• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-05-28 13:47:04 följande:
    För gravida räknas det som normalt om du har Hb mellan 110-140, när man inte är gravid är det normala för kvinnor 121-151. Så lägre värden när man är gravid smile1.gif
    Jag har fått en läkartid till nästa torsdag får se vad som sägs då...

Förstår att de måste dra gränsen någonstans men 111 är två enheter från för lågt...
    Själv var jag däckad på 114 Flört och märker stor skillnad på 120
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Självklart är det individuellt och mår du bättre vid 120 är det definitivt där du ska ligga :--)

• vincere

Karlsson: oj en kabinväska! Ska packa om i en mindre bag tror jag. Får inte igen skötväskan :p

Här har det inte hänt något alls. Hade gärna hoppas att vi hade bebis innan söndag. Sonen fyller år nästa fredag så hon får inte komma då <3

Har ni namn klara? Velar fruktansvärt mycket o inget känns speciellt rätt. Måste nog se henne först ;p

• Kelsson1

Vincere: Som sagt tar bröstpumpslådan en hel del plats, sedan om jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig (de tillhandahåller inga kläder) o då har jag packat ner bindor o blöjor också o då räcker det inte med någon mindre väska...

• vincere

Jag förstår, den tar ju en del plats :) Har också med kläder till mig & bebis, (här håller de inte heller kläder), hygienartiklar, blöjor, bindor, toapapper, kamera, laddare med mera. Så att..... Jag behöver en större väska än en prutting skötväska. Gillar inte att ha med mig massor. Risk finns att den spricker i dragkedjan :D Kan som inte glömma något heller då vi som sagt har 10 mil enkel väg.. Hu. Gruvar mig.

Kelsson1 skrev 2015-05-29 08:07:24 följande:

Vincere: Som sagt tar bröstpumpslådan en hel del plats, sedan om jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig (de tillhandahåller inga kläder) o då har jag packat ner bindor o blöjor också o då räcker det inte med någon mindre väska...

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-28 10:36:55 följande:

Vincere: så spännande, bebis kan ju börja komma snart för dig .
    Jag överpackar alltid så även nu, har en kabinväska full med saker. Har lite ombyte till mig själv (ifall jag får komma till BB-hotellet så måste jag ha egna kläder med mig) och några ombyten till bebis förutom bröstpump (som tar mycket plats) och aminingskupor o så.

Jag är också en sån som hellre packar för mycket än för lite. Har också en kabinväska, hade det förra gången med, men ändå räckte inte sakerna Tungan ute va ju kvar 6 dagar. 

Hur är det med illamåendet för dig nu? Har det släppt någonting alls? 

• Kelsson1

Vincere: Vi har nära till sjukhuset så ingen fara om jag glömmer något då får maken bara åka o hämta . Förra gången använde jag knappt något från väskan för låg ju inne på avdelningen o använde deras "sexiga" kläder

emtfb: jag packar alltid för mycket
    Illamåendet är något bättre men då har jag fått svårt för att andas istället . Får nästan panik om jag måste stå upp längre än en minut. Gå sakta framåt fungerar bättre men att stå still o vänta är en pina. Orkar fortfarande inte duscha i ett sträck, fick dela upp det o ta kroppen igår kväll o tvätta håret idag. Måste bara få en hinnsvepning av BM nästa vecka o prata med läkaren om igångsättning på torsdag, orkar inte mer av det här...

• vincere

Vad skönt att ha nära!

Jobbigt för dig med illamående i tungt att andas. Du borde ju verkligen få en igångsättningg <3 Inte kul att vara helt slut när väl bebis kommer... Kram!

Kelsson1 skrev 2015-05-29 14:54:20 följande:

Vincere: Vi har nära till sjukhuset så ingen fara om jag glömmer något då får maken bara åka o hämta . Förra gången använde jag knappt något från väskan för låg ju inne på avdelningen o använde deras "sexiga" kläder

Illamåendet är något bättre men då har jag fått svårt för att andas istället . Får nästan panik om jag måste stå upp längre än en minut. Gå sakta framåt fungerar bättre men att stå still o vänta är en pina. Orkar fortfarande inte duscha i ett sträck, fick dela upp det o ta kroppen igår kväll o tvätta håret idag. Måste bara få en hinnsvepning av BM nästa vecka o prata med läkaren om igångsättning på torsdag, orkar inte mer av det här...

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-05-29 14:54:20 följande:

Okej skönt att de släppt lite iaf, drygt att det ska ersättas med något annat. Jag har också haft svårt att andas, nästan hela graviditeten, jätte jobbigt. Ska bli så skönt att få ut bebis snart så man kan få leva normalt igen Flört

Nej hoppas verkligen du blir igångsatt, om inte hinnsvepningen ger något. Förstår att du inte orkar, det är ju absolut mycket bättre om du får lägga din energi på förlossningen, än att den tar slut nu innan. {#emotions_dlg.flower}
  • Kelsson1

Vincere: Det är det verkligen, annars nojjar jag gärna över allting men eftersom vi har så nära hem så kan jag ta det lite lugnt på den punkten .
    Jag tycker också det men de inom vården håller inte riktigt med, de vill bara att kroppen ska sätta igång av sig själv...

emtfb: Ja andningen är definitivt ett problem. Tycker synd om dig om du gått med det problemet länge. Jag har haft det den senaste veckan o tycker att det räcker.
    Fattar inte vad de bråkar om egentligen med igångsättning, bebis är ju som klar det är inte som jag ber om igångsättning i vecka 35 precis...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015