Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Ja, vad bra att du fått penicillin, nu kommer det snart kännas bättre, vincere!
Undrar annars om det är något på gång eller om det bara är förvärkar... Har sedan dryga timmen eskalerande kännbara värkar/sammandragningar, konstant "mensvärk" obetydligt svårare att resa mig o sitta o gå då det känns som bebis sjunkit ner i bäckenet...
BM sa att det kunde vara lite svårt att veta om förlossning startat med nr 3...
Ska nog prova en varm dusch. Känner inte riktigt mig utsövd för en FL...
Jamtlandsstaus/ Ta Alvedon och varm dush släpper det inte och forsätter så ring in till förlossningen och rådfråga det är knepigt för alla förlossningar och värkar sätter sig olika. Lycka till :)
Va många av er som verkar ha de tufft med graviditeten och med sjukdomar :( Hoppas på¨friskhet och bebisar snart!!
Själv har jag också åkt på e förkylning, snorig och hosta plus heshet. Men mår ändå ganska bra. Har massor av energi trots tt jag sover som en kratta, igår vr vi och hämtade mer virke till altanen, skruvade trall, klippte gräsmattan, tvättade och städade hela huset. Hade lite ont i ljumskar och höfter sen men inte så farligt ändå så kände mig nöjd.
Vi har även fått in nya fönster på hela huset och som sagt så är altanen snart klar, bara staket och lite trall samt trapp klar. Dock har vi fönster invändigt kvar :/ men har som tur en bra och billig snickare som ska hjälpa oss med det. Jag vill ha klart precis ALLT med huset innan bebis kommer, något som är omöjligt med tanke på att det är 1 vecka till bf på tisdag :P
Det va fler här va som renoverar nu in i det sista?
Dom här falsklarmen blir mer o mer smärtsamma! Jag tog en lång varm dusch o "tvingade" mig till att sova o det funkade Bebbi fortfarande på insidan.
Det positiva i kråksången är väl att mycket blir mer o mer förberett för vi får en knuff varje falsklarm att packa bebbi-väska, förbereda mamman, förbereda blivande storasyster osv.
Gasellen; var glad att du har all den där energin o en kropp som fortfarande vill!! Jag är en av renoverarna men jag har tvingats ge upp. Jag får acceptera att bebbi kommer till en byggarbetsplats :-/ Men hon överlever nog det oxå.
Idag hoppas jag hällregnet har slutat så att vi kan vara ute lite, kontorsjobb på veckorna ger inte mycket frisk luft i näsan!
Jamtlandstaus: Snart är det inte falsklarm längre, vad spännande att se när bebis väl tänkt komma
Gasellen: Lite avis blir jag för allt du klarar av att göra fortfarande själv är jag som sagt fast i soffan
Dom här falsklarmen blir mer o mer smärtsamma! Jag tog en lång varm dusch o "tvingade" mig till att sova o det funkade Bebbi fortfarande på insidan.
Det positiva i kråksången är väl att mycket blir mer o mer förberett för vi får en knuff varje falsklarm att packa bebbi-väska, förbereda mamman, förbereda blivande storasyster osv.
emtfb: Så spännande, får se vem av er som hinner först
emtfb: Så spännande, får se vem av er som hinner först
emftb, har du samma pappa till nr1 o nr2 så är det väl ganska troligt att du mycket snart har bebis ute!
Själv fick jag 1:a 8dgr över tiden o 2:a 7dgr före. Dock olika pappor. 3:an nu är det samma pappa till som 2:an så det finns väl risk att det blir en vecka innan... å andra sidan får man ju höra om luriga 3:an hela tiden. Tycker det är lite jobbigt med ovissheten o skulle nog gärna veta! Vaddå kontrollbehov...
Inte sett till någon slempropp dock o magen ser inte ut att ha sjunkit nämnvärt (även om hon känns mycket längre ner i bäckenet). Dock har näsan blivit bredare men det är ju som slemmisen; ingen exakt vetenskap
Läste i någon tråd att en kvinna medvetet krystat hårt o på så sätt gjort så att vattnet gått...vid 2 barn... Jag kan säga att jag tar det väldigt piano på toa...haha