Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Igår kväll, så fick jag förvärkar? Antar jag att det var.
Sammandragningar med mensvärk var 3e minut, höll i sig en timme ungefär. Ringde fl, som tyckte jag skulle vila lite, o typ 10minuter efter jag pratat med dom, så släppte allt. Konstigt? Någon som har lika?
Igår kväll, så fick jag förvärkar? Antar jag att det var.
Sammandragningar med mensvärk var 3e minut, höll i sig en timme ungefär. Ringde fl, som tyckte jag skulle vila lite, o typ 10minuter efter jag pratat med dom, så släppte allt. Konstigt? Någon som har lika?
Okej skönt att höra att du inte haft så något mera.
Helt sjukt, man tycker man borde kunna detta med att föda barn, för man gjort det innan, men jag känner fan knappt skillnad på sammandragningar o när bebisen bökar omkring där inne Jo det gör jag, men knappt
Lite nojig över att jag inte kommer ha nån koll alls när det är dags att åka in
Men tre timmar är väl rätt snabbt när man är förstföderska, och andra barnet brukar väl gå lite snabbare? ???????? min förlossning tog 2 h och 15 min från första öht kännbara värk.. Så de har sagt samma till mig, att vi ska åka in vid minsta tecken på att det är på g. Känner samma oro att inte hinna in, fast att vi bara har 5-10 min till fl.. Men det är det jag oroar mig mest för. Blir nervös av att det bara är fem veckor kvar. ????
Var du öppen något när det värkstimulerande droppet sattes in? Annars känns det som att 3 timmar inte är så hiskeligt lite så att du behöver känna dig stressad över denna gång Kommer inte ihåg; varför sattes du igång? Omständigheterna kan ju oxå ha med det snabba förloppet att göra...?
Har du dessutom max en kvart till BB som kommer det att gå bra! *lugnar*
Men gud, vad hände ???? så många ? Gjorde jag inte! Haha
Inser att det är gubbarna på iphone som blir sådär. :D
Det här med att magen sjunker ner, kan det fortfarande vara lång tid kvar till förlossning? Vilka är era erfarenheter?
Tips tas gärna emot från er som varit mes om förlossningsr innan, då detta är min första :) tips om vad det var som gjorde att ni tog er igenom varje värk osv, om det var nåt speciellt som peppade er (förutom att man får en underbar belöning ;) spännande resa!
ChiliFrö: Då har vi köpt samma hoppas verkligen att den är bra.
Men grejen är den att jag redan har haft några förvärkar, som mensvärk som jag kommer ihåg från dotterns förlossning. Hur ska jag skilja mellan förvärk och vanlig värk? När vet jag att den första värken är här och hinner jag åka in till förlossningen när andra värken sen kommer? Om man dessutom ska ringa först...
Åh, hade du också snabb förlossning? Hur fort gick det för dig, och är du orolig att det ska gå ännu fortare?