• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-06-01 13:59:48 följande:
    Visst har vi diskuterat fallande magar tidigare?
    Hur var det, har magen sjunkit för någon annan?
    Hur länge innan förlossning?
    Min mage har sjunkit drastiskt från igår till idag men inga andra "symptom". Så får väl anta att det ändå är ett par veckor bort än för mig smile4.gif

Min mage sjönk 6 dgr innan förra. Denna gång har fler sagt att magen sjunkit men BM säger att den inte har det. jag tror bara gravitationen gör magen lite mer hängig denna 3:e gång Skrattande
  • Jamtlandstaus
    billies skrev 2015-06-02 07:50:44 följande:
    Så himla roligt hur det börjar dra ihop sig för de flesta här inne! Tyst Nej sammandragningarna avtog samma dag men sen sent igår kväll har jag haft värkar, hyfsat regelbundna men med lång tid mellan, som kortast 8 minuter mellan för att efter ett gäng värkar gå mer tid mellan. Sist startade förlossningen med vattenavgång 5 dagar innan bf (som idag dååå) så att den ska starta såhär med värkar är jag lite ovan med! Om det är nu det har startat vill säga.. återstår väl att se! Samlar massa kraft och andas igenom värkarna, får se hur länge man klarar att hålla sig hemma. Sist fick jag inte härda ut de mesta hemma iom vattenavgång utan fick åka in på kontroll å sen blev jag kvar för att blodtrycket var lite för högt. Kom dock igång själv fort efter det. 

vääääärkpaus!.....

på tal om sjunkande magar, det var väl också i samband med fixering typ 3-4 veckor sen men nästan ännu mer senaste 1,5 veckan ungefär.. känns verkligen som att man släpar magen på marken haha. Hans sparkar är dessutom inte nådiga, riktigt obehagliga, hade inte moderkakan i bakvägg sist utan den tog väl lite av de värsta smällarna kanske för jäklar vad det känns ibland Förvånad jaja, han hojtar att han lever mellan värkarna iaf, det är ju tur Glad Önskar alla stort lycka till när det väl sätter igång, hoppas att vi inte får vänta allt för länge! 
    Jag tror ditt startat nu men hoppas att du inte behöver gå 5dgr innan han är ute denna gång!!
  • Jamtlandstaus
    Frallanz skrev 2015-06-01 23:03:51 följande:
    Hej på er!

Min app har kraschat totalt, började med att jag inte kunde skriva inlägg och nu stänger min telefon ner appen såfort jag ska göra ett inlägg. Får se om dem fixar felet eller om man helt enkelt rår hålla sig till datorn :)
    Staffelove skrev 2015-06-02 05:54:27 följande:
    Hej tjejer FL appen strulat för mig med, nu är det äntligen Juni och nu är det bara 10 dagar kvar tills mitt planerade snitt börjar bli nervös men längtar efter Lilleman. Sover dåligt på nätterna mycket samandragningar och värk. Hur går det för Er Vincere och Billies?

Jag blir galen på familjeliv.se ingnorans när det gäller teknik!! Appen är inte uppdaterad sedan 2013...Skrikandes
    Jag startade en tråd för att bilda opinion, sprid gärna den i andra trådar...kanske kan man påverka om man är mer på...men det verkar inte vara många som hittar till den...eller så har de bara mobilen att surfa på...Foten i munnen
    http://gamla.familjeliv.se/Forum-20-163/m75367693.html här är länken till tråden i alla fall.
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Man behöver inte gå via gamla familjeliv för att hitta din tråd
    O hoppas att killen här är bara 6 dagar bort även om det är tidigt, är så pass less på graviditeten nu, VILL HA BEBIS o inte illamående!

• Gasellen87

Här är det 2 veckor till bf idag och jag känner inget alls, nästan lite besviken. Har sammandragningar och lite mensvärk men inget som stör direkt. Minns inte exakt när jag fick ordentliga förvärkar med dottern men tror de var någon vecka innan bf , började även läcka mjölk då. Man vill liksom de ska hända ngt, ngt tecken på att de ska komma igång inom en snar framtid. Även om jag helst inte vill ha innan bf. Dock är magen lite i uppror, behöver springa ganska ofta för nr 2, inte löst direkt heller så är väll ngt annat bara som spökar.

Ni som inte vet kön, har ni ngn gissning? Jag tror stenhårt på att det blir en lillebror här. :) 

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • Famnen

Hej på er!

Nu har vi varit på koll och som vi jublade när vi fick se att bebis nu ligger med huvudet nedåt. Glad Jag var helt inställd på vändningsförsök men den slutade vara en envising och har nu även fixerat sig sa BM. Så på tal om sjunkande magar så har min sjunkit ner. Har exakt 3 veckor kvar till nedkomst men hoppas att det blir lite tidigare, man längtar så sjukt mycket. 

Jag har inte varit inne på några dagar och hade hoppats på att läsa att någon av er alla tappra tjejer skulle fått er belöning. 

• Karro80

Nu är det ju juni så då får vi hoppas att det kommer lite fler bebisar snart!

Själv är jag kvar i sängen, kl11.30! (Idag igen ska tilläggas!) Tillbaka i fasen där man är vaken på nätterna och sover på fm. Mannen lämnade sonen på fsk på vägen till jobbet så bara jag och lilltjejen hemma. Då får man passa på att sova och njuta av tystnaden. Efter kl 9 på morgonen sover hon i sitt babynest så snällt, men på natten har hon svårt att komma till ro och är inte nöjd med att ligga själv. Vaknar varje eller varannan timme och så tar det en stund att få henne att somna om, efter amning och blöjbyte.

Så nu är det väl dags att ta sig ur sängen innan klockan blir 12! Ska till BVC i eftermiddag. Det blir spännande att se om hon gått upp. Känns så!

• Kelsson1

Gsellen: Jag har egentligen inga känningar heller, tror att det jag har haft har varit önsketänkande för jag vill så gärna få ut bebis NU.

Famnen: Vilken tur att bebis snällt vänt på sig och fixerat sig.

Karro: Mysigt att kunna ligga o sova på förmiddagen när du får vakna så ofta på nätterna.

Ego: Jag sover dåligt på nätterna när jag har så svårt att andas så dagarna ligger jag i soffan o sover bort de

• Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-06-02 08:50:48 följande:
    Jamtlandstaus: Man behöver inte gå via gamla familjeliv för att hitta din tråd smile1.gif
    O hoppas att killen här är bara 6 dagar bort smile1.gif även om det är tidigt, är så pass less på graviditeten nu, VILL HA BEBIS o inte illamående!

Nejdå, man behöver inte gå via gamla FL, det var bara en service med länken
    Hoppas oxå du får snart!!
    Famnen skrev 2015-06-02 11:37:46 följande:
    Hej på er!

Nu har vi varit på koll och som vi jublade när vi fick se att bebis nu ligger med huvudet nedåt. Glad Jag var helt inställd på vändningsförsök men den slutade vara en envising och har nu även fixerat sig sa BM. Så på tal om sjunkande magar så har min sjunkit ner. Har exakt 3 veckor kvar till nedkomst men hoppas att det blir lite tidigare, man längtar så sjukt mycket. 

Jag har inte varit inne på några dagar och hade hoppats på att läsa att någon av er alla tappra tjejer skulle fått er belöning. 
    Oj, vad skönt att hen vänt sig!!

Själv känner jag mig oxå less; det gör ont, det är svårt att sova, jag är arg och sur MEN har samtidigt sååå mycket att göra på jobbet i hemmet .
    Jag behöver mer tid och ork på dygnet!! Skrikandes
    I morgon är min lediga dag, det är så skönt att kunna vila när som men oxå så frustrerande då jag inte orkar allt jag skulle behöva! Min man har inte alls det tempo i livet som jag har (som jag nu inte kan hålla...)...
  • vincere

Här är det alldeles lugnt. Jag har noll energi, dessutom åkt på rejäl förkylning så min hals är som ett rivjärn, huvudet dunkar, snorar och nyser... Urk kom i rättan tid.. :(

Skönt att verkligen ha ett datum, gillar ibte den här ovissheten när det bär iväg. Jag hoppas bara att jag inte behöver spendera fredagen på förlossnibgen/BB (sonens födelsedag) eller nästa fredag då det är dotterns skolavslutning. (Fskklass but still något hon o jag ser fram emot..)

Nåja man kan inte styra allt här i världen :p hoppas ni alla mår bra.

Staffelove skrev 2015-06-02 05:54:27 följande:

Hej tjejer FL appen strulat för mig med, nu är det äntligen Juni och nu är det bara 10 dagar kvar tills mitt planerade snitt börjar bli nervös men längtar efter Lilleman. Sover dåligt på nätterna mycket samandragningar och värk. Hur går det för Er Vincere och Billies?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015