland
    Cegesi skrev 2014-12-05 22:27:48 följande:

Äggplocket idag gick jättebra. Fick ut 11 ägg. Nu är det bara hoppas att de blir befruktade och växer lite till på söndag. :)

Hej! Ja inte dumt med Sahlgrenskatråd även om vi inte ligger lika i våra behandlingar. :) Hoppas det går bättre för er den här gången. Hur många gånger har du försökt?
    Senast jag gjorde IVF var för ca 10 år sedan, med en annan man. Gjorde alla tre försöken, utan resultat. Hade även tur att få till frysen, men det hjälpte föga. Ska bli spännande att få starta upp igen. Hur gamla är ni andra och på vilket försök?
  • Happyland

En fråga till er andra: Är 38 år, alltså gammal i det här sammanhanget. Finns det fler "äldre" (låter ju som man är färdig för pension!) här? Har fått Gonal-F som jag ska spruta 300 E med. Undrar om någon av er har erfarenhet av nivån och hur många ägg det gav? Förstår självklart att allt är extemt personbundet, men man är ju nyfiken. För många år sedan, då jag gjorde IVF senast, var det Puregon och 150 E. Så man förstår ju att man ligger sämre till nu iom åldern.

• Happyland
    Cegesi skrev 2014-12-14 21:31:20 följande:
    Fick tillbaka 1 och 2 åkte i frysen. Helt okej utdelning! =)

Jag fyller 31 om en månad och min man är snart 30. Det här är vårt första riktiga försök. Gjorde ett tidigare i höstas men det fick avbrytas då de inte ville växa.
    Stort lycka till nu då!
    God utdelning, ja! Då blir man glad...
  • Happyland

Grattis igen, till er alla som är gravida! Så underbart när man ser att det lyckas!

Hos mig har man inte kunnat hitta något "fel" eller några problem som gör att jag har svårt att bli gravid. Är det fler här som haft den här historiken?

Börjar spraya nästa vecka. Känns spännande och lite läskigt att ge sig på det här igen.

• Happyland

Finns det några i tråden här som håller på med behandling just nu mer än jag? Är på spraydag 12. Fick en blödning (av guds nåde!) på dag 9 och väntar nu på samtal från kliniken på tisdag. Antar att jag då får instruktioner om att börja med sprutor... Har prel ÄP i vecka 5.

• Happyland

Jag gör en liten lista som ni kan skriva upp er på, så ser vi lite mer lättöverskådligt vilka som är på gång just nu.

Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, prel ÄP v 5.

• Happyland
    Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, sprutstart 14/1, ÄP v 5.
    Malinka87 27 år, IVF nr 1- spraystart 11/12, injek-start 7/1 prel ÄP v 4.
    Luthien87 27 år, IVF #2, spraystart 19/12, sprutstart 7/1, planerat ÄP, v 4
    kärolajnan 30 år, IVF nr 1, spraystart 2/1, prel ÄP v. 5
    bellis84, IVF nr 1, spraystart 26/1

Fixade in er andra i listan och justerade lite. Är mitt uppe i sprutandet och ska på UL i slutet av veckan. Hur går det för er som har äggplock nu i veckan? Hur mår ni?
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15