Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Jamtlandstaus: Man behöver inte gå via gamla familjeliv för att hitta din tråd
O hoppas att killen här är bara 6 dagar bort även om det är tidigt, är så pass less på graviditeten nu, VILL HA BEBIS o inte illamående!
Här är det 2 veckor till bf idag och jag känner inget alls, nästan lite besviken. Har sammandragningar och lite mensvärk men inget som stör direkt. Minns inte exakt när jag fick ordentliga förvärkar med dottern men tror de var någon vecka innan bf , började även läcka mjölk då. Man vill liksom de ska hända ngt, ngt tecken på att de ska komma igång inom en snar framtid. Även om jag helst inte vill ha innan bf. Dock är magen lite i uppror, behöver springa ganska ofta för nr 2, inte löst direkt heller så är väll ngt annat bara som spökar.
Ni som inte vet kön, har ni ngn gissning? Jag tror stenhårt på att det blir en lillebror här. :)
Hej på er!
Nu har vi varit på koll och som vi jublade när vi fick se att bebis nu ligger med huvudet nedåt. Jag var helt inställd på vändningsförsök men den slutade vara en envising och har nu även fixerat sig sa BM. Så på tal om sjunkande magar så har min sjunkit ner. Har exakt 3 veckor kvar till nedkomst men hoppas att det blir lite tidigare, man längtar så sjukt mycket.
Jag har inte varit inne på några dagar och hade hoppats på att läsa att någon av er alla tappra tjejer skulle fått er belöning.
Nu är det ju juni så då får vi hoppas att det kommer lite fler bebisar snart!
Själv är jag kvar i sängen, kl11.30! (Idag igen ska tilläggas!) Tillbaka i fasen där man är vaken på nätterna och sover på fm. Mannen lämnade sonen på fsk på vägen till jobbet så bara jag och lilltjejen hemma. Då får man passa på att sova och njuta av tystnaden. Efter kl 9 på morgonen sover hon i sitt babynest så snällt, men på natten har hon svårt att komma till ro och är inte nöjd med att ligga själv. Vaknar varje eller varannan timme och så tar det en stund att få henne att somna om, efter amning och blöjbyte.
Så nu är det väl dags att ta sig ur sängen innan klockan blir 12! Ska till BVC i eftermiddag. Det blir spännande att se om hon gått upp. Känns så!
Gsellen: Jag har egentligen inga känningar heller, tror att det jag har haft har varit önsketänkande för jag vill så gärna få ut bebis NU.
Famnen: Vilken tur att bebis snällt vänt på sig och fixerat sig.
Karro: Mysigt att kunna ligga o sova på förmiddagen när du får vakna så ofta på nätterna.
Ego: Jag sover dåligt på nätterna när jag har så svårt att andas så dagarna ligger jag i soffan o sover bort de
Här är det alldeles lugnt. Jag har noll energi, dessutom åkt på rejäl förkylning så min hals är som ett rivjärn, huvudet dunkar, snorar och nyser... Urk kom i rättan tid.. :(
Skönt att verkligen ha ett datum, gillar ibte den här ovissheten när det bär iväg. Jag hoppas bara att jag inte behöver spendera fredagen på förlossnibgen/BB (sonens födelsedag) eller nästa fredag då det är dotterns skolavslutning. (Fskklass but still något hon o jag ser fram emot..)
Nåja man kan inte styra allt här i världen :p hoppas ni alla mår bra.
Hej tjejer FL appen strulat för mig med, nu är det äntligen Juni och nu är det bara 10 dagar kvar tills mitt planerade snitt börjar bli nervös men längtar efter Lilleman. Sover dåligt på nätterna mycket samandragningar och värk. Hur går det för Er Vincere och Billies?