• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Staffelove: Det är ju det som är viktigast att det känns rätt för dig . Skönt att allt gått så bra.

• Karro80

Idag var hon beräknad, vårt lilla hjärta, men vi har redan fått ha henne hos oss i 24 dagar!

• Jamtlandstaus
    Karro80 skrev 2015-06-12 09:24:32 följande:
    Idag var hon beräknad, vårt lilla hjärta, men vi har redan fått ha henne hos oss i 24 dagar! php9cLK7y04775.jpg
    Jättefin bild! Hjärta
  • emtfb

Åh vilken underbar bild, Karro {#emotions_dlg.flower}

Kelsson, vad skönt att du har fått en igångsättningstid! Hur ligger du till med protein o blodtryck nu?

Jag var till bm idag, mitt blodtryck har gått upp till 140/95 o så har jag bara 1 i protein, tyvärr. Både jag o min barnmorska hoppades på att jag skulle ha 2 i protein, isåfall hade hon skickat in mig idag så jag blev igångsatt. Men nää, bf idag o ingen bebis verkar vilja komma Flört

• Kelsson1

emtfb: igår hade jag 140/85 i blodtryck men tydligen inget protein enligt vad jag förstod på läkaren (hon sa bara att protein var normalt vägrade gå in på detaljer) i tisdags hade jag 120/85 och +2 i protein. Tänkte åka in till något apotek imorgon för att kolla blodtrycket, tråkigt att det inte där går att kolla protein också. Låter lite konstigt i mina öron att proteinet håller på att studsar sådär för mig mellan 0-2... men får väl lita på läkaren.
    Fick igår kväll första riktiga värken och idag kom lite av slemproppen så får hoppas att kroppen är lagom redo för igångsättning till på onsdag.

• Hilda07
    Staffelove skrev 2015-06-12 04:08:09 följande:

Jag mår jätte bra i snittet har varit uppe och dushat och rört på mig ett par timmar efter, känns som en jobbig träningsvärk i magen och lite efter värkar men är så nöjd med att jag valde snitt, helt rätt för mig, lycka till snart har ni andra era små bebisar :)

Stort grattis till killen!! :) Vad skönt att höra att snittet gått bra! Känns toppen och uppmuntrande inför mitt egna snitt som är snart...Jättenervös är jag!

Hoppas du återhämtar dig bra och att du kan njuta av den lille :)
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-06-12 14:27:54 följande:

emtfb: igår hade jag 140/85 i blodtryck men tydligen inget protein enligt vad jag förstod på läkaren (hon sa bara att protein var normalt vägrade gå in på detaljer) i tisdags hade jag 120/85 och +2 i protein. Tänkte åka in till något apotek imorgon för att kolla blodtrycket, tråkigt att det inte där går att kolla protein också. Låter lite konstigt i mina öron att proteinet håller på att studsar sådär för mig mellan 0-2... men får väl lita på läkaren.
    Fick igår kväll första riktiga värken och idag kom lite av slemproppen så får hoppas att kroppen är lagom redo för igångsättning till på onsdag.

Men vad konstigt att du inte blev inskickad om du hade 2 i protein, för det sa min barnmorska att om jag haft det så hade jag fått åka in o blivit igångsatt. 

Kan vara flytningar som ger 1 i utslag på protein också. Åh men då börjar det ju hända saker iaf, så nog blir kroppen redo för igångsättning om några dagar Glad

• Kelsson1

emtfb: Verkar vara som allt annat, beroende på vem man pratar med inom vården som man får olika behandling. Men tycker att fortfarande att det är konstigt att proteinet hos mig kan pendla från +2 till 0 på två dagar...

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2015-06-13 08:37:43 följande:

emtfb: Verkar vara som allt annat, beroende på vem man pratar med inom vården som man får olika behandling. Men tycker att fortfarande att det är konstigt att proteinet hos mig kan pendla från +2 till 0 på två dagar...

Jo det är klart, så är det ju alltid. Tyvärr.. 

Ja det känns konstigt, har du fått nån förklaring varför det kan pendla så? 

Hua, nu är jag less, vill ha ut bebis idaaaaag. Imorrn har vi kalas för då fyller dottern 2år & då vill jag INTE föda. Skrattande
    Har lite mer sd än vanligt idag, men annars ingenting märkbart som visar att fl skulle va nära Tungan ute

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015