• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Frallanz
    Famnen skrev 2015-05-27 08:23:18 följande:

Hej igen på er! 

Dålig på att uppdatera.Flört

Jag läser era kommentarer iaf och tycker att man ska ge syskonet en present när nya familjemedlemmen kommer hem.Glad 

Har två frågor till er. Är det någon annan som går och tänker och är orolig att barnet inte ska leva enda fram till BF? Jag har fått så himla dåliga tankar sista veckan så, så fort inte bebis rör sig så tror jag att det är något fel. Jag har varit väldigt lugn hela graviditeten fram tills för en vecka sen.
    Sedan har rackar´n i magen vänt på sig och ligger för tillfället med fötterna ned. Jag hoppas att den vänder på sig denna vecka så jag slipper vändningsförsök. Någon som har varit med om det, vändningsförsök alltså?Glad

Hejsan!

Jo, här är en till som tänker likadant.. Men tänker inte hela tiden, men såfort han inte rör sig så blir jag lite nervös, men han brukar röra sig när jag knuffat på honom, antar han sover djupt ibland bara ;)

Men detta beror på att det finns en annan tråd här om vi som ska ha i juni, och en av tjejerna där som är lika gången som mig miste sin som i magen förra veckan, så man blir ju rädd såklart :/
  • emtfb
    Famnen skrev 2015-05-27 08:23:18 följande:

Hej igen på er! 

Dålig på att uppdatera.Flört

Jag läser era kommentarer iaf och tycker att man ska ge syskonet en present när nya familjemedlemmen kommer hem.Glad 

Har två frågor till er. Är det någon annan som går och tänker och är orolig att barnet inte ska leva enda fram till BF? Jag har fått så himla dåliga tankar sista veckan så, så fort inte bebis rör sig så tror jag att det är något fel. Jag har varit väldigt lugn hela graviditeten fram tills för en vecka sen.
    Sedan har rackar´n i magen vänt på sig och ligger för tillfället med fötterna ned. Jag hoppas att den vänder på sig denna vecka så jag slipper vändningsförsök. Någon som har varit med om det, vändningsförsök alltså?Glad

Jag har också dom tankarna, har tänkt så lite hela tiden sen jag kände första sparken. 
    Jag har inte känt bebis så mycket alls, samma med dottern, henne kände man inte heller så mycket. Så det är jätte jobbigt! Hade varit skönt att känna hårda o solklara buffar/sparkar. Oftast får jag lägga händerna eller trycka på magen liksom, för att känna. 

Åh envis rackare, hoppas bebisen vänder på sig. :)

• Jamtlandstaus

Olyckstankar kommer o går hela tiden tycker jag. Ju närmare målet man kommer desto större blir oron när den väl kommer...

Idag var jag till BM, alla värden var bättre igen känns skönt. Nödvändigt med järn varje dag för mig. SF måttet 34 (v37) o min vikt står still. Bebisen är rörlig men huvudet nedåt, bra då är ingen förlossning i omedelbart antågande iaf! (y)

Famnen, hoppas bebis vänder sig tillbaka. Jag har inte gjort vändningsförsök men dock fött barn i säte...inget jag gärna gör igen

• Kelsson1

Visst är jag också orolig för att något ska hända bebis innan han är ute, hoppas bara att ingen av oss ska behöva råka ut för det!

Var hos BM och värdena har blivit bättre. Blodtrycket låg nu på 120/75 och ingen protein i urin. HB var också 111 idag så har räckt med leverpastejsmörgås o juice till frukost ett par dagar.
    Däremot är jag fortfarande sjukt trött, som idag låg o sov under förmiddagen o sen dess känns det som jag inte kan vakna. Men ingen igångsättning i sikte för mig . Bebis hade sjunkit ner något SF 35.5 så upp bara 0.5 på en vecka och BM tyckte att han har gått från rörlig till ruckbar så lite framsteg och kanske förhoppning om att han kommer snart.
    BM uttryckte det som att den här graviditeten tär mycket på mig, bebis mår bra bara jag som tar stryk, bara att stå ut...

• vincere

Här finns också såklart en oro, men försöker att inte tänka på det. Så länge man känner av bebis i magen och oron inte är alltför stor ska ju allt vara bra. Igårnatt var det jättelugnt i magen. Vilket det inge varit sista dagarna så blev nojig över av att något hänt, men på morgonen var det utsträckning av benen så då kändes det lugnt igen.

Jag har varit stenhård ich haft ganska jobbigt med nr 2 hela gravidogheten i princip. Idag har jag sprungit flera gånger o det blir bara lösare. Ursäkta infon... Hahah. Är det någon mer sol är risig i kistan?? På g måntro? Hade varit lite opassande dock då barnvakten har dragit iväg två dagar... :P

• Frallanz
    vincere skrev 2015-05-27 19:02:27 följande:

Här finns också såklart en oro, men försöker att inte tänka på det. Så länge man känner av bebis i magen och oron inte är alltför stor ska ju allt vara bra. Igårnatt var det jättelugnt i magen. Vilket det inge varit sista dagarna så blev nojig över av att något hänt, men på morgonen var det utsträckning av benen så då kändes det lugnt igen.

Jag har varit stenhård ich haft ganska jobbigt med nr 2 hela gravidogheten i princip. Idag har jag sprungit flera gånger o det blir bara lösare. Ursäkta infon... Hahah. Är det någon mer sol är risig i kistan?? På g måntro? Hade varit lite opassande dock då barnvakten har dragit iväg två dagar... :P

Jag var risig imorse, och hård igårkväll... Annars brukar jag vara lite mer normal i magen, fast lite lösare sen jag började med järntabletterna i v30.

Haft sammandragningar hela eftermiddagen, både fram i magen o avslutningsvis bak i ruggen, aldig haft så innan men får se om sammandragningarna kmr i takt med någon värk snart..

Känns inte som att nåt är pågång här iaf, men hoppas kan man ju. Nervös som fasen inför förlossningen nu!
  • Kelsson1

Vincere: Normalt är jag väldigt hård i magen men under mina graviditeter har magen fungerat över förväntan och får göra nr2 minst en gång om dagen.
    Håller tummarna att bebis väntar tills barnvakten är tillbaka

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-27 15:00:26 följande:

Visst är jag också orolig för att något ska hända bebis innan han är ute, hoppas bara att ingen av oss ska behöva råka ut för det!

Var hos BM och värdena har blivit bättre. Blodtrycket låg nu på 120/75 och ingen protein i urin. HB var också 111 idag så har räckt med leverpastejsmörgås o juice till frukost ett par dagar.
    Däremot är jag fortfarande sjukt trött, som idag låg o sov under förmiddagen o sen dess känns det som jag inte kan vakna. Men ingen igångsättning i sikte för mig smile4.gif . Bebis hade sjunkit ner något SF 35.5 så upp bara 0.5 på en vecka och BM tyckte att han har gått från rörlig till ruckbar så lite framsteg och kanske förhoppning om att han kommer snart.
    BM uttryckte det som att den här graviditeten tär mycket på mig, bebis mår bra bara jag som tar stryk, bara att stå ut...

Jobbigt för dig, snart ser du ljuset i tunneln! <3

Skönt att även dina värden blivit bra! Fast 111 i blodvärde förstår jag att du känner dig trött på!! Själv har jag fått upp mitt till 120 o det gör stor skillnad!
  • Famnen

Skönt att det är fler som tänker samma tankar så man vet att man inte är ensam. 

Verkar som det är några som har bebis på gång kanske? Så spännande o följa!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015