• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb

Igår kväll, så fick jag förvärkar? Antar jag att det var. 
    Sammandragningar med mensvärk var 3e minut, höll i sig en timme ungefär. Ringde fl, som tyckte jag skulle vila lite, o typ 10minuter efter jag pratat med dom, så släppte allt. Konstigt? Någon som har lika?

• vincere
    emtfb skrev 2015-05-12 10:34:03 följande:

Igår kväll, så fick jag förvärkar? Antar jag att det var. 

Sammandragningar med mensvärk var 3e minut, höll i sig en timme ungefär. Ringde fl, som tyckte jag skulle vila lite, o typ 10minuter efter jag pratat med dom, så släppte allt. Konstigt? Någon som har lika?

Jag hade så en dag några timmar men sen släppte det bara. Efter att jag gått en långpromenad. Inget mer efter det förutom bara sammandragningar..
  • emtfb
    vincere skrev 2015-05-12 10:41:13 följande:
    Jag hade så en dag några timmar men sen släppte det bara. Efter att jag gått en långpromenad. Inget mer efter det förutom bara sammandragningar..

Okej skönt att höra att du inte haft så något mera. 
    Helt sjukt, man tycker man borde kunna detta med att föda barn, för man gjort det innan, men jag känner fan knappt skillnad på sammandragningar o när bebisen bökar omkring där inne Tungan ute Jo det gör jag, men knappt Flört

Lite nojig över att jag inte kommer ha nån koll alls när det är dags att åka in Tungan ute

• Jamtlandstaus
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ?
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka
    12 Juni Karro80, 2:a barnet, ?
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ?
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka
    20 Juni Huldran, 3:e barnet
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka

Lade till Malin921, saknas någon fler?
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-12 09:08:51 följande:
    Minasmahjärtan: Jag sattes igång och från det att värkstimulerande droppet sattes in till att dottern var ute tog det bara 3 timmar. Därför sa de att om det blir en till måste jag in på första värken annars föder jag hemma. Jag är väldigt orolig för det för jag vill absolut inte föda hemma, vill vara på sjukhus o känna mig trygg.

Vincere: Vi har bara några minuter till förlossningen max 15 minuter men eftersom första förlossningen gick så fort är jag fortfarande orolig för att inte hinna in i tid.
    Var du öppen något när det värkstimulerande droppet sattes in? Annars känns det som att 3 timmar inte är så hiskeligt lite så att du behöver känna dig stressad över denna gång  Kommer inte ihåg; varför sattes du igång? Omständigheterna kan ju oxå ha med det snabba förloppet att göra...?
    Har du dessutom max en kvart till BB som kommer det att gå bra! *lugnar*
  • Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-12 08:21:28 följande:
    Förresten! Hur långt har ni till förlossningen? Alltså mil/restid.. Vi har 10 kurviga mil. Tidigare fl har startat med vattenavgång så de har velat att vi kommit in pga det. Men det säger ju inte att lilla luriga trean startar sin resa så, gahh!
    10mil!! Jisses, vart i landet bor du? Förvånad
    Själv har jag typ 5-6min så det är ju nära.

Jag är mest nervös att hon skall komma tidigare då allt är så ofärdigt hemma (och på jobbet)... Vi har inga innerväggar (gipsskivor och ytskikt), inga innergolv (vi har betongplatta på mark nere och golvskivor uppe) och inga innertak, ingen sovplats för bebisen, inga kläder för bebisen tvättade, inget inhandlad i form av bebisartiklar...men det ordnar sig väl... ObestämdFlört
  • minasmahjartan

Men tre timmar är väl rätt snabbt när man är förstföderska, och andra barnet brukar väl gå lite snabbare? ???????? min förlossning tog 2 h och 15 min från första öht kännbara värk.. Så de har sagt samma till mig, att vi ska åka in vid minsta tecken på att det är på g. Känner samma oro att inte hinna in, fast att vi bara har 5-10 min till fl.. Men det är det jag oroar mig mest för. Blir nervös av att det bara är fem veckor kvar. ????

Jamtlandstaus skrev 2015-05-12 12:53:03 följande:

Var du öppen något när det värkstimulerande droppet sattes in? Annars känns det som att 3 timmar inte är så hiskeligt lite så att du behöver känna dig stressad över denna gång  Kommer inte ihåg; varför sattes du igång? Omständigheterna kan ju oxå ha med det snabba förloppet att göra...?

Har du dessutom max en kvart till BB som kommer det att gå bra! *lugnar*

• ChiliFrö
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-11 15:59:34 följande:

Det här med att magen sjunker ner, kan det fortfarande vara lång tid kvar till förlossning? Vilka är era erfarenheter?

Min mage har överlag varit lägre denna gången men sjönk ännu mer i ons/torsdags.

Magen sjönk lite med dottern men mins inte hur nära förlossningen de var... :/ denna en har han fått mer värk i magen typ mensvärk som kommer och går sen den sjönk. Kan ju va ligament och sånt som gör de.
    Frallanz skrev 2015-05-11 16:09:27 följande:

Tips tas gärna emot från er som varit mes om förlossningsr innan, då detta är min första :) tips om vad det var som gjorde att ni tog er igenom varje värk osv, om det var nåt speciellt som peppade er (förutom att man får en underbar belöning ;) spännande resa!

Det bästa tipset jag fick sist var av ambulans sköterskan som sa försök att tänka vara värk som en vår och du ska försöka följa med vågen upp på toppen och sen ner igen. Inte krascha rakt i den. Känns väldigt luddigt nu när jag tänker på de men de hjälpte mig sjukt mycket sist. Och att andas djupt inte flåsa förrän krystning. De är mina tips :)

Jag födde utan bedövning endast med lustgas och jag hade intalat mig hela graviditeten att jag skulle klara de. Tänkte på alla människor som tvingas föda utan och även djur. Kan dom kan väl jag? :D det är detta jag är gjord för. Haha sjuka gravidhjärna som spökar till sånna grejer men det funka för mig ;)
    Kelsson1 skrev 2015-05-11 17:22:54 följande:

ChiliFrö: Då har vi köpt samma hoppas verkligen att den är bra.

Men grejen är den att jag redan har haft några förvärkar, som mensvärk som jag kommer ihåg från dotterns förlossning. Hur ska jag skilja mellan förvärk och vanlig värk? När vet jag att den första värken är här och hinner jag åka in till förlossningen när andra värken sen kommer? Om man dessutom ska ringa först...

Ja korbell hette den. Kollade förut :P vi är. Nöjda än få länge. Har ett blöjbarn än så länge kan hon vill smått sluta nu. Klär av sig och springer naken och sköter toa ganska bra om hon inte är gör distraherad eller blir rädd.

Jag märkte direkt att de va en riktig värk. Min slempropp gick och sen efter 50 min kom en ordentlig sammandragning som gjorde ont i hela magen samt strålade ner i benen sen kom nästa efter knappt 8min.där emellan helt lugnt sen tätnade det mellan varje värk och gjorde mer ont om höll i sig längre.

Emtfb : jag har varit mycket sämre i magen sen i fredags. Mått mycket illa och kräks efter typ allt jag äter fram till kl 14 sen Får jag behålla men illamåendet kommer under kvällen igen..
    minasmahjartan skrev 2015-05-11 19:52:13 följande:

Åh, hade du också snabb förlossning? Hur fort gick det för dig, och är du orolig att det ska gå ännu fortare?

Här är en med snabb förlossning :) 4,5timme från första värk till ute. Slemproppen gick 50 min innan värkarna kom. ;) hur snabbt gick det för dig?

Här har generna berättat att de kommer gå fortare. Mammas förlossningar har gått fortare och fortare för varje barn 5 varvet va bara 40min :O mina systrar som fått barn har nästan halverat tiden från nr 1 till 2 samt att smärtan för en av dom har minskat så hon inte märkte att de ca förloningsvärkar.. Så här bor en nervös gubbe i detta huset vill ha lova. Men jag brukar säga att jag är nog undantaget som ska bekräfta regeln och får en 24 timmars nu ;)
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015