Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Jamtlandstaus: Ok då är det väl ingen sak
jessijames: (hoppas jag fick ditt nick rätt )
Tycker att du borde ringa BM eller förlossningen och prata med de.
Ego: Nu kom läkaren fram till barnets huvud med fingret, till skillnad från i torsdags då jag var helt stängd fortfarande. Så framsteg även om det är små sådana . BM besök imorgon, kommer att fråga om hon kan göra hinnsvepning på mig så att igångsättningen sker lättare på onsdag.
Fortfarande blodtryck på 130/90 och bara +1 i äggvita. Men nu menade läkaren att eftersom mitt blodtryck började stiga efter förlossningen kommer jag troligtvis läggas in på avdelningen igen (istället för bb-hotellet) och kanske övervakas någon dag extra.
Som tur är har vi bara bra minnen från tiden på avdelningen så det har jag inget emot utan känns bara tryggt.
Ego: Nu kom läkaren fram till barnets huvud med fingret, till skillnad från i torsdags då jag var helt stängd fortfarande. Så framsteg även om det är små sådana . BM besök imorgon, kommer att fråga om hon kan göra hinnsvepning på mig så att igångsättningen sker lättare på onsdag.
Fortfarande blodtryck på 130/90 och bara +1 i äggvita. Men nu menade läkaren att eftersom mitt blodtryck började stiga efter förlossningen kommer jag troligtvis läggas in på avdelningen igen (istället för bb-hotellet) och kanske övervakas någon dag extra.
Som tur är har vi bara bra minnen från tiden på avdelningen så det har jag inget emot utan känns bara tryggt.
Frallanz: Följer tråden men är inte aktiv. Är också i vecka 40 (39+något), BF torsdag. Känner mkt lite och är också less. Skickar lite pepp, även om man är trött och tung nu kommer man få ork och energi när det drar igång! Lovar! Visst gör det ont men du kommer fixa detta galant. Jag känner mig som en urvriden trasa just nu och inga utdrivningsknep verkar funka. Ska få en hinnsvepning på onsdag så man får hoppas på det bästa.
jessiijames; tycker nog oxå att du bör ringa till förlossningen och fråga om råd
Var till BM denna morgon och allt verkar bra; Bebis ruckbar, BT 110/60, SF 35, vikt +1kg på en vecka. Dock har jag börjat få väldigt ont i bak i bäckenet och hoppas att det inte blir värre innan födseln... 4dgr kvar till BF nu.
Ingen bebis!
Va inne på koll och de kunde inte se att det var fostervatten som kom ut utan vattniga flytningar. Då är det verkligen inga dåliga flytningar och de håller på än. Blir lite fundersam.. Någon annan som haft likadant?
Jamtlandstaus: Håller tummarna att du slipper få mer ont nu.
Famnen: Så ledsamt men bebis kommer tids nog. Jag hade för en tid sedan liknande flytningar så visst kan det rinna på, därför jag inte vågar vara utan trosskydd alls.
Jag är så rädd för att inget ska ha hänt för mig, vill gärna vara lite redo imorgon så igångsättningen slipper bli långdragen. Kommer som sagt att be att få hinnsvepning idag hos BM.
Frallanz: Även om du är trött så kommer du fixa förlossningen galant, jag hade knappt sovit något på 1,5 dygn och jag orkade ändå, även om de var jobbigt, kroppen är fenomenal och vet precis hur den ska göra!
Jag har också bf idag, men jag känner absolut inget alls, mår som vanligt och känner att de lika gärna kunde vart 1-2 månader kvar innan bebis är färdig. Känner mig lite småtrött men inte extremt och känner mig inte alls stor. Däremot spökar hormonerna massor här, känner mig gråtmild och ledsen mest hela tiden.
Eller kanske känner ngt, har mensvärk till och från samt ett tryck eller strålningar neråt och då måste jag stanna upp men de går fort över och gör inte spec ont utan mer ett obehag.
Famnen: Jag har inte så rikliga som du verkar ha, men har mkt och ibland känns de som det "rinner till" men det är aldrig något direkt. Men om du känner dig orolig så kontakta förlossningen igen.
Frallanz: Även om du är trött så kommer du fixa förlossningen galant, jag hade knappt sovit något på 1,5 dygn och jag orkade ändå, även om de var jobbigt, kroppen är fenomenal och vet precis hur den ska göra!
Jag har också bf idag, men jag känner absolut inget alls, mår som vanligt och känner att de lika gärna kunde vart 1-2 månader kvar innan bebis är färdig. Känner mig lite småtrött men inte extremt och känner mig inte alls stor. Däremot spökar hormonerna massor här, känner mig gråtmild och ledsen mest hela tiden.
Eller kanske känner ngt, har mensvärk till och från samt ett tryck eller strålningar neråt och då måste jag stanna upp men de går fort över och gör inte spec ont utan mer ett obehag.
Famnen: Jag har inte så rikliga som du verkar ha, men har mkt och ibland känns de som det "rinner till" men det är aldrig något direkt. Men om du känner dig orolig så kontakta förlossningen igen.
Är det någon som kan förklara hur de känns när de ska känna på tappen såhär innan förlossningen? Fått för mig att det ska göra väldigt ont av nån anledning, spökande tankar!!!