• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Hilda07
    Staffelove skrev 2015-06-03 07:19:01 följande:

Fy vilken hemsk kväll och natt jag haft med förvärkar som satte sig i ryggen och i sidan av magen dom kom med jämna mellanrum från kl:18 till 04 på natten ingen alvedon eller varma dushar hjälpte vet inte hur många gånger jsg dusha varmt, men lyckades somna två timmar och nu har det släppt. Kommer bli en lång dag i dag

Jobbigt för dig! Du har ett planerat snitt inplanerat va? Det har jag också, den 18/6 och funderar just på detta med jobbiga förvärkar när man ska ringa in och be att få komma? Har haft ont men inte alls så jobbigt som du har haft inatt..Har du fått några direktiv? Tänkte så det inte hinner dra igång för mycket om man nu ska snittas planerat.
  • Kelsson1

Staffelove: Låter väldigt jobbigt, hoppas du slipper fler liknande nätter.
    Själv har jag svårt för att sova på grund av andningen, tungt att andas nu och har dessutom blivit snuvig också!

• vincere

Usch inatt har sömnen varit på noll, varit upp flera gånger å gjort te, tagit halstabletter, tillslut en alvedon. Förkyld och rivjärn i halsen, värk i tänderna och öron, usch! Sen förvärkar på det... Min mamma ska komma och vara med sonen så jag får sova för jag har ingen ork.. Nu är det förlossningförbud..

• Kelsson1

Vincere: Varma kramar, hoppas du kan vila nu under dagen.

Ego: ska till BM idag, får se om hon går med på att ge mig hinnsvepning...

• Hilda07
    Malin921 skrev 2015-06-02 21:08:01 följande:

Nu har här hänt grejer. I tisdags kom slemproppen i omgångar och jag fick kraftigare sammandragningar. Natten blev lugn och på onsdag morgon började oregelbundna värkar. Under förmiddagen blev värkarna kraftigare och mer regelbundna. 12.37 kom äntligen vår lille son.

Grattis till sonen!!
  • Kelsson1

Blidde ingen hinnsvepning idag men har ju läkartid imorgon så får försöka övertala läkaren då. BM lovade dock att när jag kommer till 40+0 så kommer hon att göra hinnsvepning på mig då om bebis ännu inte kommit då.

• Gasellen87

Stort grattis Malin921 till pojken!! :)

Hur ofta går ni till bm? Jag skulle gått idag men tiden vart ändrad för bm va sjuk och nu har jag tid först på tisdag, 1 vecka innan bf, var i v 35+2 sist, kommer vara i v 38+6 på tisdag.. Sen har jag en tid bokad i v 41+1. Skulle gärna vilja ha en hinnsvepning tidigare än 41.. Tror inte jag kommer ha fått innan 41+1 men vill gärna ha lite hjälp på traven. Verkar va så olika i olika landsting. Sist fick jag en i v 41+0 och två dagar senare va hon ute.

Jag har också haft en kass natt, vart uppe säkert 7-8 grr på toa och sen inte kunnat somna om, för att vakna vid 06 trots att dottern sover..ah!

Olivia 13/4-13, bf älskade lilla mini 16/6
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015