• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Jamtlandstaus: Ok då är det väl ingen sak

jessijames: (hoppas jag fick ditt nick rätt )
    Tycker att du borde ringa BM eller förlossningen och prata med de.

Ego: Nu kom läkaren fram till barnets huvud med fingret, till skillnad från i torsdags då jag var helt stängd fortfarande. Så framsteg även om det är små sådana . BM besök imorgon, kommer att fråga om hon kan göra hinnsvepning på mig så att igångsättningen sker lättare på onsdag.
    Fortfarande blodtryck på 130/90 och bara +1 i äggvita. Men nu menade läkaren att eftersom mitt blodtryck började stiga efter förlossningen kommer jag troligtvis läggas in på avdelningen igen (istället för bb-hotellet) och kanske övervakas någon dag extra.
    Som tur är har vi bara bra minnen från tiden på avdelningen så det har jag inget emot utan känns bara tryggt.

• Kelsson1

Ego: Nu kom läkaren fram till barnets huvud med fingret, till skillnad från i torsdags då jag var helt stängd fortfarande. Så framsteg även om det är små sådana . BM besök imorgon, kommer att fråga om hon kan göra hinnsvepning på mig så att igångsättningen sker lättare på onsdag.
    Fortfarande blodtryck på 130/90 och bara +1 i äggvita. Men nu menade läkaren att eftersom mitt blodtryck började stiga efter förlossningen kommer jag troligtvis läggas in på avdelningen igen (istället för bb-hotellet) och kanske övervakas någon dag extra.
    Som tur är har vi bara bra minnen från tiden på avdelningen så det har jag inget emot utan känns bara tryggt.

• Kelsson1

• Frallanz
    Muffins81 skrev 2015-06-15 10:27:55 följande:

Frallanz: Följer tråden men är inte aktiv. Är också i vecka 40 (39+något), BF torsdag. Känner mkt lite och är också less. Skickar lite pepp, även om man är trött och tung nu kommer man få ork och energi när det drar igång! Lovar! Visst gör det ont men du kommer fixa detta galant. Jag känner mig som en urvriden trasa just nu och inga utdrivningsknep verkar funka. smile1.gif Ska få en hinnsvepning på onsdag så man får hoppas på det bästa. smile2.gif

Tusen tack för ditt inlägg!
    Jag känner mig nästan sjuk för tillfället, från att vara pigg och må bra/sova bra under hela graviditeten till att vakna upp och vara sjukligt trött, oavsett om jag vilar/sover.
    Man känner sig väldigt matt i kropp o själ, och bebisar tittar ut till höger o vänster i min vänskaps-/släktkrets. Jättekul såklart, men ack vad det verkar lätt och fridfullt för alla andra men inte för en själv :/

Nu ligger jag här, med raftig molvärk och hoppas på att det snart ska dra igång. Inte inatt helst, för jag är sååå trött!!! Tack för peppet, skickar minst lika mycket tillbaka!

BF idag, så kom nu bebis!
  • Jamtlandstaus

jessiijames; tycker nog oxå att du bör ringa till förlossningen och fråga om råd

Var till BM denna morgon och allt verkar bra; Bebis ruckbar, BT 110/60, SF 35, vikt +1kg på en vecka. Dock har jag börjat få väldigt ont i bak i bäckenet och hoppas att det inte blir värre innan födseln... 4dgr kvar till BF nu.

• Famnen

Ingen bebis! Gråter

Va inne på koll och de kunde inte se att det var fostervatten som kom ut utan vattniga flytningar. Då är det verkligen inga dåliga flytningar och de håller på än. Blir lite fundersam.. Någon annan som haft likadant?

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Håller tummarna att du slipper få mer ont nu.

Famnen: Så ledsamt men bebis kommer tids nog. Jag hade för en tid sedan liknande flytningar så visst kan det rinna på, därför jag inte vågar vara utan trosskydd alls.

Jag är så rädd för att inget ska ha hänt för mig, vill gärna vara lite redo imorgon så igångsättningen slipper bli långdragen. Kommer som sagt att be att få hinnsvepning idag hos BM.

• Gasellen87

Frallanz: Även om du är trött så kommer du fixa förlossningen galant, jag hade knappt sovit något på 1,5 dygn och jag orkade ändå, även om de var jobbigt, kroppen är fenomenal och vet precis hur den ska göra!

Jag har också bf idag, men jag känner absolut inget alls, mår som vanligt och känner att de lika gärna kunde vart 1-2 månader kvar innan bebis är färdig. Känner mig lite småtrött men inte extremt och känner mig inte alls stor. Däremot spökar hormonerna massor här, känner mig gråtmild och ledsen mest hela tiden.

Eller kanske känner ngt, har mensvärk till och från samt ett tryck eller strålningar neråt och då måste jag stanna upp men de går fort över och gör inte spec ont utan mer ett obehag.

Famnen: Jag har inte så rikliga som du verkar ha, men har mkt och ibland känns de som det "rinner till" men det är aldrig något direkt. Men om du känner dig orolig så kontakta förlossningen igen.

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
  • Frallanz
    Gasellen87 skrev 2015-06-16 10:46:41 följande:

Frallanz: Även om du är trött så kommer du fixa förlossningen galant, jag hade knappt sovit något på 1,5 dygn och jag orkade ändå, även om de var jobbigt, kroppen är fenomenal och vet precis hur den ska göra!

Jag har också bf idag, men jag känner absolut inget alls, mår som vanligt och känner att de lika gärna kunde vart 1-2 månader kvar innan bebis är färdig. Känner mig lite småtrött men inte extremt och känner mig inte alls stor. Däremot spökar hormonerna massor här, känner mig gråtmild och ledsen mest hela tiden.

Eller kanske känner ngt, har mensvärk till och från samt ett tryck eller strålningar neråt och då måste jag stanna upp men de går fort över och gör inte spec ont utan mer ett obehag.

Famnen: Jag har inte så rikliga som du verkar ha, men har mkt och ibland känns de som det "rinner till" men det är aldrig något direkt. Men om du känner dig orolig så kontakta förlossningen igen.

Olivia 13/4-13, Älskade lilla mini Bf 16/6
    Tack för peppet!

Jag har som du, humöret är inte på topp och det är väl mycket spökande i hormonerna. Känner mig så besviken då jag varit lugn och peppad fram tills nu, nu känns allt bara som ett enda stort "NEJ" och nervositeten vägrar försvinna :/ men antar det hör till så bara att fokusera på att vi snart är föräldrar och har våran bebis här.

Jag har brännande molvärk i magen idag, haft sen igårkväll och sitter i hela tiden. Ibland lite kraftigare än annars. Imorgon ska jag på förlossningen för ctg och ultraljud, ev ska de känna efter om tappen mjuknat eller så. Nervös, men det ska väl gå bra.
  • Frallanz

Är det någon som kan förklara hur de känns när de ska känna på tappen såhär innan förlossningen? Fått för mig att det ska göra väldigt ont av nån anledning, spökande tankar!!!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015