Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Staffelove: Men om din släppt i omgångar så tidigt betyder det inte att förlossning borde ändå komma igång snart? Eller ombildas den?
Hade inget sådant med dottern så känner mig lite förvirrad just nu...
Kelsson/ den kan ombildas om den släpps för tidigt har inte varit så nervös över det då det var lika dant med första barnet och där gick jag öppen 2,5 cm men födde inte förens v 37
Staffelove: Ok, då vet jag. Hoppas lite att inte behöva gå tiden ut, är lite less på illamåendet o skulle vara skönt att få slippa den rätt snart...
Nya bud här! Åkte in på koll i kväll för rörelserna kändes annorlunda. Då visar det sig att bebisen ligger åt fel håll, vilket de måste missat både på mvc och igår när vi var här. Så nu blir det planerat kejsarsnitt i stället och jag blir inlagd i väntan på det. Tvära kast kan man lugnt säga! Har väl hunnit landa lite i det nu, men omtumlande. Mest jobbigt nu känns att vara i från sonen så länge eftersom det kan ändå kan dröja till slutet av veckan innan det blir dags och sen får jag väl vara kvar lite extra efter väder blir stor omställning för honom att först vara utan mamma länge, förutom lite besök, och sen kommer mamma hem med en bebis.
Karro: Rätt otroligt att de kan missa en sån sak. Du har inte fått något besked än om när snittet blir då?
Kommer att gå bra för sonen, klart omtumlande men små barn har en otrolig förmåga att anpassa sig till situationen.
Nya bud här! Åkte in på koll i kväll för rörelserna kändes annorlunda. Då visar det sig att bebisen ligger åt fel håll, vilket de måste missat både på mvc och igår när vi var här. Så nu blir det planerat kejsarsnitt i stället och jag blir inlagd i väntan på det. Tvära kast kan man lugnt säga! Har väl hunnit landa lite i det nu, men omtumlande. Mest jobbigt nu känns att vara i från sonen så länge eftersom det kan ändå kan dröja till slutet av veckan innan det blir dags och sen får jag väl vara kvar lite extra efter väder blir stor omställning för honom att först vara utan mamma länge, förutom lite besök, och sen kommer mamma hem med en bebis.
Gud va spännande!!! lycka till karro!! Så himla mysigt med en bebis när som helst!
Lycka till Karro80! Hoppas du får tid ganska snart så du slipper vänta sålänge.
Här har jag hamnat i en konstig grop, är jättekänslig ochgråter lätt för ingenting, och förlossningen gör mig nervös och rädd trots att jag innerst inne är helt lugn med att det snart är dags. Fram till igår morse var allt lugnt, nu känner jag mig mest som en vandrande bomb som blir känslig bara av att se disk, och på det täner jag på förlossning heeeela tiden och det stör mig! Kanske därför jag är käbslig, för att hjärnan ställt in sig på nervositet o rädsla?
Så hemkommen från BM, blodtrycket hade stigit från 120/70 till 130/80, inte högt eller så men hade ju HF förra graviditeten så vi kollade urinet också och hade +1 i äggvita. Så blir ny koll på torsdag.
Har haft på känn att det blir HF den här gången också för det är ökad risk om man är över 40 (check), överviktig (check), IVF graviditet (check) och haft HF tidigare (check).
Lite snopet bara för vi har bokat flygbiljetter till mamma till slutet av nästa vecka då hon skulle komma o bo hos oss tills bebis kommit, hade inte räknat med att vi kanske behöver henne här tidigare än så med tanke på att jag har BF först 17/6.
Får se om vi får boka en ny biljett (självklart tog vi en ej av och ombokningsbar biljett) till helgen.
Det blir att panikpacka BB-väskan idag.
Visst det här behöver inte betyda att jag sätts igång den här veckan, förra gången hade jag +1 äggvita i urinet i ett par veckor innan det började stiga men då var jag i vecka 38 innan det för första gången visade något och nu är jag bara i vecka 35+6.
Så vi får väl se vart det bär av.