Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Själv har jag precis vaknat i en kropp som känns som den varit med om sitt första träningspass på länge... åsså har har jag bara dristat mig till en kort promenad i sakta mak med hundarna... ...o städat, tvättat o grillat...
Men det var så skönt att järnpillrena kickade in igår o jag orkade! Idag värker dock bäcken o rygg o vaderna krampar o kroppen har samlat på sig vätska men bara att gå upp o åka på jobbet.
Mycket kondition o styrka att ta igen sen när bebis kommit!!
Nja inte alls så trött som jag kanske borde va. På inskrivningen hade jag 147 i järnvärde, så det har ju sjunkit rätt rejält. Äter en tablett varje dag nu, innan tog jag bara nån i veckan. Så får se nästa vecka hur det ser ut.
Men oj, ja jag är lite rädd att det ska va en stor bebis, men bm tycker de inte är nån fara tydligen, jag följer min kurva. Så får väl hoppas på det.
Kanske mycket vatten bara
22:50 gick vattnet riktigt ordentligt med ett splash! Fick ringa efter mormor och så åkte vi in igen. Allt såg bra ut med bebisen. Lite ganska regelbundna sammandragningar, men inga som gjorde ont. De tog blodproverna och odling för att ha koll på ev infektioner. Så fick vi åka hem efter 2. Det rinner och rinner så även förlossningens största binda/blöja har läckt. Sov väl ok i ett par timmar och sedan har det varit svårt att somna ordentligt. Lite lätta sd då och då fortfarande. Fick tid för återbesök på tisdag. Om allt ser bra ut då så väntar de med helst med igångsättning till v.37, alltså på lördag. Känns lite segt att vänta så länge. Särskilt om det fortsätter rinna så här för då vågar jag inte gå någonstans med tanke på läckage... Hoppas det startar av sig själv innan dess !
Så nu har vi en bebis här snart! Svårt att fatta!
Karro80( spännande och lycka till)
Karro: Hur såg slemproppen ut? Jag blev ju igångsatt förra gången så har nog aldrig sett hur en sådan ser ut. Jag hade något slemmigt som kom ut igår så undrar om det bara var extra seg flytning eller om det kan ha varit del av slempropp?
Men är det ok för bebis att vara med mindre fostervatten? Vet ju inte alls hur det där fungerar märker jag
Hoppas att allt är bra och att du snart är på förlossningen o kommer hem med liten bebis
Hoppas att det är ok för bebis med mindre vatten... Så var det när sonen föddes och det gick ju bra. Vattnet gick lördagkväll och han föddes efter igångsättning på tisdag fm. Gränsen är 48 timmar egentligen, men det var väl för att det är så tidigt som de ville vänta. Ska be dem kolla mängden imorgon när vi ska på koll och verkligen höra hur länge det är ok. Man antar ju att de har koll...
Slemproppen, det som jag tror det var, var som en liten geléklump i lite gulorange. Såg den inte sist heller så vet inte riktigt hur den ska se ut.
Inget annat har hänt. Mindre sd, rinner fortfarande och har vilat nu på fm.
Karro: De har säkert koll, bara jag som nojjar
Lite intressant, kanske var en del av slemproppen som gick för mig också igår
Fortsätt att vila du. Har du jobbat färdigt annars?
Karro: De har säkert koll, bara jag som nojjar
Lite intressant, kanske var en del av slemproppen som gick för mig också igår
Fortsätt att vila du. Har du jobbat färdigt annars?
Karro: Skönt att det har löst sig åtminstone.
Kelsson/ min slempropp har släppt i omgångar sedan v 30 och det har varit klumpar och slem typ guldfärgat så det är säkert din propp som släppt