• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Karro80
    Famnen skrev 2015-06-16 10:39:05 följande:

Ingen bebis! Gråter

Va inne på koll och de kunde inte se att det var fostervatten som kom ut utan vattniga flytningar. Då är det verkligen inga dåliga flytningar och de håller på än. Blir lite fundersam.. Någon annan som haft likadant?

Det var samma för mig! Det började rinna vid 4 på natten och fortsatte så vi åkte in till förlossningen och de sa som till dig att det var riktiga flytningar. Sen fortsatte det att sippra hela dagen till och från och jag var i kontakt med fl två gånger till och de sa att jag skulle avvakta och komma in morgonen efter på koll om det fortsatte. Det kom mycket till och från så bindor räckte inte och blötte igenom kläder. Jag är säker på att det var vattnet som börjat sippra, även om dessa att det inte var så. Sen på kvällen ca 22.30 kom splashet och då var det inget att t eka på!

Så det kan vara på g! Lycka till!
  • Kelsson1

Gasellen: Jag är också väldigt känslig just nu och idag är jag extra trött också. Har haft ett par dagar då jag varit lite piggare men idag har jag inte gjort annat än sovit och är ändå dödstrött.

Frallanz: En hinnsvepning är inte skön, det gör ont. Men tyckte att det gjorde mer ont när jag var helt omogen o stängd än vad det gjort nu när jag börjat öppna mig lite. Det är inte så att man skriker ut av smärta men känns helt klart.

Tillbaka från BM blodtrycket idag 140/80 så övertrycket ökat och undertrycket minskat, +1 äggvita. Så allt är lugnt inför morgondagens igångsättning.
    Ska ringa förlossningen på morgonen och få tid när jag ska komma in

• Jamtlandstaus

Fick en rejäl förvärkar på jobbet vid 16, maken hämtade mig 1640 o sedan har jag fått rejäla sd/förvärkar med 2-8min mellanrum...nu har jag lagt mig för att vila, får se om de avtar eller tilltar... Är det något kom det verkligen som en blixt från klar himmel!! Ska nog packa väskan oxå...

• Hilda07
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-16 18:08:35 följande:

Fick en rejäl förvärkar på jobbet vid 16, maken hämtade mig 1640 o sedan har jag fått rejäla sd/förvärkar med 2-8min mellanrum...nu har jag lagt mig för att vila, får se om de avtar eller tilltar... Är det något kom det verkligen som en blixt från klar himmel!! Ska nog packa väskan oxå...

Spännande! håller tummarna att det är på gång. Hade så också häromdagen men sen till natten avtog det konstigt nog. För min del gör det inget eftersom jag har ett planerat snitt på torsdag så det är nästan skönare om det bara håller sig tills dess!!
  • Famnen
    Karro80 skrev 2015-06-16 13:37:07 följande:
    Det var samma för mig! Det började rinna vid 4 på natten och fortsatte så vi åkte in till förlossningen och de sa som till dig att det var riktiga flytningar. Sen fortsatte det att sippra hela dagen till och från och jag var i kontakt med fl två gånger till och de sa att jag skulle avvakta och komma in morgonen efter på koll om det fortsatte. Det kom mycket till och från så bindor räckte inte och blötte igenom kläder. Jag är säker på att det var vattnet som börjat sippra, även om dessa att det inte var så. Sen på kvällen ca 22.30 kom splashet och då var det inget att t eka på!

Så det kan vara på g! Lycka till!
    Å tänk om det varit så för mig. Nu har det avtagit en hel del. Så nu räcker det med ett trosskydd. 
  • Famnen

Å vad spännande.. Nu kanske det är flera bebisar på G.Glad 
    Du som tänkte jobba "övertid" Flört
  • Famnen

Å vad spännande.. Nu kanske det är flera bebisar på G.Glad 
    Du som tänkte jobba "övertid" Flört
  • Famnen
    Kelsson1 skrev 2015-06-16 16:32:02 följande:

Gasellen: Jag är också väldigt känslig just nu och idag är jag extra trött också. Har haft ett par dagar då jag varit lite piggare men idag har jag inte gjort annat än sovit och är ändå dödstrött.

Frallanz: En hinnsvepning är inte skön, det gör ont. Men tyckte att det gjorde mer ont när jag var helt omogen o stängd än vad det gjort nu när jag börjat öppna mig lite. Det är inte så att man skriker ut av smärta men känns helt klart.

Tillbaka från BM blodtrycket idag 140/80 så övertrycket ökat och undertrycket minskat, +1 äggvita. Så allt är lugnt inför morgondagens igångsättning.
    Ska ringa förlossningen på morgonen och få tid när jag ska komma in

Fasen va spännande inför imorgon.. Är du nervös? Lycka till imorgon!!

Själv börjar jag bli less, har haft lite klåda på kroppen, igår kväll eskalerade det rejält och fick klåda på händer och under fötterna. Hela natten och även under dagen så det var bara att ringa BM så imorgonbitti får jag in och ta blodprov och kolla vad jag har för levervärden. 
  • Whizzer

Angående hinnsvepning, jag gjorde det 2 gånger förra gången och tyckte inte alls att det gjorde superont eller var jätteobehagligt. Lite som att ta cellprov typ, man känner ju att BM gör nåt men det gjorde inte ont..

smärta är så subjektivt oxå, eller så var min BM bara väldigt försiktig och gjorde ett halvdant hinnsvepningsjobb ;)

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015