• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • vincere

Hej alla goa mamas. Jag har hållt mig lite i bakgrunden, men är inne och läser i princip varje dag :D Nu börjar det ju närma sig! Hur mår ni alla? 

Jag mår helt ok, lite mer slitigt denna graviditet än de två tidigare. Fogarna säger ifrån rätt fort, man får lära sig att ta det lugnt. Men det är svårt när vi har så mycket att göra i huset och med en busig tvååring hemma.. Det har varit fullt upp med flytt och rustningn senaste halvåret...renoverat övervåningen, byggt två rum av ett så barnen får varsitt rum, så nu är det bara lister som skall upp, säng som skall målas osv... 

Halsbränna from hell dock, illamående ibland och huvudvärken som ibland kommer som en blixt. Jag hade lite förverkar förra veckan, annars är det bara sammandragningar. 

Jag har ställt in mig på att gå över två veckor, just in case. Dottern kom dagen efter BF, igångsättning pga långvarig vattenavgång. Sonen kom 1 vecka efter BF, som jag fick för mig skulle komma två veckor för tidigt. Helt vansinnigt vad det var långa tre veckor. 

• vincere
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower} 
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    12 Juni Karro80, 2:a barnet, ? 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 
    20 Juni Huldran, 3:e barnet 
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka
  • vincere

Mina två tidigare förlossningar var väl rätt normala tror jag?
    Första förlossningen med dottern tog från igångsättningen ca 7 timmar. Fast jag räknar mer från där det börjar göra ont, och det var ca 3 timmar. 

Andra med sonen tog från första värken 10 timmar, från det att det gjorde ont ca 3 timmar även där. 

Båda började med vattenavgång. Båda ute efter två och tre krystvärkar. Lustgas som smärtlindring. Betydligt mer intensiv förlossning med sonen! 
    Öppnade mig från 3 cm till 10 på en timme. Drack det där förbaskade hallonblandsteet från vecka 32 med honom, vilket jag tror påverkade avslagen markant. Då jag endast blödde tre dagar efter FL, och hade inte ens ont. Mycket märkligt men tror absolut det berodde på teet :P

• vincere

Förresten! Hur långt har ni till förlossningen? Alltså mil/restid.. Vi har 10 kurviga mil. Tidigare fl har startat med vattenavgång så de har velat att vi kommit in pga det. Men det säger ju inte att lilla luriga trean startar sin resa så, gahh!

• Malin921
    vincere skrev 2015-05-12 07:54:23 följande:

Hej alla goa mamas. Jag har hållt mig lite i bakgrunden, men är inne och läser i princip varje dag :D Nu börjar det ju närma sig! Hur mår ni alla? 

Jag mår helt ok, lite mer slitigt denna graviditet än de två tidigare. Fogarna säger ifrån rätt fort, man får lära sig att ta det lugnt. Men det är svårt när vi har så mycket att göra i huset och med en busig tvååring hemma.. Det har varit fullt upp med flytt och rustningn senaste halvåret...renoverat övervåningen, byggt två rum av ett så barnen får varsitt rum, så nu är det bara lister som skall upp, säng som skall målas osv... 

Halsbränna from hell dock, illamående ibland och huvudvärken som ibland kommer som en blixt. Jag hade lite förverkar förra veckan, annars är det bara sammandragningar. 

Jag har ställt in mig på att gå över två veckor, just in case. Dottern kom dagen efter BF, igångsättning pga långvarig vattenavgång. Sonen kom 1 vecka efter BF, som jag fick för mig skulle komma två veckor för tidigt. Helt vansinnigt vad det var långa tre veckor. 

Ja nu är det inte så långt kvar.

Jag mår helt okej bortsett från fogarna. Har varit sjukskriven sedan början av mars, pga foglossningar, så jag klättrar på väggarna här hemma nu. Är ju pigg och vill göra massor men kan inte göra något utan att få väldigt ont.

Har haft ganska mycket problem med magen och dricker movicol varje dag för att inte bli förstoppad.

Nu börjar jag verkligen känna att bebis väldigt gärna får komma ut!

Hur mår ni andra?
  • Malin921
    vincere skrev 2015-05-12 08:21:28 följande:

Förresten! Hur långt har ni till förlossningen? Alltså mil/restid.. Vi har 10 kurviga mil. Tidigare fl har startat med vattenavgång så de har velat att vi kommit in pga det. Men det säger ju inte att lilla luriga trean startar sin resa så, gahh!

Vi har bara ca 1,5 mil så det känns ganska skönt om det skulle gå fort.
  • Kelsson1

Minasmahjärtan: Jag sattes igång och från det att värkstimulerande droppet sattes in till att dottern var ute tog det bara 3 timmar. Därför sa de att om det blir en till måste jag in på första värken annars föder jag hemma. Jag är väldigt orolig för det för jag vill absolut inte föda hemma, vill vara på sjukhus o känna mig trygg.

Vincere: Vi har bara några minuter till förlossningen max 15 minuter men eftersom första förlossningen gick så fort är jag fortfarande orolig för att inte hinna in i tid.

• Karro80

Vi har drygt en mil till förlossningen så det är inte så långt.

Har någon börjat packa förlossningsväska? Har börjat fundera lite och har lagt fram lite kläder till bebisen, men inget i en väska än. Ska åka bort 20 mil i helgen så funderar på om jag ska ha den packad till dess eller inte. Det är ju ändå ganska långt kvar...

• Kelsson1

Karro: Det finns med på "To do list" . Ska försöka författa förlossningsbrev och packa BB-väska o fixa sovplats till bebis gärna den här eller nästa vecka, så kan jag känna mig lugn o bebis kan få komma när han vill sedan

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-11 17:22:54 följande:

Emtfb: inte kass i magen men däremot får jag svårt för att andas om jag står still och sammandragningar om jag går för fort (pensionärer med rollator går om mig )

Usch jobbigt, hatar detta med andningen. Jag har ofta så på morgonen, även fast jag bara ligger i soffan.

vincere skrev 2015-05-12 08:21:28 följande:

Oj 10mil? Skapligt. Jag som är rädd för att våra 5 mil vi har till fl, är för långa, att inte hinna in. 

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015