Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Gasellen87/ förstår dig helt och hållet, jag saknar också sparkarna och magen trots en jätte kämpig graviditet. jag är otroligt tacksam då jag fått uppleva allt 4 gånger men skulle absolut kunna tänka mig en till så du är inte ensam med dina känslor och tankar. Kram
Jag kan sakna min mage lite. Hade ju räknat med att vara gravid en månad till, men så blev det ju inte eftersom hon kom tidigt. Blev "lite snuvad" på sista tiden. Just nu är vi inne på två barn så då var det ju sista gången. Håller med om att det känns lite sorgligt att inte få uppleva det igen. Men jag tycker nog ändå att det är mest skönt att inte vara gravid, speciellt när det är varmt och sommar.
emtfb: Ja hoppas innerligt att det fortsätter uppåt, nästa tid till BM är redan på onsdag så får se då
Förstår att det känns tråkigt men är inget du själv kan göra något åt, som sagt bättre med 3 veckor än inget alls.
Gasellen: Jag saknar inte graviditeten alls, mådde ju så dåligt hela tiden men förstår vad du menar det var så jag kände efter dottern.
Jag saknar inte graviditeten men förstår vad ni menar. Här blir det heller inga fler barn och det känns lite sorgligt att den tiden i livet då är förbi eftersom det är en sån stor händelse.
Här är tjejen snart 1 månad! Oj vad tiden går. Det flyter på bra!
Har en fråga till er andra angående avslaget...Är det verkligen normalt att blöda rött fortfarande efter snart 4 veckor? Det är inga stora mängder men ändock rött blod dagligen.
En annan mindre positiv upptäckt denna gång är att viktminskningen inte alls gick så där i rasande fart som sist. Har fortfarande stor mage och tycker inget händer på den fronten trots magkördel, amning och dagliga promenader. Förra graviditeten hade jag tappat alla kg när jag kom hem från bb i stort sett...Tips?! Hur har ni andra det?
Jag saknar inte graviditeten men förstår vad ni menar. Här blir det heller inga fler barn och det känns lite sorgligt att den tiden i livet då är förbi eftersom det är en sån stor händelse.
Har en fråga till er andra angående avslaget...Är det verkligen normalt att blöda rött fortfarande efter snart 4 veckor? Det är inga stora mängder men ändock rött blod dagligen.
En annan mindre positiv upptäckt denna gång är att viktminskningen inte alls gick så där i rasande fart som sist. Har fortfarande stor mage och tycker inget händer på den fronten trots magkördel, amning och dagliga promenader. Förra graviditeten hade jag tappat alla kg när jag kom hem från bb i stort sett...Tips?! Hur har ni andra det?
De säger ju att det är fullt normalt med avslag upp emot 6-8 veckor..
Här är det inte rött längre, mer som en mörkare flytning emellanåt.. ena stunden tror jag att det är färdigt och i nästa stund har det kommit en hel del igen... visserligen knappt 3 veckor efter bebis, men man är otålig
Jag saknar inte graviditeten men kan känna att känslan av att detta var sista gången är lite sorgsen. Har börjat fundera på om kanske sterilisering i samband med operationen är görlig, så behöver man inte tänka på skydd längre. Har ni som inte tänkt ha fler funderat kring preventivmedel?
Avslaget har inte slutat för mig heller ännu men som sagt 6-8 veckor är ju normalt så än oroar jag mig inte. Det är dessutom så lite så det stör inte, räcker med trosskydd av största modellen.
Idag mår jag illa, vet inte om det är något jag ätit eller om det kanske är sömnbrist...Trist i alla fall!
Jag saknar inte graviditeten men kan känna att känslan av att detta var sista gången är lite sorgsen. Har börjat fundera på om kanske sterilisering i samband med operationen är görlig, så behöver man inte tänka på skydd längre. Har ni som inte tänkt ha fler funderat kring preventivmedel?
Avslaget har inte slutat för mig heller ännu men som sagt 6-8 veckor är ju normalt så än oroar jag mig inte. Det är dessutom så lite så det stör inte, räcker med trosskydd av största modellen.
Idag mår jag illa, vet inte om det är något jag ätit eller om det kanske är sömnbrist...Trist i alla fall!
Jag blöder också lite rött emellanåt, dock räcker det med ett trosskydd för mig. Vissa dagar blöder jag ingenting.. Vore skönt om de tog slut snart.
Har inte så mycket mer tips, än de du redan gör.
Jag gick upp 21kg denna gång o hade redan efter 6 dagar tappat 16kg!!! Har 3kg kvar att tappa, sen är jag på startvikten igen.
Har inte rört mig mer än några promenader o äter mer än vanligt känns de som.. Ammar inte..