• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • billies

Oj! Va spännande att de kan va ännu närmre än tänkt då fast inte lika kul med HF såklart, hoppas du slipper

Gick in i vecka 38 igår å tyckte väl det va dags att börja packa väskan för att se vad som behövs införskaffas å så.. Lite mysigt med! Så började precis ... Så ja, vad har man nu med sig då? borde ju kunna det här, andra barnet nu ju men. Gravidhjärnan lär ändå glömma hälften

• Kelsson1

billies: Jag har en lista med:
    Blodgrupperingspappret, kamera, batterier, mjukisbyxor, morgonrock, tofflor, underkläder, amningslinne, tandborste och kräm, hårborste o snoddar, kläder till bebis, babyskydd till bilen, filt till bebis, bindor, bröstpump, amningskupor.
    Kan ha missat något påminn mig då gärna

• vincere

Det mjuka toalettpapperet får du icket glömma ;) å något snaskigt stt tugga på för att pigga upp humöret :D

• Kelsson1

Vincere: På grund av att jag mått illa båda graviditeterna är godsaker det sista som kommer med på min lista . Men mjukt toapapper var bra tips

• vincere

Ah jag förstår dig, menar inte just slisk utan bara något att tugga på. Kanske inte det första man tänker på när man mått pyton. Allt jag kan tänka på är typ vattenmelon, för det är på min lista :P

• Kelsson1

Vincere: Hade med mig nötter förra gången men förlossningen gick så fort o mådde så illa så var inte att tänka på att äta något så tror att jag skippar ätandet

• billies
    Kelsson1 skrev 2015-05-19 16:53:24 följande:

billies: Jag har en lista med:
    Blodgrupperingspappret, kamera, batterier, mjukisbyxor, morgonrock, tofflor, underkläder, amningslinne, tandborste och kräm, hårborste o snoddar, kläder till bebis, babyskydd till bilen, filt till bebis, bindor, bröstpump, amningskupor.
    Kan ha missat något smile1.gif påminn mig då gärna

Grymt! Bröstpump hade jag aldrig tänkt på.. Å kameran är en sån grej jag hade kunnat lyckats glömma, hemska tanke :-O

Ja Gud mjukt toapapper hade jag med sist, vilken räddning å jag hade packat ner massa gott jag skulle trycka i mig under förlossningen men säger som du, de sista man tänkte på va mat.. haha. Det slank ner efter nån dag på BB iaf när sötsuget väl slog till. Så något sånt köper jag ändå. Nån som har förslag på bra amningsbhar som inge kostar en förmögenhet å inte ser alltför tantiga ut? har kvar nån från hm sen senast men de va ju inget att hänga i granen, har för mig de skavde en massa i kanterna. Å amningslinne har jag aldrig ägt tidigare men det kan ju vara trevligt, köpes typ på Lindex eller nåt? :-O
  • Frallanz

Själv ska jag ha med mig blåbärssoppa och nyponsoppa :) simpelt och sååå gott! Sugen på det hela tiden, men låtit bli att köpa hem så mycket för då kanake man ite vill ta det under förlossningen, haha. Jag tänker att jag ite annars brukar vilja äta när jah har ont, så då funkar det där prima :)

Sen plockar vi med lite mer tuggbart för min stora kärleksskull sp han har nåt stt tugga på under tiden :)

• Jamtlandstaus

Jag är glutenintolerant så jag kommer ta med eget bröd för att vara på säkra sidan. Äter heller inte margarin vilket sjukhuset bjuder på så smör åker med oxå Är allt bra vill jag åka hem så fort det går, sängar, mat o temperatur brukar lämna en del att önska på sjukhus så jag är hellre hemma

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-19 13:48:37 följande:

Så hemkommen från BM, blodtrycket hade stigit från 120/70 till 130/80, inte högt eller så men hade ju HF förra graviditeten så vi kollade urinet också och hade +1 i äggvita. Så blir ny koll på torsdag.
    Har haft på känn att det blir HF den här gången också för det är ökad risk om man är över 40 (check), överviktig (check), IVF graviditet (check) och haft HF tidigare (check).
    Lite snopet bara för vi har bokat flygbiljetter till mamma till slutet av nästa vecka då hon skulle komma o bo hos oss tills bebis kommit, hade inte räknat med att vi kanske behöver henne här tidigare än så med tanke på att jag har BF först 17/6.
    Får se om vi får boka en ny biljett (självklart tog vi en ej av och ombokningsbar biljett) till helgen.
    Det blir att panikpacka BB-väskan idag.
    Visst det här behöver inte betyda att jag sätts igång den här veckan, förra gången hade jag +1 äggvita i urinet i ett par veckor innan det började stiga men då var jag i vecka 38 innan det för första gången visade något och nu är jag bara i vecka 35+6.
    Så vi får väl se vart det bär av.

Ojdå! Hur ofta kommer du kontrollera äggvita o BT nu, 2ggr/vecka? Hur mycket förändringar tillåts? Vad händer i kroppen vid HF o hur snabbt kan det gå?

Hoppas att det inte är någon fara på taket, kanske kan din mamma använda biljetterna nästa helg Håller tummarna för er!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015