Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
ChiliFrö: Tänkte bara för att vi köpte också blöjhink o stod o velade hur länge som helst innan vi bestämde oss för den högre varianten (inte tomee tipee eller hur det nu stavas).
Vi var o åt lunch kring 11 tror jag o därefter på baby avdelningen. Var verkligen många bebisar o gravida där .
Vi kom nog närmare 6k men då är det läääänge sen vi var där sist (tror att det var säkert 1,5 år sen)
När jag väntade dottern blev jag igångsatt så jag vet fortfarande inte egentligen hur det känns när det sätter igång o är lite orolig o vet inte när jag ska åka in. Mest orolig för jag har blivit tillsagd att jag måste åka in på första värken annars föder jag hemma. Hur ska jag veta när det är en riktig värk o inte en förvärk?
För mig gick vattnet helt oväntat på lördagskvällen. Åkte in på koll, men det var inget annat som hänt så fick åka hem och avvakta. Hade lite oregelbundna svaga värkar natten efter, men så blev det inger mer. Hade tid för igångsättning på måndags morgonen kl.9 och inget hände innan dess. Den blev det en lång förlossning och sonen föddes inte förrän 11.24 på tisdagen.
Båda gångerna har jag blivit dålig i magen innan så den har tömt ur sig, det kanske är tecknet
Annars är det nog mest ihållande regelbundna förvärkar/sammandragningar (inte mycket starkare än jag haft innan) i flera timmar som gjort att jag till sist åkt in, det avgörande har varit ihållande regelbundenhet.
Min första gick oerhört fort när jag väl kom in; från bara öppen 1,5cm till född tog 2,5h, med sätesbjudning.
Därför fick vi löfte om att komma in i tidigt skede med 2:an så att epidural skulle hinna sättas. Jag var då öppen 4cm o det tog sedan 5h innan hon var ute, normal förlossning.
Så vi får väl se vad luriga 3:an bjuder på...
Ni som fött tidigare, har era barn kommit före, på dagen eller efter BF?
Min 1:a kom efter 8dgr, 2:a kom före 7dgr... Så ingen vägledning där
Jamtlandstaus: Med dottern blev jag igångsatt på BF så har ingen aning om den här parveln tänker komma på utsatt tid, tidigare eller låter mig få vänta
ChiliFrö: Tänkte bara för att vi köpte också blöjhink o stod o velade hur länge som helst innan vi bestämde oss för den högre varianten (inte tomee tipee eller hur det nu stavas).
Vi var o åt lunch kring 11 tror jag o därefter på baby avdelningen. Var verkligen många bebisar o gravida där .
Vi kom nog närmare 6k men då är det läääänge sen vi var där sist (tror att det var säkert 1,5 år sen)
När jag väntade dottern blev jag igångsatt så jag vet fortfarande inte egentligen hur det känns när det sätter igång o är lite orolig o vet inte när jag ska åka in. Mest orolig för jag har blivit tillsagd att jag måste åka in på första värken annars föder jag hemma. Hur ska jag veta när det är en riktig värk o inte en förvärk?
Båda gångerna har jag blivit dålig i magen innan så den har tömt ur sig, det kanske är tecknet
Annars är det nog mest ihållande regelbundna förvärkar/sammandragningar (inte mycket starkare än jag haft innan) i flera timmar som gjort att jag till sist åkt in, det avgörande har varit ihållande regelbundenhet.
Min första gick oerhört fort när jag väl kom in; från bara öppen 1,5cm till född tog 2,5h, med sätesbjudning.
Därför fick vi löfte om att komma in i tidigt skede med 2:an så att epidural skulle hinna sättas. Jag var då öppen 4cm o det tog sedan 5h innan hon var ute, normal förlossning.
Oj nu är det liv i tråden, roligt!!
Ingen mer än jag som är kass i magen? Har varit det senaste veckan varje dag, vågar knappt åka hemifrån.
Hjärtklappning o svårt att dra tunga andetag, hoppas bebis sjunker ner lite snart, så man slipper detta. Haha är så less att va gravid, så hon får gärna komma ut nu.
Jag hade inga känningar alls med dottern, utan vattnet gick & sen kom värkarna igång efter typ 10 timmar.
Blev sen igångsatt för högt blodtryck o dom visste inte om det kanske kunde va havandeskapsförgiftning? Så från att vattnet gick till att hon var ute tog det 31 timmar. Men kändes som max 5 timmar
Dottern kom på bf +10 men de startade redan lite smått på bf +8 med lite värkar och molvärk. Sedan på bf +9 så hade jag värkar på kvällen som var regelbundna till och från. Åkte in en gång på kvällen där men va bara öppen 1 cm så åkte hem igen. Hade regelbundna smärtsamma värkar hela dagen, kom in till förlossningen kl 16.40 och var då öppen 5 cm. Vid 20.00 gick vattnet och jag var öppen helt och 21.20 kom hon. Min kurva gick spikrakt uppåt ;)
Hade mkt förvärkar de sista 2 veckorna innan bf, undrar om man får det nu också? Känns som att de kommer bli igångsättning denna gången av ngn anledning..
Hej! Får jag hoppa in här? Väntar vårt andra barn den 13 juni. :) enligt ul är det en liten tjej till. :) har en tjej som 2 år.
Är jättenervös inför förlossningen, då min första gick jättesnabbt. :(