Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Huga Kelsson!
Vincere; jag har kontorsarbete som verksamhetssamordnare så inget riskfyllt arbete. Mina tidigare graviditeter har jag tagit semester 1månad innan BF men denna gång är jag den enda med inkomst i familjen o känner att jag behöver jobba så länge det går...
Hilda07; låter som att du har haft det jobbigt! Jag kände mig sänkt med 114 i Hb o avundas dig verkligen inte! Men trots mitt nu bra Hb så orkar jag ändå inte fysiskt att gå ut med hundarna, så det är helt förståeligt att du inte orkar. Låter även som om du blivit väldigt dåligt bemött o när du får kraften åter tycker jag att du skall ge din BM feedback som heter duga!! Känns som om hon inte riktigt haft kompetens att mäta ditt SF-mått lika varje gång... För inte kan det vara korrekt när det pendlar så som det gjort o hon ändå påstår att du följer din kurva... Kanske finns ngn annan BM du kan få ett andra utlåtande av gällande ditt järnvärde o intravenöst dropp?
Kelsson; Förstår att det bara var jobbiga besked du fick!! Även om det mitt i bedrövelsen var positivt att allt ändå "var bra"... Du fick inga tips vad som kunde underlätta något för dig?
Hilda07/ det var så jag hade det tror helt klart att det är förvärkar då dom kan sitta i ryggen mer en i magen. Hoppas det e på G mina avtog ju på natten. Kram
Hilda07/ det var så jag hade det tror helt klart att det är förvärkar då dom kan sitta i ryggen mer en i magen. Hoppas det e på G mina avtog ju på natten. Kram
Hilda07: Oj det var verkligen inte några lätta beslut du står inför. Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. Vågar absolut inte råda dig åt något håll. Skickar varma kramar!
Vaknade med enorm huvudvärk imorse, som inte släppt alls. Varit jätteförkyld, som nu gått över till bihålorna. Det gör så ont i hela högerkäken och tänderna... Å ingenting hjälper. Usch vad less man kan bli!
Somnade tidigt ikväll men vaknade för ett tag sen för huvudet bultar och tndraden lossnar snart känns det som... Nässpray och alvedon, det är det jag har hemma.. Vad göra? Urk!!
Hilda; Google är bra ibland men kan ju verkligen skrämma upp en ibland! Tror bara att de skulle göra det absolut nödvändiga o då isf under noggrann övervakning... Kanske tidigare snitt blir aktuellt ifall allergirisken för dig är hög? Säkert en dum fråga, men har du provat att dricka järntillskott ex Blutsaft? De ska ju vara lättare för kroppen att ta upp än tabletter... Eller kanske är dina depåer för tömda för att kunna ta upp...
Vincere; låter urjobbigt med bihålorna o väcker otrevliga minnen :-/ Inte så mycket man själv kan göra än det du gör... Högt under huvudet, nässpray, Alvedon, svalt i rummet. Hoppas verkligen att det lättar för dig!! Annars får du söka läkare som kan skriva ut penicillin om du tål det!
Själv har jag blivit väckt o då jag är världens sämsta på att somna om så ligger jag nu här o blinkar *morr* Självklart vaknar bebis i magen o hela kroppen oxå vilket inte gör det lättare att somna om... :-/ Så nu blir det väl att ligga o surfa på mobilen några timmar o känna förvärkarna komma o gå... å va jättetrött i morgon... :-P
Vincere: Kontakta läkare omgående! Hoppas att du kan få hjälp fort.
Jamtlandstaus: Jobbigt att ligga vaken mitt i natten. Jag blir väckt varje natt av dottern (fortfarande) tur att jag kan somna om men pigg blir man inte av avbruten sömn.
Var till Vc och kollade snabbsänkan, låg på 80 så jag fick Kåvepenin utskrivet. Är helt matt, börjar få feber också..
Alvedon hjälper inte, så det är bara att hoppas detta hår över fort. Har sån hemsk värk i hela höger ansikte och huvud. Huja. Som att man inte var nog less redan... :/
Vincere: Skönt att du åkte på kontroll och fick medicin. Håller tummarna att medicinen hjälper fort!