• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-06-24 13:18:26 följande:

Jag har åkt på en komplikation efter snutte inte så roligt dom har glömt en bit moderkaka kvar så jag började stört blöda och har legat på sjukhus men nu är vi hemma och myser igen har börjat ge ersättning då lillen inte är nöjd och blir mätt så nu sover han bättre och går upp i vikt som han ska och är uppe på sin födelsevikt. Helt sjukt han blir 14 dagar i morgon

Men fy vad tråkigt att höra :( tur att det ordnade sig och att du nu är hemma igen.

Själv är jag lite nojig inför att tabort "plasten" som ligger över snittet. De sa i tisdags innan jag åkte hem från BB att jag skulle tabort den om en vecka, tycker det låter så tidigt och oroar mig att det inte ska ha läkt innan dess. Har en "häng mage" sen innan grav så snittet ligger lite under hängmagen så att säga, men får väl hoppas att det hålls hyfsats luftigt trots det.
  • Staffelove

Frallanz/ jag har tagit bort platsen och det kändes inte trodde det skulle göra ont, och det kändes inte när dom tog bort det andra under platset så oroa dig inte.

• Darimna

Varför ligger denna tråden under grav. komplikationer?

Låter så hemskt liksom.. 

• Jamtlandstaus

Hur har det gått för dig Whizzer?

Här är det fullt upp o sitta vid en dator händer inte Om det är någon som gör det så uppdatera gärna BF-listan!
    Storasyster här har "blommat ut" i full trots, mycket påfrestande men helt förståeligt. Vi försöker välja våra strider men det blir mycket gnäll o skrik ändå.
    Lillasyster äter, växer och sover Hon har fortfarande inte fått sitt namn men listan har minskat från 12 förslag till 9
    Har ni namn klara? Vill ni dela med er?
    Jag har börjat få mer ont i magen och undrar ju om allt är som det ska? Det slog mig att de aldrig kollade den cystan som jag har fast det var inskrivet i journalen. Ska ringa om det på måndag men är lite osäker om jag skall ringa MVC, BB eller gyn...?
    Upplever nog att de var väldigt slarviga på BB denna gång generellt. Förmodligen fick vi känna av den personalbrist som är ett faktum överallt i vården nuförtiden...

• Kelsson1

uniba: Märker att jag har missat att kommentera ditt inlägg, förlåt men varit fullt upptagen med att ha bebis i famnen i 22 timmar om dygnet .
    Hoppas att du har fått din lilla bebis nu så du slipper gå över tiden.
    Du har inte gått upp nästan någonting alls och har definitivt inte förtjänat taskiga kommentarer från någon. Kan din syster inte vara snäll får du be henne hålla tyst o sina åsikter för sig själv.

luciddreaming: Förlåt även här att jag inte kommenterat, samma orsak som till uniba .
    Hoppas att förlossningen kom igång av sig själv så du slapp igångsättning (även om jag blev igångsatt med båda mina och det gick bra o rätt fort båda gångerna).

Whizzer: Då vi inte hört något mer hoppas jag att allt gick bra med förlossning och att du är fullt upptagen med en underbar liten bebis

Jamtlandstaus: Även vi har problem med trots med storasyster. Det yttrar sig genom att när jag sitter o ammar blir hon väldigt trotsig och elak, kan slå mig, nypa mig och absolut inte göra som hon blir tillsagd (tvätta händerna, sluta peta sig i näsan etc). Tyvärr trivs lillebror väldigt dåligt i famnen på pappa men får försöka slänga över honom några minuter ändå så att dottern också kan få lite mammatid och då brukar det blir lite bättre en stund.

• luciddreaming

Väntar på att få igångsättningstid, bm skulle ringa under morgonen. Men är säker på jag är inne i latensfasen nu. Två kvällar med värkar som dött ut efter ca 6 timmar. Slemmisen kom igår morse. Vet inte om de kommer vänta eller om jag får sättas igång ändå. Bf+14 idag så är trött på att vänta nu!!

• Whizzer

Var inne på förlossningen vid 4, öppen 6 cm. Sen rullade det bara på och 6:36 var lillasyster ute. Det blev bara lustgas den här gången oxå eftersom det gick så fort och den här gången hade den iallafall lite effekt.

Så hinnsvepningen gjorde nytta! Däremot borde jag åkt hem o packat den där förlossningsväskan som BM sa åt mig att göra, men istället ägnades eftermiddagen åt att åka runt till olika trädgårdshandlare och köpa lite fler sommarblommor. Tänkte spara packandet till dagen därpå när jag lämnat grabben på dagis men tji fick jag - det var bara att packa under pågående värkarbete - den här gången oxå!

Imorgon ska vi på återbesök, ta PKU prov blandannat

• Whizzer

Var inne på förlossningen vid 4, öppen 6 cm. Sen rullade det bara på och 6:36 var lillasyster ute. Det blev bara lustgas den här gången oxå eftersom det gick så fort och den här gången hade den iallafall lite effekt.

Så hinnsvepningen gjorde nytta! Däremot borde jag åkt hem o packat den där förlossningsväskan som BM sa åt mig att göra, men istället ägnades eftermiddagen åt att åka runt till olika trädgårdshandlare och köpa lite fler sommarblommor. Tänkte spara packandet till dagen därpå när jag lämnat grabben på dagis men tji fick jag - det var bara att packa under pågående värkarbete - den här gången oxå!

Imorgon ska vi på återbesök, ta PKU prov blandannat

• Kelsson1

luciddreaming: Håller tummarna att bebis kommer själv utan igångsättning

Whizzer: Stort grattis! Skönt att allt gick bra.

• luciddreaming

Går igenom en jobbig latensfas. Tredje natten med värkar som så fort de börjar hålla sig med fem min mellanrum bara. Svagare eller med längre mellanrum. Är så trött men vet att jag bara har en natt kvar max så försöker stå ut...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015