• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb

Åh tack för tipset, låter ju jätte bra när storasyster också blir uppmärksammad när vi kommer hem, så nu får vi fixa en present till henne :) 

Igår o idag så har jag haft huvudvärk, svullnat nå enormt i fötter & händer & känt mig lite halv mossig i kroppen. Ringde bm som gav mig en tid idag kl 13, ska kolla upp så det inte är havandeskapsförgiftning. Hade ju det med dottern på slutet. Tror nog inte att det är något, men skönt att kollas upp ordentligt.

• Frallanz

Kul att ni gillade iden ang att ha en present "från bebisen" :) tycker själv det var väldigt fint gjort av mamman. Så i framtiden när och om det är dags för syskon så blir det samma ide här :)

Här går jag imorgon in i v38, inga som helst tecken på att piggelinen ska komma ut snart. Sover bra som vanligt, inga sammandragningar lr förvärkar som märks av speciellt. Har mensvärk ibland, men det är sällan så här känns de lite som att hoppet om att få bebis i v38-39 är ganska så tappat just nu... Men men, vad kan man göra åt det :) bara att fortsätta dona, plocka, städa o vänta medan man har energin och orken kvar.

• Kelsson1

Karro80: Kul att höra från dig
    Skönt att allt börjat bra.
    Lilla skruttan som inte vill sova på natten , hoppas du får det vänt snart.
    Bra tips med vattenflaska, ska nog packa ner en

emtfb: Håller tummarna att du slipper HF!

Frallanz: Skönt att någon har energi

Ego: Tror att jag lyckats inhandla det sista till BB-väskan nu, köpte 4-pack filtar att ta med, var mysigt att ha till dottern också och linda henne lite när hon föddes så vill ha egna till bebis. Nu använder dottern en av filtarna till sina dockor, resten har jag sparat undan till henne
    Nu vila!

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-26 13:59:09 följande:

Karro80: Kul att höra från dig
    Skönt att allt börjat bra.
    Lilla skruttan som inte vill sova på natten , hoppas du får det vänt snart.
    Bra tips med vattenflaska, ska nog packa ner en

emtfb: Håller tummarna att du slipper HF!

Frallanz: Skönt att någon har energi

Ego: Tror att jag lyckats inhandla det sista till BB-väskan nu, köpte 4-pack filtar att ta med, var mysigt att ha till dottern också och linda henne lite när hon föddes så vill ha egna till bebis. Nu använder dottern en av filtarna till sina dockor, resten har jag sparat undan till henne
    Nu vila!

Ingen fara för hf ännu iaf Skrattande Blodtrycket låg på samma som vanligt & ingen protein i urinen, ska tillbaka på extrakoll nästa vecka. 
  • Mammamia86
    Jamtlandstaus skrev 2015-05-26 06:11:31 följande:

Jag skulle oxå säga att du inte behöver känna oro, låter som förvärkar!

Okej, tack så mycket! Då tar jag det med ro och vet nu då hur förvärkar känns... ;)
  • Jamtlandstaus

Oj, jag är en mästare i vanliga fall på att ta en dag i taget men nu är det lite övermäktigt. Som sagt en föräldrapenning och en a-kassa blir man inte direkt fet på... Men men det skall väl lösa sig.
    Mannen drar det absolut största lasset vad gäller huset, så mycket att tid till att söka jobb inte finns riktigt. Vi var ju tvugna att skära ganska kraftigt i vad vi anlitar och i stället gör själva, renovera är ju sjukt dyrt!
    Ett hem med ytterligare barn samt hundar måste ju oxå skötas och med denna kropp är det lätt att ta ut sig ibland när det kör ihop sig...
    ja, vad kan man annat än att skratta åt saken och "knyta skygglapparna" tajtare på

• billies

Idag var jag hos BM, senast jag var där för 2 veckor sen lite drygt låg SF på 34, idag i vecka 39 på 33.. Hon trodde de berodde på att bebisen ligger riktigt långt ner men hon ville ändå följa upp med en extra kontroll nästa vecka, om han inte kommit innan (vilket jag hoppas han inte gjort haha).

Hade dessutom lite högre blodtryck än normalt å bebisens hjärtslag var lite lägre än va de brukar. Så skönt att de kollas upp men lite nervös över att det är först på onsdag nästa vecka :-O jaja, får va observant på andra förändringar helt enkelt, man har ju oftast rätt när magkänslan säger en något. Lite rädd över att känna efter lite för mycket bara haha.

• Staffelove

billies/ förstår att du blir lite orolig,om du blir för orolig så kan du ju alltid kontakta förlossningen så får dom ta en titt på dig och bebisen. Kram

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Snart är bebis här o läget ändras

billies: Om jag var du skulle jag nästan vilja ha en extrakontroll (UL) redan nu, jag skulle nog inte vänta till nästa vecka...

• Famnen

Hej igen på er! 

Dålig på att uppdatera.Flört

Jag läser era kommentarer iaf och tycker att man ska ge syskonet en present när nya familjemedlemmen kommer hem.Glad 

Har två frågor till er. Är det någon annan som går och tänker och är orolig att barnet inte ska leva enda fram till BF? Jag har fått så himla dåliga tankar sista veckan så, så fort inte bebis rör sig så tror jag att det är något fel. Jag har varit väldigt lugn hela graviditeten fram tills för en vecka sen.
    Sedan har rackar´n i magen vänt på sig och ligger för tillfället med fötterna ned. Jag hoppas att den vänder på sig denna vecka så jag slipper vändningsförsök. Någon som har varit med om det, vändningsförsök alltså?Glad

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015