• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus

Nu gör det ONT!! när värkarna kommer 3-12 min i mellan. Mer o mer slempropp. Nu är det väl iaf på gång! Packar i ordning dotterns grejor o hundarnas grejor igen.
    Kontaktar nog oxå barnvakten... iaf förvarnar

• Frallanz

Kelsson1 stort grattis till bebben! :)

Lycka till Jamtlandstaus om det blir förlossningen idag!

Här är det lite molvärk med sammandragningarna, fått min 7e dos och hoppas på att det ska kicka igång snart. Nervös som attans inför värkarna.
    Heja er allihopa!

• Whizzer

Här tittar man in efter någon dags uppehåll och det bara sprutar ut bebisar här nu ju! Roligt, men va avundsjuk jag blir! En vecka kvar till BF, och förmodligen några dagar till... kämpa!

Stort grattis till er allihopa

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-06-18 15:34:05 följande:

Nu gör det ONT!! när värkarna kommer 3-12 min i mellan. Mer o mer slempropp. Nu är det väl iaf på gång! Packar i ordning dotterns grejor o hundarnas grejor igen.
    Kontaktar nog oxå barnvakten... iaf förvarnar

Men åh, lycka till om det är dags Skrattande
    Whizzer skrev 2015-06-18 17:18:24 följande:

Här tittar man in efter någon dags uppehåll och det bara sprutar ut bebisar här nu ju! Roligt, men va avundsjuk jag blir! En vecka kvar till BF, och förmodligen några dagar till... kämpa!

Stort grattis till er allihopa

Haha jag blir också avundsjuk, här är jag en vecka EFTER bf imorrn & ingen bebis i siktet ännu. Förvånad
    Känner mig lite blåst faktiskt haha, dottern kom ju i v. 38, så trodde lillasyster också skulle komma nån dag innan bf. Men ack så fel man hade. Flört
  • Frallanz

Fy, trodde jag kunde hålla mig lugn men icke. Både hemlängtan och rädslan har slagit in. Jätterädd och ledsen inför värkarna för tillfället, men hemlängtan är ännu större! Fy vad jag saknar vårat hem!

• Gasellen87

Grattis till alla nya bebisar!

Spännande att de är på G för många oxå. Jag är på bf +2 idag och inte de minsta känning av att bebis vill komma ut. Känns lite både och faktiskt. Dottern kom på bf +10 så får väll se när denna lilla buse vill titta ut. Är glad om den håller sig till efter helgen.

Frallanz: förstår att du har hemlängtan, men snart snart har ni ju bebis hos er och då kommer allt känns annorlunda. Och du KOMMER att klara det! Jag klarade förlossningen på lustgas och bad, och jag hade värkar i ca 1 dygn, dock bara 4 h och 40 min på förlossningen, hade krystvärkar i 1 h och 20 min men allt gick fint. Visst gör de ont, men man luckas hantera det, de kommer du oxå göra. Du är ju på rätt ställe och de finns ju sätt att lindra smärtan på :)

Emtfb: då är ci iaf två kvar som går över tiden. Känner du ngt än då?

Olivia 13/4-13, bf 16/6-15, älskade lilla mini
  • Frallanz
    Gasellen87 skrev 2015-06-18 21:08:32 följande:

Grattis till alla nya bebisar!

Spännande att de är på G för många oxå. Jag är på bf +2 idag och inte de minsta känning av att bebis vill komma ut. Känns lite både och faktiskt. Dottern kom på bf +10 så får väll se när denna lilla buse vill titta ut. Är glad om den håller sig till efter helgen.

Frallanz: förstår att du har hemlängtan, men snart snart har ni ju bebis hos er och då kommer allt känns annorlunda. Och du KOMMER att klara det! Jag klarade förlossningen på lustgas och bad, och jag hade värkar i ca 1 dygn, dock bara 4 h och 40 min på förlossningen, hade krystvärkar i 1 h och 20 min men allt gick fint. Visst gör de ont, men man luckas hantera det, de kommer du oxå göra. Du är ju på rätt ställe och de finns ju sätt att lindra smärtan på :)

Emtfb: då är ci iaf två kvar som går över tiden. Känner du ngt än då?

Olivia 13/4-13, bf 16/6-15, älskade lilla mini
    Tusen tack för dina ord Gasellen87! :)
    Vi ligger på BB även denna natt, har fått mina 8 doser av igångsättningstabletten så nu får vi se om det händer nåt under natten.
    Tog mig en dusch nyss, där jag grät och grät. Fy så jag grät, tror jag inte gråtit så mkt sen sist på en begravning. Detta är verkligen hemskt, att vara nånstans där man vekligen inte trivs och bara vänta o vänta. Så liten man känner sig... Nu önskar jag att vi var på BB med vår bebis, och inte här för att invänta smärta o ett par jobbiga timmar.
  • Jamtlandstaus
    Frallanz skrev 2015-06-18 22:00:14 följande:
    Tusen tack för dina ord Gasellen87! :)
    Vi ligger på BB även denna natt, har fått mina 8 doser av igångsättningstabletten så nu får vi se om det händer nåt under natten.
    Tog mig en dusch nyss, där jag grät och grät. Fy så jag grät, tror jag inte gråtit så mkt sen sist på en begravning. Detta är verkligen hemskt, att vara nånstans där man vekligen inte trivs och bara vänta o vänta. Så liten man känner sig... Nu önskar jag att vi var på BB med vår bebis, och inte här för att invänta smärta o ett par jobbiga timmar.
    Men åh din stackare, att känna så! Igångsättningar på icke mogen kropp kan ta tid...
    Jobbigast är nog innan allt sätter igång, sedan är du så uppslukad av nuet. Kom ihåg att andas, sänk axlarna, slappna av käken o slappa av skinkorna. Kom ihåg att du dör inte även om det stundtals kan kännas så när det gör som ondast. Försök hitta vart "toppen" av smärtan sitter o "åk med på den". O skoja gärna lite i pauserna
    Du fixar detta!!

Här går det trögt tycker jag, fortfarande hemma. Värkarna ha glesat ut men jädrar vad intensiva o smärtsamma de är när de kommer, så här har jag aldrig haft förut innan vi kommit till förlossningen. Kanske ringer jag o rådfrågar ändå...
  • Whizzer
    emtfb skrev 2015-06-18 20:07:20 följande:

Men åh, lycka till om det är dags Haha jag blir också avundsjuk, här är jag en vecka EFTER bf imorrn & ingen bebis i siktet ännu. 

Känner mig lite blåst faktiskt haha, dottern kom ju i v. 38, så trodde lillasyster också skulle komma nån dag innan bf. Men ack så fel man hade. 

Åh fy, en vecka efter.. jag gick över 6 dagar förra gången, helt hopplöst.. hur som helst så är chanserna större för dig att få bebis när som helst än jag... Därför har jag dragit igång projekt måla-fula-furutrappan-vit den här midsommarhelgen som ändå ska regna bort.. är man upptagen med nåt som man vill göra klart, ja då kan man ge sig sjutton på att man får avbryta och åka iväg o göra annat - typ föda barn.. iallafall hoppas jag att den hypotesen håller ;)
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015