Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Kelsson1: Tack för tipsen! Det var sååå gott och kändes skönt att få prova tipset ang "vällingen" tom sambon tryckte i sig, haha :) supergott och magen har varit bra idag.
Jag tror det är bebis som trycker på uppåt, ch att det därför krampat kanske, det är iaf bra nu :) *pepparpeppar*
Billies: Har också haft utslag på händer och fötter. Köpte Helosanaalva och smörjde med, kändes väl skönt att få smörja men skulle tipsa om att använda en fetare salva. Jag kliade mig så jag började blöda ibland :/ det kom i v25 tror jag, höll i sig fram till v 30 och varit borta sen dess tack o lov.
Fötterna var hemska, kliade såfort jag skulle lägga mig och det kändes som att dem blev varmare o varmare ju mer jag kliade och det nästan sved ett tag. Hemskt! Hoppas du slipper klådan snart!
Frallanz: Kul att du gillade tipset , äter alltid min havregrynsgröt så
Skönt att du mår bättre, graviditet är nog jobbigt utan att ha ont också.
Billies: Bra att det har släppt för dig också (ont i magen). Hoppas att du får hjälp mot klådan.
Billies: men usch, det lät inge vidare :/ hoppas du får vara bra i magen ett tag nu.
Inte kul när det gör ont, räcker att vi ska genomlida förlossningen tycker jag, haha.
Kelsson1: ja det var gott :D blev en omgång till imorse med lite kanel i. Supergott!
Idag har jag molvärk i hela ryggen och i magen. Förvärkar förmodligen, så blir att vila idag. Men det ska jag göra öndå för febern ärtillbaka :( men bara att bota ihop!
Hur går det för dig?
Frallanz: Inte roligt med onda förvärkar. Hoppas febern ger med sig snart.
Jag är väldigt trött idag, lite mindre illamående men som sagt sjukt trött.
Vad jobbigt med klåda på händer & fötter!
Med dottern hade jag det skitjobbigt med klåda men det var över hela kroppen, mest ryggen och armar & ben. Atopiskt eksem, som jag har lite latent men som verkligen bröt ut. Duscha var en pina, för det sved och kliade över hela kroppen efter :P Spelade ingen som helst roll vad jag smorde in mig med..
Bra med lite förverkar! ;) då vet man att det jobbar på lite i magen inför vad som komma skall.. :D
Igårkväll hade jag en träff med tjejkompisar, vi satt uppe ett gäng mammor utan barn och surrade till 2 (!!!) på natten. Så sjukt trevligt men gissa om jag är sliten idag.. Haha, nästan lite bakis-feeling :P
Vi flyttade ju till hus i december förra året, och har ännu inte nyttjat övervåningen pga att vi har byggt om rum och sådär. IDAG blir det äntligen klart, så alla sovrum skall upp och ingen är mer glad än jag.
Så varsitt rum ska barnen få, dom har nu delat och det har funkat fint iofs. En sexåring och tvååring. Sonen ska få byta säng från sin spjälis till en gammal gammal växasäng som jag målat om och fixat till. Så det passar bra att det görs några veckor innan bebis kommer, så inte allting nytt blir på en gång.
Puh, börjar känna att boa-begäret börjar. Och nu kan jag verkligen börja, sån lättnad :D
Har ni allting klara inför bebis nu?
Packat bb-väska? Känner mig lite loj på den fronten, känns så långt bort å tänker att det hinns... men kan kanske vara bra att förbereda lite iaf.. är ju ändå inne i v 37 nu.
Vincere: Oj tufft att vara vaken så länge
Vi hade besök igår på dagen o bara det gjorde att jag var helt slut igår kväll o totalt utslagen idag .
Vad roligt att ni är klara och att alla får eget rum.
Jag har ännu inte börjat packa BB-väska men har inhandlat allt som den ska innehålla, lyckas bara inte hitta mjukisbyxor jag gillar .
Jag hade tänkt försöka packa väskan under nästa vecka även om jag bara går in i vecka 37 då
Här vet jag inte hur läget är just nu...
Var uppe i natt och var på toa. Var lite blött i trosorna då så fick byta. Sen vaknade sonen vid 5 och när jag reste mig då kom det mer blött så det rann lite längs benen. Sonen ville inte somna om och jag behövde ju byta om. Var dessutom bortrest på släktträff utan maken och hade mina föräldrar med. Gick ner till mamma med sonen för att inte väcka alla andra och sa att antingen har jag kissat på mig eller så är det vatten som kommer. Vi avvaktade lite och det kom lite mer och hade några väldigt snälla sammandragningar. Strax efter 6 bestämde vi oss för att åka hem, drygt 20 mil i fall det var på gång. Gick bra hela vägen hem, förutom att sonen var på dåligt humör (övertrött) och dessutom kräktes i bilen. Jag ringde förlossningen och de tyckte vi skulle komma in. Fick ringa mannen som fick packa ihop lite till förlossningsväskan, som inte var packad. Hade bara lagt fram lite kläder till bebisen. Vi möttes upp vid sjukhuset. De satte ctg och det såg bra ut. En läkare kom och gjorde en bedömning av att det inte var fostervatten så vi fick åka hem. Både skönt och lite snopet. Hade ju ändå börjar ställa in mig på att det kanske var på gång, samtidigt som jag inte var riktigt redo. Har ju inte ens slutat jobba och har massa annat inplanerat kommande två veckorna som jag tänkt hinna med innan bebis.
Vi åkte hem och jag sov nästan 3 timmar. Gick sen upp och satte mig i soffan. Vi pratade en stund och så skulle jag bara gå på toa innan vi skulle hämta hem sonen igen. När jag reser mig från soffan säger mannen att det är ju alldeles blött. Då hade det kommit mer vatten så bindan var genomblöt och det hade läkt igenom kläderna. Ringde igen och de sa att jag skulle avvakta lite till och se vad som händer. Annars ska jag ringa igen. Så först tänkte man att det var på gång, sedan inte och så kanske det är det igen... Men nu har det varit lugnt igen så vet inte vad det är. Det kommer lite, men inga mängder. Inga sammandragningar mer heller. Så vi får vänta och se helt enkelt... Det gör ju inget om det dröjer lite, men jobbigt att inte veta.
Karro: Vad spännande . Vilken vecka är du i nu och vad hade du för BF?
Karro: Vad spännande . Vilken vecka är du i nu och vad hade du för BF?