• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    Karro80 skrev 2015-05-20 08:08:24 följande:

Nu är hon här vår lilla Tilda! Hon föddes med kejsarsnitt igår em i v.36+3. Hon vägde 3660 g och var 50 cm lång, så ingen liten bebis trots att hon var tidig. Allt gick bra! Jag mår helt ok även om jag inte varit uppe så mkt än och hon mår bra. Så nu ligger det en liten tjej här och snuttar för fullt! Omtumlande, lite overkligt men alldeles underbart!

Stort grattis, vad underbart! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

• emtfb

Måste bara fråga, ni skriver att ni ska ha med blodgrupperingar o förlossningsbrev till förlossningen, står inte sånt i er journal? Glad
    Här (Uppsala) behöver jag inte ta med mig nånting, utan bara saker till mig o bebisen.

• vincere

Har inte riktigt heller förstått det där med papper, jag har bara sagt vad jag önskar vid förlossning och så skrev hon det i min journal.. :) Men kanske är olika överallt :)

emtfb skrev 2015-05-20 12:26:55 följande:

Måste bara fråga, ni skriver att ni ska ha med blodgrupperingar o förlossningsbrev till förlossningen, står inte sånt i er journal? 

Här (Uppsala) behöver jag inte ta med mig nånting, utan bara saker till mig o bebisen.

• vincere

Usch jag är så trött idag hade kunnat offra min högra hand för ett par timmars sömn, och såklart vill sonen inte alls vila vilket han brukar o snart ska dottern hämtas från fsk-klass så idag känner mig inte sådär superpeppad :( snark

• Kelsson1

emtfb & Vincere: Här följer blodgruppering inte med journalen till förlossningen utan den måste man ta med själv.

Vincere: Hade lågt järnvärde (104) igår så är mer än trött, dottern också förkyld så hon kryper upp hos oss på nätterna o snörvlar så blir inte mycket sömn. Hur mycket jag än sover på dagen har jag ingen ork till någonting. Önskar så att jag kan få ut bebis inom kort!

• Staffelove

Vad har ni för SF mått i vecka 35 mitt låg på 31 och sviktade under kurvan blir ju orolig och min Bm va fundersam men hon sa i inget specielt om det mer att det vi borde mäta magen igen om två veckor, jag kan ju tycka lite nonchalant borde inte ett TUL vara bra?

• Kelsson1

Staffelove: Var igår på 35+5 och hade SF på 35. Ring o kräv att få TUL om du är orolig!

• Jamtlandstaus
    Staffelove skrev 2015-05-20 14:17:30 följande:

Vad har ni för SF mått i vecka 35 mitt låg på 31 och sviktade under kurvan blir ju orolig och min Bm va fundersam men hon sa i inget specielt om det mer att det vi borde mäta magen igen om två veckor, jag kan ju tycka lite nonchalant borde inte ett TUL vara bra?

Har du avvikit från "din" kurva? Kan oxå vara barnets placering i magen som påverkar. Jag hade SF 33 o då hade jag vikt av lite nedåt på "min" kurva o låg nu närmare mittenstrecket o låg tidigare strax över. Ingen fara sa min BM, vi får se vad nästa vecka säger. BM mäter min mage varje besök för mig, dvs 2:a vecka.

Det verkar som vi kan variera stort i SF mått allihop
  • Jamtlandstaus

Kelsson; läste din länk om HF, låter inte så kul men verkar kunna variera verkligen i allvarlighetsgrad, obehagligt! Hoppas du klarar dig utan, känns som du haft nog med krämpor!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015