• Happyland

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Luthien87 skrev 2015-01-19 21:28:59 följande:

Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.

Stort lycka till inför morgondagen! Kommer säkert att gå jättefint! Hoppas på god utdelning för din del... Håller tummar!
  • Happyland

Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.

• Happyland
    kärolajnan skrev 2015-02-02 19:29:32 följande:
    Åh så spännande! Nu ska vi hålla tummarna! Gick äggplocket bra också?

För oss blir det äggplock påmindas och jag är livrädd! Dels för att det ska göra ont denna gången också men självklart också för att inga ägg ska bli befruktade denna gången heller.. De där timmarna innan de ev ringer på fredag kommer att bli långa och otroligt jobbiga.
    Tack för allas lyckönskingar!

ÄP gick jättebra, kommer det göra för dig också kärolajnan. Jag håller tummarna! Man får smärtstillande och har en sköterska vd huvudänden som sköter morfinet och har koll på blodryck osv. Läkarna är så proffsiga och på mitt ÄP hade jag en kvinnlig utländsk läkare som jag inte sett innan. På ET var det Ida.

Kommer gå kanonbra ska du se!
  • Happyland
    Luthien87 skrev 2015-02-04 09:36:32 följande:
    Inte testat och nu kommer det rostbrunt blod

2dagars.
    Hur har det gått? Kram!
    kärolajnan skrev 2015-02-04 14:36:46 följande:

Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.

Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.

Håller tummarna för era tre. Antar att ni har ET idag!?

• Happyland
    Malinka87 skrev 2015-02-06 09:39:45 följande:

Då var det dags för testdag imorgon. 2 lååånga veckor har gått. Tant röd har hållt sig borta. Symtom, nja. svårt att säga vad som är vad. Men imorgon vet jag :) Dessa grav-test, som de senaste fyra åren visat minus, är ju inte mina bästa vänner direkt. Så det är med skräckblandad förtjusning. Verkligen. Tur att det är lördag och att vi har helgen på oss att smälta resultatet oavsett.
    Hoppas ni andra oavsett vart i behandling ni befinner får lite ro i helgen.
    Kram!

Håller verkligen tummarna för dig och hoppas på ett plus imorgon!
    Etta skrev 2015-02-05 20:24:23 följande:
    Åh, så skönt att höra att det kändes bättre denna gång! Håller alla tummar nu!

Ingentingviktigt: Jag uppfattade inte att de la speciellt stor vikt vid ens jobb, det var läkaren som frågade oss liksom i förbifarten vid första besöket bara. Har faktiskt inte ens tänkt tanken på att de skulle kunna neka en, det måste väl vara ganska extrema situationer typ drog-eller alkoholmissbruk tänker jag! Jag tyckte inte de gick igenom vår livssituation speciellt ingående heller. Hoppas det går bra för er!

LadyMaria: håller tummarna för att det går vägen, är ju ändå rätt många dagar kvar till mån!

Jag ska på ul i morgon o får då förhoppningsvis svar på när det blir ÄP. Idag har jag dock haft som ägglossningsflytningar så blivit skitnojig att äggen ska lossa av sig själv! Tycker det verkar osannolikt med all kontrollerad medicinering men måste ju kunna hända?
    Lycka till på dagens VUL!
    LadyMaria skrev 2015-02-05 14:35:16 följande:

Hej pinglor!

Börjar bli riktigt otålig nu...
    Tidigare har jag alltid fått mens på RD 12 som är samma som 14 dagar efter ÄP/ÄL.
    Denna gången har jag en Blastocyst och är på RD 10, och det var 16 dagar ÄL (ostimulerad FET) Men grav testerna visar bara minus :(
    Officiell testdag är på måndag... men borde det inte ge ett svagt utslag nu om det är nått?!

Hur har det gått för er innan? har er mens kommit senare med Blasto?

Hoppas på att du bara testat för tidigt och är låghormonare...

• Happyland
    Luthien87 skrev 2015-02-06 12:12:34 följande:
    Blöder fortfarande, blod blandat med typ ägglossningsflytningar. 
    Skall testa i morgon när sambon är hemma. 

Vad jag än trodde att jag kände innan, så är det borta nu. Skulle bli väldigt förvånad om det är positivt i morgon... Återkommer!
    Vet hur jävligt det där är... Har gjort den här resan gånger flera för många år sedan. Men hoppet är det sista som överger en... Kram!
  • Happyland

Tråkigt att höra att ni testat negativt.

Stor kram till er!

Samma till dig, kärolajnan... Kram!

• Happyland
    LadyMaria skrev 2015-02-08 16:29:47 följande:

Tråkigt att höra :( Precis samma för mig, testdag imorgon men jag testade idag. Inte gravid... och ingen mens... Fattar inte vart mensen är då??!!

Ska den också börja krångla nu :(

Jättetrist att höra, LadyMaria...
    Den här trenden var inte rolig bland oss SU-brudar. Så jäkla ledsamt.

En tanke gällande din mens är att progesteronet skjutit upp den lite, om du kanske tar Lutinus?

Kram!
  • Happyland
    Etta skrev 2015-02-11 16:41:35 följande:

Har nu varit på återföring! Fick ett av toppkvalité insatt och ett till frysen! ???? Känns väldigt bra.

Grattis och lycka till med ruvningen!
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15