Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Jamtlandsstatus/ ingen fara ;)
BF-lista
Födda
En fråga till er som har barn redan. Jag har gått in i vecka 36 idag och har nu under typ 2-3 dagar haft ganska mycket mensvärk liknande smärtor. Sån molande värk.. Till och med så de gör ont i ryggen ibland. Hur länge mensvärken håller i sig är väldigt olika från gång till gång. Och sammandragningar (utan smärta) får jag bara jag böjer mig ner, tar på och av byxor, strumpor osv, eller när jag reser mig från liggande läge. Ja oavsett vad jag gör så får jag sammandragningar, men utan smärta. Och sen får jag ju några sammandragningar om dagen som gör riktigt ont och som avslutas med mensvärk i någon minut.
Vad är denna mensvärk för något? Är de förvärkar?
Behöver jag vara orolig?
En fråga till er som har barn redan. Jag har gått in i vecka 36 idag och har nu under typ 2-3 dagar haft ganska mycket mensvärk liknande smärtor. Sån molande värk.. Till och med så de gör ont i ryggen ibland. Hur länge mensvärken håller i sig är väldigt olika från gång till gång. Och sammandragningar (utan smärta) får jag bara jag böjer mig ner, tar på och av byxor, strumpor osv, eller när jag reser mig från liggande läge. Ja oavsett vad jag gör så får jag sammandragningar, men utan smärta. Och sen får jag ju några sammandragningar om dagen som gör riktigt ont och som avslutas med mensvärk i någon minut.
Vad är denna mensvärk för något? Är de förvärkar?
Behöver jag vara orolig?
Idag var det dags för näst sista BM-besöket. Eller kanske sista?? :D
Mitt SF-mått har stått still sen förra veckan, bebis har fixerat sig och sjunkit ner ordentligt. Måttet låg på 33 och är nu i vecka 38.
Hjärtljuden låg på 144. Vikten vettesjutton för den glömde vi ta men skulle gissa på att jag gått upp 11 kg.
HB tog vi inte ens, jag äter mina gröna grönsaker och blodpudding 1/2 ggr/veckan. Verkar funka för mig. Mår bara piss av niferexen.
Förövrigt känns det som att jag har en honungsmelon mellan benen. Som ligger och trycker. Sådär härligt.. inte. Proppen har börjat släppa för mig i omgångar sedan någon vecka tillbak, tror jag, men idag var det inte nådigt. Dock inte blodstrimma eller så. Utan mer gul/grön!? Uäck. Kan inte ens ta det riktiga propp-ordet i munnen, det är faktiskt det fulaste ordet i världens existens. Hade man inte kunnat säga typ cervix-propp istället?
Det har varit så olika för mig. Första hade jag bara sammandragningar flera veckor innan de riktiga värkarna kom igång i samband med förlossningen. Med andra hade jag sammandragningar får vecka 16, omlandet kom sista veckorna innan förlossning. Med denna graviditet så har jag haft sammandragningar, men nu sista veckorna har jag även haft som du beskriver - molande mensvärk i ryggen. De är inte alltid så att de är i samband med sammandragningar (att mensvärken kommer med en sammandragning och försvinner samtidigt som den) utan är där latent och så kommer det och går sammandragningar. Och det är förvärkar.
Du behöver inte vara orolig tror jag så länge det inte gör ONT ONT eller är regelbundna.. Men kolla med din BM om du känner dig orolig. Jag är i vecka 38 (37+1) och har haft såhär några veckor.
Vincere: Så spännande
Nej det är inte mysigt med Proppen som far men som allt annat med graviditeten bara att stå ut
.
Fråga till alla som har fler än en (alla andra får också svara
):
Hur gjorde ni när ni kom hem, hade ni köpt någon present till det äldre syskonet eller behövdes det inte?
Jag köpte idag en "Elsa" klänning (ni vet Frozen manin som råder nu
) till dottern som vi tänkte att hon skulle få när vi kommer hem från BB med bebis. Men började fundera på om det behövs eller förtar presenten uppmärksamheten i onödan från det nya syskonet? Vet inte riktigt hur jag ska tänka här. Klänningen är ju inköpt men hon kan ju få den bara för att också
Vincere: Så spännande ![]()
Nej det är inte mysigt med Proppen som far men som allt annat med graviditeten bara att stå ut
.
Fråga till alla som har fler än en (alla andra får också svara
):
Hur gjorde ni när ni kom hem, hade ni köpt någon present till det äldre syskonet eller behövdes det inte?
Jag köpte idag en "Elsa" klänning (ni vet Frozen manin som råder nu
) till dottern som vi tänkte att hon skulle få när vi kommer hem från BB med bebis. Men började fundera på om det behövs eller förtar presenten uppmärksamheten i onödan från det nya syskonet? Vet inte riktigt hur jag ska tänka här. Klänningen är ju inköpt men hon kan ju få den bara för att också ![]()
Vi har med köpt en grej till sonen som han velat ha. Han pratar alltid väldigt mycket om vem som köpt de saker han leker med till honom å så så det är roligt att se hur han reagerar. Sen har vi köpt en present som han själv ska få ge bebisen, från honom liksom
Är väldigt öm i nedre delen av magen när jag sitter ner eller så.. Konstant. Liksom inget som kommer å går. När magen liksom tar emot låren nästan, när man sitter för mycket framåtlutad. Någon med erfarenhet? Ska till min BM imon så får ta upp det då med
13 dagar kvar, helt otroligt att han skulle kunna komma nästa(!!!!) vecka!!
Vincere: Jag är bara så löjlig att jag hade gärna gett henne klänningen på en gång
, har svårt för att vänta. Klart att storasyskonet är värt att firas tänkte bara att kan det bli för mycket för en stackars 3,5 åring med både present o bebis