• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Gasellen87

Grattis till flickan Karro80 :)

Mitt järnvärde är lååågt, ligger på 101 bara. Så måste äta 2 om dagen :/ men känner inte av det, är inte så där orkeslös, blek eller tappar massa hår. Men hoppas jag får upp det lite innan förlossningen. Sist jag va hos bm va i v 35+2 tror jag, hade sf33 då, hade samma med dottern i samma vecka ;) får se om de fortsätter att följa samma. I början var jag flera cm mindre än med dottern. Ni som inte tagit reda på kön, har ni någon känsla av vad som döljer sig i magen?

För övrigt så jobbade jag min sista dag idag :) är både skönt och lite vemodigt, kommer sakna den sociala biten samtidigt som jag behöver vara hemma och vila, boa och så där. Jobba någon ännu? Hur länge har ni is planerat att arbeta? 

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • billies

Insåg idag att vår lille grabb är beräknad näst nästa vecka?! Herregud vad nära! Så nu jävlar tog jag tag å köpte de sista sakerna till BB väskan haha. Riskudde eller något värmande att kunna lägga vid rygg/mage är en bra idé! Har för mig att förlossningen här sålde om man inte hade med sig egen.. Men min hjälpte verkligen i slutet sist så den har jag fått med mig denna gången med

• Kelsson1

Karro80: Ja du gled sådär elakt förbi alla andra

Gasellen: Har också lågt järnvärde 104 och är helt slut om dagarna orkar bara vara uppe en liten stund på morgonen sen måste jag gå o lägga mig igen
    Skönt att gå hem o hinna boa lite innan bebis kommer.

billies: Jag ska hyra TENS från MVC som jag ska ha med mig till förlossningen. Äntligen fick jag ändan ur och skrev förlossningsbrev som maken ska åka o printa ut ikväll. Har fortfarande inte packat BB-väskan även om allt är inhandlat o klart, vet inte varför jag inte kommer mig för att slänga in allt i väskan...

• Jamtlandstaus

Skönt för er att vara hemma Karro! Det där med såriga bröstvårtor ser jag INTE fram emot!! Usch, hade jobbigt länge ned dottern till slut kom vi på att hon hade för kort tungband o efter ett snabbt ingrepp blev allt bättre men höll nog ut i 4 mån innan dess :-S

Vi har fortfarande inte ordnat något inför bebis så det är bara att hålla tummarna att hon stannar tiden ut...

Nästa besök hos BM på torsdag skall vi skriva in önskemål inför förlossningen.

• emtfb
    ChiliFrö skrev 2015-05-21 09:14:44 följande:

Ego: ingen äggvita och bt hade lite högre nivå igår men utom fara för hf. Bm tyckte de va konstigt för "alla" tecken tyder på de. Men det är mycket annat i livet nu som kan påverka mig så det känns gott att slippa hf!

SF 35 i v 37. Minns inte blodvärdena :/

Vi har fixat med bebisens rum och så de känns skönt. Lite tråkigt ser de ut när vi inte satt något på väggarna än men det vill jag inte göra förän jag vet vem som ska bo där inne ;)

Tak renovering startar på måndag! ÄNTLIGEN! :D

Skönt att det inte är någon fara för hf! Glad 

Tänk så kul att sen få inreda påriktigt Skrattande & gött med taket!! Bättre sent än aldrig. Hur löste sig det med allt? Var det dolda fel eller hur blev det? 

• emtfb
    billies skrev 2015-05-22 17:42:06 följande:

Insåg idag att vår lille grabb är beräknad näst nästa vecka?! Herregud vad nära! Så nu jävlar tog jag tag å köpte de sista sakerna till BB väskan haha. Riskudde eller något värmande att kunna lägga vid rygg/mage är en bra idé! Har för mig att förlossningen här sålde om man inte hade med sig egen.. Men min hjälpte verkligen i slutet sist så den har jag fått med mig denna gången med

Ja o vår lilla tjej om 3 veckor!! Skrattande Tiden går så sjukt fort!

Åh smart, jag ska packa ner vetekudden nu direkt! Annars så blev min väska färdigpackad igår, känns skönt. Glad Ska bara försöka komma ihåg babynestet också, sen när det är dags. Flört

• Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-21 07:04:37 följande:

Jag åt niferex pga lite lägre järnvärde, 112 tror jag det låg på. Men jag fick sånt illamående av dem så struntade i dessa... Kan ju vara där tröttheten sitter. Ska prova de igen. 

Är det någon av er som haft ont i magen? Alltså, inte värk eller molande utan ren smärta/ömhet? 

Haft så nån gång tidigare men inatt var det hemskt, gjorde så ont, fick nästan lite panik. Som en kniv i magen typ. Tänker att hon kanske låg konstigt i magen och att det blev ömt helt enkelt...?? Nu är det bra igen, blir oftast på natten. 

Vart i magen satt smärtan? Har bekant som råkade ut för smärtor mitt i magen under sena graviditeten, visade sig vara navelbråck...
  • Jamtlandstaus
    vincere skrev 2015-05-22 08:45:57 följande:

Ser att jag och andra trillat bort från listan, eller det är inte samma lista som gjordes för ett par veckor sen.. Strunt samma :P Jag skriver in mig.

Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower} 
    2 Juni Malin921, 2:a barnet, ? 
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka 
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ?
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 
    20 Juni Huldran, 3:e barnet 
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka

Baby Födda Nalle19 maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA

Oj, tog den senaste jag kunde hitta (trodde jag iaf) Vilka fler har ramlat bort?

Inte meningen, ber om ursäkt!
  • Staffelove

Jamtlandsstatus/ jag finns inte med på Bf listan har Bf den 25/6 väntar en pojke men har planerat snitt den 11/6 ;)

• vincere

Ingen fara alls! :) Nä jag såg nog fel, det var bara jag som trillat bort :D

Jamtlandstaus skrev 2015-05-22 23:01:00 följande:

Oj, tog den senaste jag kunde hitta (trodde jag iaf) Vilka fler har ramlat bort?

Inte meningen, ber om ursäkt!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015