• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • billies
    Kelsson1 skrev 2015-05-25 21:33:13 följande:

billies: Hur gammal är han?
    Så spännande att det kan ske vilken dag som helst nu smile1.gif

2,5 haha! Älskar med att ge honom presenter, så himla roligt när de uppskattar de dom får
  • Frallanz
    Kelsson1 skrev 2015-05-25 21:31:09 följande:

Vincere: Jag är bara så löjlig att jag hade gärna gett henne klänningen på en gång smile2.gif , har svårt för att vänta. Klart att storasyskonet är värt att firas tänkte bara att kan det bli för mycket för en stackars 3,5 åring med både present o bebis smile1.gif

Jag väntar ju mitt första just nu, men har en väninna som fick sin andra för 6 månader sedan, och dem gjorde så att dem köpte en liten present till storebror som de sa var från lillasyster :) jättegulligt tyckte jag, och storebrodern blev så glad av lycka av att hans lillasyster nu hade kommit och hade med sig en present till honom dessutom ;) han fyllde 3 månaden innan hon föddes, ifall ni undrar ålder.
  • vincere

Men alltså så gullfigt!!!

Frallanz skrev 2015-05-25 22:20:33 följande:

Jag väntar ju mitt första just nu, men har en väninna som fick sin andra för 6 månader sedan, och dem gjorde så att dem köpte en liten present till storebror som de sa var från lillasyster :) jättegulligt tyckte jag, och storebrodern blev så glad av lycka av att hans lillasyster nu hade kommit och hade med sig en present till honom dessutom ;) han fyllde 3 månaden innan hon föddes, ifall ni undrar ålder.

• Jamtlandstaus

Det märks att det närmar sig för alla oss nu Själv har jag haft en usel natt med mycket sammandragningar/förvärkar. Tog nog ut mig lite igår... Efter att ha jobbat länge igår var det hem o laga mat, gå ut med hundarna, hänga tvätt o sedan såpskura golv till 2130. Efter det höll min rygg o bäcken på att gå av... :-S

På det drabbades jag av stor oro för hur vi ska få allt att gå ihop... Maken är ju fortfarande arbetslös o vi har byggt på inte bara huset utan även alla våra lån... Så det blev en orolig natt efter att ha somnat sent!

• Jamtlandstaus
    Mammamia86 skrev 2015-05-25 14:11:26 följande:

En fråga till er som har barn redan. Jag har gått in i vecka 36 idag och har nu under typ 2-3 dagar haft ganska mycket mensvärk liknande smärtor. Sån molande värk.. Till och med så de gör ont i ryggen ibland. Hur länge mensvärken håller i sig är väldigt olika från gång till gång. Och sammandragningar (utan smärta) får jag bara jag böjer mig ner, tar på och av byxor, strumpor osv, eller när jag reser mig från liggande läge. Ja oavsett vad jag gör så får jag sammandragningar, men utan smärta. Och sen får jag ju några sammandragningar om dagen som gör riktigt ont och som avslutas med mensvärk i någon minut.

Vad är denna mensvärk för något? Är de förvärkar?

Behöver jag vara orolig?

Jag skulle oxå säga att du inte behöver känna oro, låter som förvärkar!
  • Frallanz
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-26 06:09:13 följande:

Det märks att det närmar sig för alla oss nu smile1.gif Själv har jag haft en usel natt med mycket sammandragningar/förvärkar. Tog nog ut mig lite igår... Efter att ha jobbat länge igår var det hem o laga mat, gå ut med hundarna, hänga tvätt o sedan såpskura golv till 2130. Efter det höll min rygg o bäcken på att gå av... :-S

På det drabbades jag av stor oro för hur vi ska få allt att gå ihop... Maken är ju fortfarande arbetslös o vi har byggt på inte bara huset utan även alla våra lån... Så det blev en orolig natt efter att ha somnat sent! smile4.gif

Förstår att du oroar dig osv, det ligger väl i ens natur att göra det ibland :) men försök att göra som jag, ta en dag i taget. Det har jag lärt mig att göra under graviditeten, på så sätt har jag fått ordning på min oro o stress, såklart man oroar sig ändå över saker till o från men det hjälper faktiskt att tänka "en dag i taget", o då är jag en av dem som gärna vet hur allt ska se ut framöver o har koll ;) haha
  • Kelsson1

Frallanz: Bra tips att säga att presenten kommer från bebis.

billies: Visst är det roligt att se lyckan i deras ansikten

Jamtlandstaus: Hur skulle det vara om du lät bli att skura golv nu? Maken var väl arbetslös o har tid med sådant?
    Försök ta hand om dig själv, allt annat ordnar sig tids nog ska du se.

Jag tog väl också ut mig igår, är ju inte på topp men orkar inte ligga hemma exakt hela tiden. Tog mig ut o shoppa igår, tog extremt lång tid men den tiden innehöll låååång fika och lunch men bara att promenera från en affär till en annan tog evigheter även om vi var på ett shoppingcentra. Så väl hemma sov jag sött även om grannen satte igång o borra i väggen

• Gasellen87

Här är en som också kör full rulle trots att det "bara" är 3 veckor kvar till bf :P Har en massa måsten hela tiden, städar, diskar, tvättar, bakar, handlar osv. Men är väll lite boa tänker jag. Är min första vecka hemma nu också, så har en lista på saker att göra, idag har jag iaf börjat ta tag i lite saker nu när dottern är på fsk.

Vi tänkte också köpa ngt till storasyster, vad vet jag inte riktigt men troligen en bok eller leksak, hon är 2 år. Super bra ide med att säga att de är från bebisen, den ska jag nog använda :)

Tack för tips på bb-väskan också :) vet på ett ungefär vad jag ska packa ner nu :)

En sak som oroar mig är hur man ska kunna älska den lille lika mkt som man älskar dottern. Räcker kärleken till två barn och hur gör man för att dottern inte ska känna sig "lämnad"?

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • Karro80
    Gasellen87 skrev 2015-05-26 10:23:57 följande:

Här är en som också kör full rulle trots att det "bara" är 3 veckor kvar till bf :P Har en massa måsten hela tiden, städar, diskar, tvättar, bakar, handlar osv. Men är väll lite boa tänker jag. Är min första vecka hemma nu också, så har en lista på saker att göra, idag har jag iaf börjat ta tag i lite saker nu när dottern är på fsk.

Vi tänkte också köpa ngt till storasyster, vad vet jag inte riktigt men troligen en bok eller leksak, hon är 2 år. Super bra ide med att säga att de är från bebisen, den ska jag nog använda :)

Tack för tips på bb-väskan också :) vet på ett ungefär vad jag ska packa ner nu :)

En sak som oroar mig är hur man ska kunna älska den lille lika mkt som man älskar dottern. Räcker kärleken till två barn och hur gör man för att dottern inte ska känna sig "lämnad"?

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
    Vattenflaska är mitt tips till bb-väskan. Bra att kunna ligga och dricka under fl, men även efter. Oj, så törstig man blir när man ammar!

Har bara varit tvåbarnsmor i en vecka idag, men tro mig man älskar den lilla skrutten också! Man bara förundras över det lilla livet och kan sitta och mysa med henne i famnen och titta på henne hur länge som helst. Det tror jag verkligen inte du behöver oroa dig för!

Jag har verkligen försökt nu i början att vara med storebror så mycket jag kan, både med och utan lillasyster, för att han ska få vara nära mamma. Kommer han när jag sitter och ammar eller gör något med lillasyster är jag noga med att ändå se honom, prata med honom och berätta om vad jag gör. Sen blir det mycket mer tid med pappa nu eftersom jag blev snittad och inte kan lyfta honom, men det är mysigt för dem också. Hittills har det i alla fall gått bra, men det är ju fortfarande väldigt nytt.

Lilla fröken här har inte koll på natt och dag än. Hon sover jättebra på dagarna och då kan hon sova vidare när man lägger ner henne, men på nätterna är det jättesvårt att få henne att somna. Man blir lite groggy själv. Idag jobbar pappa och sonen är på fsk och vi är kvar i sängen än. Vi har varit uppe några gånger under morgonen och hon har ätit och somnat om. Hon sover så gott så nu, men det gjorde hon inte i natt. Hon somnade ordentligt första gången typ 2.30, då hade mannen som skulle iväg och jobba idag redan gett upp och lagt sig på madrass inne på sonens rum för att få sova lite. Men nu ska jag ta mig upp och äta lite frukost innan hon vaknar.

Ser fram emot sen när fler bebisar kommer ut så jag är i samma "fas" som er andra igen!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015