• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Gasellen: Jag har varit på kontroll nu en gång i veckan på grund av att mitt blodtryck gick upp tillfälligt för ett par veckor sedan. Men annars tror jag att det vanliga är att man går med en till två veckors mellanrum på slutet.

• billies

Grattis till grabben Malin921! Tyst

Här har det med hänt grejer. Värkarna igår morse höll på allt mellan 8 minuter till att dö helt å sen var de 14 min mellan och ja.. hann sova en hel del iaf! Sen vid 13 tiden blev jag allmänt förvirrad och då började de komma lite starkare värkar och ut mot ryggen och då bestämde jag mig för att det var dags att ringa hem sambon

Åkte in till förlossningen vid 15, hade då 5-6 min mellan värkarna och va öppen 4-5 cm. Hoppade i badet i en 40 minuter kanske för sen tyckte jag värkarna kändes annorlunda å ville helst inte föda i badet haha. 17,05 kom han som en raket med vattnet, ingen var beredd riktigt och min ordinarie barnmorska (den andra var ny och en undersköterska) var inte ens i rummet när han var halvvägs ute. Behövde typ trycka en gång. Inga stygn - FYFAN vilken lättnad! Fasat som tusan för att kissa efteråt.. men hela förlossningen var en dans på rosor. Även att kissa haha.

HUR som helst, det var nån som missförstod mig senast, första grabben kom alltså 5 dar före bf (en tisdag, 17.02)  & lillebror 5 dar före bf (en tisdag, 17,05 ). 3890 g tung & 52 cm lång! Tidig hemgång, så nu är vi bara hemma och myser..

• Kelsson1

billies: Största grattisen! Vilka underbara nyheter!
    Spännande att se vem som är näst på tur!

• Staffelove

Hilda07/ tyvär har dom inte sagt när det e dags att åka in men skulle det bli en lika jobbig natt så ringer jag igen så får dom lov att ta en titt på mig.

• Jamtlandstaus
    GravidBF {#emotions_dlg.flower}
    11 Juni Staffelove,  (planerat snitt, BF 25/6), pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka  
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka 
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,?  
    16 Juni Gasellen87, 2:a barnet, ?  
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke  
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke  
    18 Juni Hilda07 (planerat snitt)
    23 Juni Famnen, 1:a Barnet, ? 
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka  
    20 Juni Huldran, 3:e barnet  
    26 Juni  Whizzer,  2:a barnet, flicka
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka 
    Födda   Baby
    19 Maj (BF12 Juni) Karro80, 2:a barnet, FLICKA
    27 Maj (BF2 Juni) Malin921, 2:a barnet, POJKE  
    2 Juni (BF7 Juni) billies, 2:a barnet, pojke  
  • Jamtlandstaus
    billies skrev 2015-06-03 13:24:59 följande:

Grattis till grabben Malin921! Tyst

Här har det med hänt grejer. Värkarna igår morse höll på allt mellan 8 minuter till att dö helt å sen var de 14 min mellan och ja.. hann sova en hel del iaf! Sen vid 13 tiden blev jag allmänt förvirrad och då började de komma lite starkare värkar och ut mot ryggen och då bestämde jag mig för att det var dags att ringa hem sambon smile2.gif

Åkte in till förlossningen vid 15, hade då 5-6 min mellan värkarna och va öppen 4-5 cm. Hoppade i badet i en 40 minuter kanske för sen tyckte jag värkarna kändes annorlunda å ville helst inte föda i badet haha. 17,05 kom han som en raket med vattnet, ingen var beredd riktigt och min ordinarie barnmorska (den andra var ny och en undersköterska) var inte ens i rummet när han var halvvägs ute. Behövde typ trycka en gång. Inga stygn - FYFAN vilken lättnad! Fasat som tusan för att kissa efteråt.. men hela förlossningen var en dans på rosor. Även att kissa haha.

HUR som helst, det var nån som missförstod mig senast, första grabben kom alltså 5 dar före bf (en tisdag, 17.02)  & lillebror 5 dar före bf (en tisdag, 17,05 smile2.gif ). 3890 g tung & 52 cm lång! Tidig hemgång, så nu är vi bara hemma och myser.. smile1.gifsmile1.gif

Grattis Billies!! {#emotions_dlg.flower} Det gick som på räls kan man säga då, skönt! Skrattande
    Hade ni barnvakt ordnat innan? Hur mottogs lillebror av storebror?
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2015-06-03 08:53:46 följande:
    Staffelove: Låter väldigt jobbigt, hoppas du slipper fler liknande nätter.
    Själv har jag svårt för att sova på grund av andningen, tungt att andas nu och har dessutom blivit snuvig också!
    Det där med tungt att andas vet jag alldeles för mycket om, inte roligt! Du har inte fått någon astmamedicin utskriven?? Låter som om du behöver det!
    Gasellen87 skrev 2015-06-03 13:15:58 följande:
    Stort grattis Malin921 till pojken!! :)

Hur ofta går ni till bm? Jag skulle gått idag men tiden vart ändrad för bm va sjuk och nu har jag tid först på tisdag, 1 vecka innan bf, var i v 35+2 sist, kommer vara i v 38+6 på tisdag.. Sen har jag en tid bokad i v 41+1. Skulle gärna vilja ha en hinnsvepning tidigare än 41.. Tror inte jag kommer ha fått innan 41+1 men vill gärna ha lite hjälp på traven. Verkar va så olika i olika landsting. Sist fick jag en i v 41+0 och två dagar senare va hon ute.

Jag går till BM var 14:e dag sista månaden. Hinnsvepning tror jag inte ens de gör här... Vet inte om jag skulle vilja heller, har hört alldeles för många som bara får ont och mycket förvärkar men ingen förlossning. Tror inte man kan skynda på en förlossning på annat sätt än medicinsk igångsättning, bebis kommer när den är mogen... men vad vet jag Obestämd
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Vi får se vad läkaren säger imorgon.
    Angående igångsättning och hinnsvepning så tror jag definitivt att om kroppen är redo för förlossning så kan hinnsvepning hjälpa men är man inte redo alls så gör det nog bara ont. Tror att min igångsättning gick så snabbt tack vare att jag fick hinnsvepning innan så kroppen hann göra lite jobb själv innan värkstimulerande dropp sattes in.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015