• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Vilken fin mage, tyvärr har jag inte lyckats lägga in några bilder alls på FL trots försök med två olika datorer och tre olika webbläsare

Ego: Besök hos BM, har gått upp totalt ca 11kg i vikt sen inskrivningen, SF idag 38 (förra veckan 36,5) men bebis var högre upp idag än förra veckan och så känner jag mig väldigt gasig så tror inte att det är enbart bebis som växt så mycket.
    Järnvärdet låg på 129, så min trötthet beror inte på järnbrist.
    Men nu har undertrycket börjat stiga från 120/70 för några veckor sedan (sen 120/75, 120/80) till idag 120/85 och hade återigen +1 äggvita i urin. Tur att jag har tid till spec mvc på torsdag för ny kontroll. Maken vill inte vänta längre på att blodtrycket stiger mer o jag sätts på medicinering efter förlossningen igen utan vill att bebis ska komma ut istället, får se vad läkarna säger på torsdag.

• Karro80

Oj, hur tar man bort ett inlägg?? Någon som vet?? Hade inte tänkt lägga ut bild på hela mig utan trodde jag hade beskurit och bara hade magen med... Lyckas inte få bort den nu

• Kelsson1

Karro: Fin bild!
    Går inte att ta bort själv, du får kontakta moderatorer på sidan  eller anmäla som olämplig och be de att ta bort.

• Jamtlandstaus

Jättefina magar och kul att se! GravidGlad

Karro80 skrev 2015-06-09 12:40:59 följande:
    Oj, hur tar man bort ett inlägg?? Någon som vet?? Hade inte tänkt lägga ut bild på hela mig utan trodde jag hade beskurit och bara hade magen med... Lyckas inte få bort den nu
    Jag tror att det enda sättet är att kontakta familjeliv för att få bort det... Detta är tyvärr ingen högteknologisk sajt...tvärtom faktiskt Tungan ute
    Kelsson1 skrev 2015-06-09 12:07:28 följande:
    Jamtlandstaus: Vilken fin mage, tyvärr har jag inte lyckats lägga in några bilder alls på FL trots försök med två olika datorer och tre olika webbläsare smile4.gif

Ego: Besök hos BM, har gått upp totalt ca 11kg i vikt sen inskrivningen, SF idag 38 (förra veckan 36,5) men bebis var högre upp idag än förra veckan och så känner jag mig väldigt gasig så tror inte att det är enbart bebis som växt så mycket.
    Järnvärdet låg på 129, så min trötthet beror inte på järnbrist.
    Men nu har undertrycket börjat stiga från 120/70 för några veckor sedan (sen 120/75, 120/80) till idag 120/85 och hade återigen +1 äggvita i urin. Tur att jag har tid till spec mvc på torsdag för ny kontroll. Maken vill inte vänta längre på att blodtrycket stiger mer o jag sätts på medicinering efter förlossningen igen utan vill att bebis ska komma ut istället, får se vad läkarna säger på torsdag.
    Oj, det var ju ett jättebra järnvärde Glad Att du är trött kan ju ha tusen andra orsaker, gravid är en Flört Det är bra att du kollas upp på specMVC!
  • vincere

06.40 kom lillasyster! 2920 gram och 47 cm lång. Var väldigt intensivt då jag bara var 1 cm öppen vid halv 6, och fullt öppen en timma senare :DnVarmt bad gör alltid susen. hon är helt underbar. Vi väntar på läkarundersökning sen rullar vi hem till övriga familjen. Det ska bli spännande att se deras miner, främst lilla storebror som tror vi ska komma hem med en katt (?) <3 allting har gått bra och har inte så jätteont. Sprack ingenting. Amningen har dock ibte kommit igång då hon bara vill sova, var nog kämpigt för henne också.

Nu håller jag mina tummar för et övriga när det är dags!!!! <3 Kram o tack!!

• Karro80
    vincere skrev 2015-06-09 12:50:19 följande:

06.40 kom lillasyster! 2920 gram och 47 cm lång. Var väldigt intensivt då jag bara var 1 cm öppen vid halv 6, och fullt öppen en timma senare :DnVarmt bad gör alltid susen. hon är helt underbar. Vi väntar på läkarundersökning sen rullar vi hem till övriga familjen. Det ska bli spännande att se deras miner, främst lilla storebror som tror vi ska komma hem med en katt (?) <3 allting har gått bra och har inte så jätteont. Sprack ingenting. Amningen har dock ibte kommit igång då hon bara vill sova, var nog kämpigt för henne också.

Nu håller jag mina tummar för et övriga när det är dags!!!! <3 Kram o tack!!

Grattis Vincere! Det var en liten tjej! Skönt att allt gick bra!
  • Whizzer

Bilden är från i söndags, så inte helt dagsfärsk :)

Stoet Grattis vincere! För varje bebis som ploppar ut så blir man ju bara mer o mer otålig själv och längtan större o större :)
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015